Slechts 1 jong konijntje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Slechts 1 jong konijntje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:56

Het haar die er bij haar ligt is nog niks vergeleken met het haar die mijn voedster geplukt had. Ze heeft wel enorm veel haar maar het was een beetje overdreven. ook had ze echt een berg hooi samengepropt tot nest (ong 2/3 van het hok hoog en onze hokken zijn toch iets van 50cm hoogte) daar een holletje in en dan een hoop haar overal. De kleintjes lagen bij haar ook diep en onder heel veel haar. Maar het was die periode eigelijk ook nog behoorlijk koud dus dat was niet erg. Het was er lekker warm en dit is nodig voor de jongen. Op zich kan een jong wel hoor, als de voedster nog jong is enzo. Ik had er eerlijk gezegd voor de eerste keer een stuk of 3/4 verwacht. Maar ik kon blijven tellen en ze had er in totaal 6. En dat was ook de eerste keer, dusja hangt van voedster tot voedster af.

Tibamar

Re: Slechts 1 jong konijntje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:14

Die van mij had dit jaar ook maar een jong, hartstikke dood
Ze was bijna 2 jaar en heeft vorig jaar een gezond nest van 6 kleintjes groot gebracht.
Maar dit jaar eentje, helemaal misvormd en uitgerekt en op een pootje zat niks, was alleen bot Scheve mond
Zag er niet fijn uit en hij heeft vast gelegen waarschijnlijk, vrouwtje verloor ook veel bloed. Tijdens dat ze drachtig was, voelde ze zich ook niet goed, merkte je wel
Nu is ze gelukkig weer helemaal gezond Lachen Ik wilde het dit jaar eigenlijk nog eens proberen, maar vind het nu te koud. Volgend jaar maar weer proberen, mislukt het dan weer zoek ik een vriendinnetje voor dr en mag ze daar mooi mee spelen de rest van dr leven.

Ik denk dat dit vrouwtje van jou nog wat te jong was en dat het daarom een beetje mis ging. Ik hoop dat die ander het goed blijft doen Lachen Is wel heel leuk om te zien hoe ze opgroeien.