nieuw konijntje, moet klein zijn maar welk ras??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re: nieuw konijntje, moet klein zijn maar welk ras??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:06

Als je je moeder uitlegt dat het dier zich helemaal niet fijn voelt en hartstikke eenzaam is alleen, mag je er dan ook geen twee? Dat zal iemand toch moeten snappen Scheve mond
Wij begonnen met twee konijnen en toen ging dr eentje dood en toen hadden we er een. Die werd hartstikke aggressief enzo...je zag dat ie zich niet fijn voelde. Maarja..hij was mannetje en op leeftijd, dus casteren zou hem niet worden. Toen maar wat konijnen erbij gekocht en de hokjes grenzen aan elkaar..ze kunnen niet bij elkaar komen maar wel elkaar zien. Toen was ie weer veel gelukkiger en nou leeft die nog Haha!

Klein ras...tja er zijn heel veel leuke
Ik zou gewoon eens op bezoek gaan bij verschillende fokkers. Die hebben vaak leuke konijntjes te koop, die net niet goedgekeurd zijn of wel goed gekeurd zijn maar ze willen ze gewoon weg doen. Bij een echte fokker kopen vind ik wel zo fijn, omdat je dan weet waar ze vandaan kopen (in dierenwinkel weet je dat maar nooit) en vaak wijzen ze je ook nog ff de vader en moeder aan enzo, vind ik zelf fijner

Ik zou persoonlijk ook niet snel een konijntje uit de opvang halen (ja oke ik probeer ook ras te fokken Schijnheilig) Snap dat je liever wilt weten waar die vandaan komt enzo. Niet dat de opvang niet goed werk doet enzo, juist super dat ze er zijn.

Succes!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 14:23

kijk iemand die me precies begrijpt
(niet negatief bedoeld naar de anderen hoor ben heel blij met alle reacties)

een fokker hoeft voor mij niet aangezien we zelf op school ook fokken met tentoonstellingsdieren (tatoeage etc etc) dus daar kan ik ook de ouders zien en weet ik precies wat er allemaal mee is gebeurd...
en voordeel van mn school is dat de konijnen niet onwijs duur zijn... de dierenwinkels van tegenwoordig vragen rustig 25 tot 30 euro voor een konijn!!! vind ik persoonlijk iets te gek voor woorden als je dan ook nog eens een rasloos beestje krijgt die misschien wel in een donkere schuur is geboren en gegroeid....

opvang vind ik zoals eerder aangegeven geen optie...

en ja 2 konijnen is beter ik weet het, en waarschijnlijk als ik het subtiel breng bij me moeder krijg ik het voor elkaar!! (me moeder wil namelijk mee naar school bij de konijnen kijken)
denk: mams staat in een grootte ruimte met allemaal konijnen met nesten waar ze uit moet kiezen... ach dan is een 2de snel gekozen Haha! Haha!

al moet ik zeggen dat ons vorige konijn altijd alleen zat maar nooit niet agressief deed of raar of depri... was altijd lief en vrolijk en rende ook altijd lekker door huis of door de tuin...

die blauw marter ziet er erg leuk uit joh!!! ga ff met mn ouders babbelen (sta jij ook niet met een advertentie op marktplaats??)

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:27

Ik heb een voskonijntje. En ik heb er nu een tweede bijgenomen en dat gaat super nu.
Mijn ene konijn is al twee jaar en de andere 3 maanden.
Maar als je da kans hebt om er een tweede bij te nemen zou ik het wel gelijk in het begin doen. Want als ze wat ouder zijn moet je ze gaan koppelen enz. en soms lukt dat niet en moet je ze nog apart doen.

Veel sucses met zoeken.
Ik zou ook voor jonge konijnen gaan.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 14:30

ja k weet het als ik er 2 mag dan neem ik ze ook gelijkertijd... maar zou ik wel een rammetje en een voedster nemen... en dan de ram laten casteren... (we hebben nog een oud hok dus daar kan ie dan zo lang in en als het zaakje een tijdje weg is maar ie dan bij de voedster) maar goed eerst mn moeder ff een beetje bewerken...
buiten hok is groot zat voor 2 dwergjes (LxBxH= 110 cm x 60cm x 60 cm en dat twee keer want ze kunnen met een trappetje naar beneden)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:32

NJaa, je wilt geen pooltje, maar ik heb een net een jong blauwoog pooltje en ik ben er helemaal weg van..Lovers

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:33

roxiie schreef:
NJaa, je wilt geen pooltje, maar ik heb een net een jong blauwoog pooltje en ik ben er helemaal weg van..Lovers

Ooooh, die wil ik ook Lovers Heb je een foto?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 14:34

ja sorry das het enigste dwerg ras wat is dus echt niet leuk vind.... maar gelukkig vind jij ze wel leuk en das maar goed want anders had je nu niet je lieve konijntje gehad Haha! veel plezier er mee!!!

en laat ff een foto zien!!

@splasch: onze school verkoopt rasechte pooltjes blauw en rooie ogen... ouders getattoeeerd!!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:36

Ik dacht zelf dat ik 2 voedster had, maar dat bleek niet zo te zijn haha. Nu heb ik mijn 2 jaarige laten steriliseren. Dit heb ik mede gedaan omdat ze dan ook geen baarmoeder kanker meer kan krijgen. Mijn ram wil ik ook laten casteren maar daar is ie nog te jong voor.
Ik heb zelf een binnenkooi van 1.40 lang 70 hoog en 50 breed. Dit is ruim genoeg voor mijn nijnen. Ik laat ze iedere dag ook nog buiten rennen ong. 5 uur en binnen zitten ze vaak bij ons in de kamer.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 14:42

ja die van ons mogen ook los lopen hoor elke dag als ze er zijn... dat is niet meer dan normaal en gezond voor ze!! maar gelukkig kan ik zelf heel goed geslachtbepalen bij konijnen, dus is de kans dat ik twee verkeerde heb ook niet zo groot gelukkig!! en ach anders nog geen nood... dan vind je wel weer een oplossing...

heb net toch een advertentie gevonden op marktplaats Boos!
konijntjes van 3 weken worden te koop aangeboden!!! heb diegene gelijk een mailtje gestuurd!!!

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:20

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:45

pinokiolover schreef:
kijk iemand die me precies begrijpt
(niet negatief bedoeld naar de anderen hoor ben heel blij met alle reacties)

een fokker hoeft voor mij niet aangezien we zelf op school ook fokken met tentoonstellingsdieren (tatoeage etc etc) dus daar kan ik ook de ouders zien en weet ik precies wat er allemaal mee is gebeurd...
en voordeel van mn school is dat de konijnen niet onwijs duur zijn... de dierenwinkels van tegenwoordig vragen rustig 25 tot 30 euro voor een konijn!!! vind ik persoonlijk iets te gek voor woorden als je dan ook nog eens een rasloos beestje krijgt die misschien wel in een donkere schuur is geboren en gegroeid....

opvang vind ik zoals eerder aangegeven geen optie...

en ja 2 konijnen is beter ik weet het, en waarschijnlijk als ik het subtiel breng bij me moeder krijg ik het voor elkaar!! (me moeder wil namelijk mee naar school bij de konijnen kijken)
denk: mams staat in een grootte ruimte met allemaal konijnen met nesten waar ze uit moet kiezen... ach dan is een 2de snel gekozen Haha! Haha!

al moet ik zeggen dat ons vorige konijn altijd alleen zat maar nooit niet agressief deed of raar of depri... was altijd lief en vrolijk en rende ook altijd lekker door huis of door de tuin...

die blauw marter ziet er erg leuk uit joh!!! ga ff met mn ouders babbelen (sta jij ook niet met een advertentie op marktplaats??)

op dit moment staan ze nog niet op internet....
als ze een week of 5 zijn gaan ze er wel op...

en dan met een week of 7/8 gaan ze meestal weg...
(ligt eraan hoe groot het nest was enz enz...)
je zou nu nog 1ste keus hebben.... anders kom je eerst toch eens kijken...
kijken of je ze in echt ook leuk vind?

ik hoor het wel gr melanie

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 12:39

@karin: wow heb je ff speelgoed beestjes op de foto hihi Haha! zien er wel lief uit ja!!!

@melanie: ze gaan bij jou over 2 weken pas weg, of duurt dat nog langer??, want over 2 weken kan ik pas op school kijken en daar gaat thuis de voorkeur naar uit (mij maakt het niet veel uit, als het maar een raskonijntje is) maar als die in de zomervakantie niet gefokt hebben zijn er geen jongen...
en die van jou zien er wel erg leuk uit!! kan nu nog niks beloven helaas... maar die van jou staan zeker op de 2de plek!!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:13

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn mijn nijntjes. De oudste weegt 1,9 kilo en het zijn allebij vos konijnen. ze zijn echt super leuk in de omgang. Lekker ontdeugend en de oudste is ook super tam.

Edit Haha! Haha! Haha! Aplausje voor mij....... naar zoveel berichten op bokt kan ik eindelijk fotos plaatsen Tong uitsteken ...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 13:15

ze zijn echter superlief!!! met van die lekkere wilde haren!!!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:17

lief he. Ze zijn echt super zacht haha. ik ben er helemaal gek mee haha. Ik heb ook ooit een gewoon dwergje gehad maar die was lang niet zo leuk als deze. Er zat maar weinig leven in.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 13:18

weinig leven?? nou dan moet je de dwergjes bij ons op school zien die zijn echt lekker actief hoor!!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:20

pinokiolover schreef:
weinig leven?? nou dan moet je de dwergjes bij ons op school zien die zijn echt lekker actief hoor!!

Ja dat is per konijn verschillend natuurlijk alleen die was niet zo actief Haha! Maar dat was ook een buitenkonijn en deze zitten binnen en krijgen iets meer aandacht dan die andere.(ik was 11 toen ik me dwergje had)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 13:21

ja ok dan is het logisch... mijn oude konijn toen ik 8 was was ook geen actief ding...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:24

Ik vind de bruine tan mooi (bruine variant van de black and tan). Ik heb die hier ook lopen. Verder heb ik alleen middelgrote konijnen rondlopen, zoals de wener met haar lodderige kop, en een hoop rexen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 14:45

ja zelf ben ik ook een groot liefhebber van grote rassen zoals de franse hangoor, de rijnlander, lotharinger en niet te vergeten de BELGISCHE HAAS!!! daar ben ik helemaal dol op!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:29

Heb ik 2, belgische hazen! In een mooie kastanje bruine kleur.

Er is slechts een klein ras dat ik nog zou willen: de Teddy widder. Leuke kleine pluizige hangoortjes zijn dat.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:31

aaahhhh hebbu hebbu hebbu die hazen!!!
helaas vind mn moeder ze verschrikkelijk lelijk en was een belgische haas dus geen optie...
ik wil ze graag in haaskleur en wit die vind ik echt gaaf!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:35

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 16:37

jepp das haaskleur...
waar heb jij je andere twee hazen gekocht als ik vragen mag??

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:42

ERgens in het westen. MAar ik woon nu in het oosten. Banish woont in Leiden en die heeft ze voor mij meegenomen, ik heb ze ontdekt op marktplaats.
Ze hebben allebei een geweldig karakter. Otje is heel rustig, heeft meerdere malen weg kunnen lopen maar dat zoekt hij niet. En Wiske is een ideaal huiskkonijn, hoewel ze met wat rexen en tannen in een buitenren zit. Ze is niet bang voor honden of katten, en komt gezellig naar je toe om geaaid te worden, gaat ergens languit liggen... Mijn dierenarts is helemaal weg van haar.