Ik krijg een stierkalfje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rijlaarsdam

Re: Ik krijg een stierkalfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:21

tip voor de pootjes, doe er een pvc buis omheen! zo kan hij zijn potjes niet buigen en staat hij beter op zijn benen.
van zijn staart amputatie vind ik wel vreemd eigelijk. komt dat door de diaree?
ik hoop dat je een UBN nummer aan kan/mag vragen omdat je geen bedrijf bent, weet ik niet zo goed of dit geen probleem opleverd.

veel succes er mee!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:44

desiree, moet ik even overleggen, maar wordt zowiezo dan pas over drie weken, dan is mijn collega/coordinator weer terug! tot die tijd kan ik niks.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:52

Ik denk dat hij ook nog wel zeker een 3 weken hier moet blijven voordat ik hem helemaal op orde heb.

Er zijn veel hobbyboeren Kvika, en die hebben ook zo'n UBN nr. nodig. Zonder dat nr mag je geen vee houden.

Een pvc buis lijkt me eerlijk gezegd niet fijn en die zakt af. Ik denk dat ik het toch maar bij verband houd.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:53

oooh
tof dat je het opvangt Lovers

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:04

je mag toch als particulier maar 1 koe?
1 comma zoveel "grootvee eenheid", een koe is 1 grootvee eenheid en een kalf iets van 0,5 en pink 0, 2, onder voorbehoud hoor.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 18:51

Ik weet het niet. Het is maar net hoe de pet staat van die ambtenaren...... En zo passen zij de regels daarbij aan.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 23:56

Koeien zijn heel wat anders dan paarden he.. Is ie nog aan de melk of water? En heb je drinkemmers, voer enz enz?
Vond DA wel dan dat ie een kans had?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:14

Marigold schreef:
je mag toch als particulier maar 1 koe?
1 comma zoveel "grootvee eenheid", een koe is 1 grootvee eenheid en een kalf iets van 0,5 en pink 0, 2, onder voorbehoud hoor.

oeps, pink moet 1,7 zijn.
ben benieuwd hoe het verder gaat, ik weet hoe aandoenlijk die kalfjes zijn...
maar het is best moeilijk hoor om ze op te fokken, en helemaal een stier, je weet vast wel hoe het daarmee normaal gaat toch?
bijna allemaal voor het vlees.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 10:42

Branca schreef:
Koeien zijn heel wat anders dan paarden he.. Is ie nog aan de melk of water? En heb je drinkemmers, voer enz enz?
Vond DA wel dan dat ie een kans had?

De dierenarts geloofde niet alleen dat hij een kans had, ze gelooft dat hij er gewoon bovenop komt als er maar tijd in gestoken wordt. STerker nog, het diertje heeft amper hulp nodig! Ik hoef hem alleen maar te voeren, meer niet. Hij kon gisteren zelf al voor de helft overeind komen. Het zal niet lang meer duren of hij kan zelf helemaal alleen op staan.

Marigold schreef:
oeps, pink moet 1,7 zijn.
ben benieuwd hoe het verder gaat, ik weet hoe aandoenlijk die kalfjes zijn...
maar het is best moeilijk hoor om ze op te fokken, en helemaal een stier, je weet vast wel hoe het daarmee normaal gaat toch?
bijna allemaal voor het vlees.

Paarden moeten in de wei vind ik. En voor koeien geldt dat evenzo. MAar ik heb niet voldoende land, dus ik kan hem niet opfokken. Zodra het beestje geen speciale hulp meer nodig heeft, zoek ik een goed adres voor hem. Intussen ligt het UBN nr. in aanvraag en doen ze niet moeilijk over het feit dat het kalf in een noodsituatie zit en ik hem dus nog niet heb kunnen aanmelden. Zo coulant zijn ze toch weer wel.