Onze kippen door een vos uitgemoord!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Onze kippen door een vos uitgemoord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:36

mbkaatje schreef:
Precies!! Heleenxx heeft geen kippen meer. En dat komt toch echt doordat vossen zich meer in de bewoonde wereld gaan settelen.

Nee, het is andersom. De leefwereld van vossen wordt kleiner (want vroeger waren er nog veel meer) omdat de mensen in hun wereld dringen, en niet andersom! Kom op nou he, wel de feiten EERLIJk zeggen.

MAar het blijft balen van die kippen hoor. Misschien ergens stroomdraadje langs de buitenkant trekken of zo, zou dat helpen?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:07

Misschien is het in Twente anders dan hier, maar hier zaten de vossen alleen in het duingebied en, wat ik al eerder schreef, daar wordt niets gebouwd. Het leefgebied is hier niet kleiner geworden! Wat ik ook weet is dat de vossenstand in bedwang werd gehouden door jagers en dat mag nu niet meer, met het gevolg dat vossen nu op de meest onwaarschijnlijke plekken voorkomen. Maar dan spreek ik hier over het Noordhollands duinengebied. Ik weet niet over welke tijd jij spreek als je zegt dat er vroeger veel meer waren?
En ik blijf erbij dat het niet de schuld is van de vossen, maar van de mens, dus volgens mij zijn we het daar wel over eens. Ik vind het niet zo leuk om als ONEERLIJK bestempeld te worden.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 19:58

Laat maar Kaatje. Deze discussies hebben zo weinig zin.
Ik baal van alle vossen, en alle zogenaamde biologen die het allemaal zo goed weten en bepalen dat deze dieren beschermd moeten zijn. Ik ben een enorm grote natuur- en dierenliefhebber, maar deze vossen zou ik echt graag persoonlijk afschieten. Spijt me zeer!
Desiree zal hier vast fel op reageren, maar dat maakt me niet uit.
Meningsverschillen mogen bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:01

Wat vervelend voor je zeg, echt klote.
Door onze honden hebben we gelukkig geen last van vossen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:58

heleenxx schreef:
Laat maar Kaatje. Deze discussies hebben zo weinig zin.
Ik baal van alle vossen, en alle zogenaamde biologen die het allemaal zo goed weten en bepalen dat deze dieren beschermd moeten zijn. Ik ben een enorm grote natuur- en dierenliefhebber, maar deze vossen zou ik echt graag persoonlijk afschieten. Spijt me zeer!
Desiree zal hier vast fel op reageren, maar dat maakt me niet uit.
Meningsverschillen mogen bestaan.

Ja, sorry Heleenxx, we raakten een beetje oftopic. Ik had zelf ook al bedacht dat het een zinloze discussie is geworden. Ik zal erover ophouden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:55

Je hebt nog geen antwoord gegeven over mijn vraag die heel erg on topic is: wat ga je er aan doen? Een stroomdraadje, zou dat helpen? Of neem je nu geen kippen meer?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 23:20

Voorlopig maar even geen kippen meer helaas. Ik heb geen zin om ze als vossenvoer te gebruiken.
Ik vind het wel jammer, we hadden van die leuke tamme zijdehoenders.
Maar in een klein dicht hok heb ik ze liever niet.
Ze liepen nu in een grote ren van 12 x 12 meter, alleen omheind, open aan de bovenkant.
Daar komt een vos zo weer in.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:26

Wat rot zeg, t zal je kippetjes maar overkomen... Ach gut
Kan je de bovenkant van de ren niet met gaas afschermen?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 00:09

Das balen zeg Scheve mond
Hier in de buurt zijn laatst twee ganzen gepakt. Eentje overleefde het maar was gewond en de ander overleefde het niet. (nou zijn dat niet zulke lieve beesten Schijnheilig maar toch..)
Echt vet balen voor je Ach gut
Van mij mogen die beesten ook wel weg...iig niet meer in de buurt van mensen. In grote natuurgebieden oke...maar ze moeten niet in de buurt van huizen kunnen komen.

Schrikdraad om het hok helpt goed iig

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:29

Tja mensen blijven de grootste plaag..

Maar misschien kun je het gaas aan de bovenkant naar buiten wat ombuigen, dat is al een heel stuk moeilijker voor ze.
Heb je ook al eens aan roofvogels gedacht? Bij mij in de buurt zijn er erg veel, ze grijpen veel kippen hier, en het worden er steeds meer. Je hebt ook bepaalde hoge frequentie apparaatjes die je neer kunt zetten daar hebben katten een hekel aan, misschien vossen ook wel. (Ehhm *bedenkt zich opeens*, je kippen misschien ook wel Tong uitsteken ).

Verder veel sterkte, lijkt me niet echt fijn nee..

Ach gut

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:31

heleenxx schreef:
Voorlopig maar even geen kippen meer helaas. Ik heb geen zin om ze als vossenvoer te gebruiken.
Ik vind het wel jammer, we hadden van die leuke tamme zijdehoenders.
Maar in een klein dicht hok heb ik ze liever niet.
Ze liepen nu in een grote ren van 12 x 12 meter, alleen omheind, open aan de bovenkant.
Daar komt een vos zo weer in.

Zal ik je dan een schrale troost geven? Je had ze per 1 september er dan weer uit moeten halen en moeten ophokken. Want dan begint de ophokplicht weer.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:13

Is dat zo? Waarom? Preventief of zo?
Ik heb er nog niks van gehoord.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:16

Yep, weer preventief inderdaad. Straks trekken de vogels namelijk weer weg en verspreiden ze mogelijk ziektes. Sja, ik vind het grote onzin, maar goed. Daar in Den Haag bepalen ze dat voor iedereen even en dan moet dat ook gebeuren.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 20:23

Het komt wel degelijk door de vossen dat de weidevogels zijn verminderd, er zijn hier in de regio Noord Holland al bijna 100 vossen geschoten en ja dit jaar waren er wel weer meer weidevogels geteld, is net hier bij de plaatselijke jagersverening door de natuurbeschermers toegegeven.
Hier mag dus wel degelijk op de vossen gejaagd want het is een plaag.
De laatste keer dat hij bij ons op visite was heeft het 80 eendenlevens gekost, want ja een vos pakt niet 1 dier om te eten maar bijt eerst alles wat fladderd dood om de rust te bewaren.
Als je er tegen kunt zo ziet dat eruit:
http://img164.imageshack.us/img164/9637/p5090002ov0.jpg

Leuk he vossen....

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 11:00

Nou, vreselijk!
Je kon bij ons ook zien, dat hij eerst de kippen had doodgebeten en daarna rustig een voor een heeft meegesleept.
Ik sprak net een buurman, die is in een nacht een heel aantal kippen en eenden kwijtgeraakt. Een gans hebben ze ook geprobeerd mee te krijgen, maar die bleek te zwaar. Alleen de kop was eraf gebeten.
Bij andere mensen in de buurt hebben ze de konijnen uit het hok vandaan gehaald.
Die foto was zeker van je eigen eenden? Toch vreselijk als je dat 's morgens aantreft?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:46

Ja mijn vader heeft siereenden, ganzen, en zwanen als hobby.
Het was nog triester omdat ze de gehele winter binnen opgehokt waren vanwege de ophokplicht, en ze net 2 dagen weer lekker buiten zaten...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 22:10

hmmm...
klerebeesten toch die vossen....