Puppy 15 weken....Bijt erg veel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Re: Puppy 15 weken....Bijt erg veel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:15

ikke24 schreef:
Nou ook dat heb ik bewust gedaan. (roep overigens nooit hard nee naar mijn vriend haha maar goed).
Ik kon mijn stem niet verlagen bij het woordje foei, heb een hoge stem en kreeg daar geen kracht uit. Als ik streng nee roep, maakt dat veel meer indruk. Vandaar we over zijn gestapt, want foei maakte helemaal geen indruk, ze lachte me nog net niet uit.

Okay dat is zeer begrijpelijk. Dan lijkt Nee me inderdaad beter...

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:15

ja dat grommen als je haar straft doet ze ook. of blaffen.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:19

Is dit je eerste hond? Misschien ken je iemand die zelf ook dominante honden heeft dat diegene je verder kan helpen. Of iemand die "goed" boos kan worden, sommige honden zijn bv. sneller onder de indruk van een zware stem.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:24

Dit is ons monster:

Afbeelding
Zo lijk ie nog best lief..

Afbeelding
Maar dat is ie niet altijd...

Bij hem lijkt het ook wel of ie adhd heeft, echt altijd druk, ja oke dat hoort bij een pup zou je zeggen maar zelfs als het 34 graden is blijft ie druk! Hefet geen moment rust. We moeten hem dan gewoon aan de riem vastleggen aan de tafel zodat ie zich neit al te druk kan maken..

Wij hebben toch al zo'n 5 honden gehad, en deze is de enige die zo 'anders' is..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:26

Een pup zou ik nooit in zijn nekvel grijpen, want in hondengedrag is dit een prooi doodbijten! Honden verstaan dit echt niet, het maakt ze alleen maar onzeker en bang. (corrigeren gebeurd nooit in de nek, wel over de snuit). Ook het opzettelijk op te rug leggen is slecht om te doen. Als de pup niet uit zijn eigen wil zich onderwerpt, dan heeft deze actie geen enkele zin. Ook hier zal de pup bang van je worden. Het beste is als de pup je bijt, luid 'ai' te roepen en direct te stoppen waarmee je bezig was. Negeer hem voor de komende 5 minuutjes en ga naar een andere ruimte. Ald de pup braaf kan spelen zonder te bijten, dan beloon je hem uiteraard de hemel in. Laat zeker de hond nooit zelf initiatieven nemen. Jij zelf bepaalt alles, wanneer het tijd is voor een knuffel, om te spelen of om te stoppen met spelen, om te eten. Geef de hond ook niets voor niets. Geef je hem zijn eten?, vraag dan een 'zit' van hem. Laat hem ook niet op de bank slapen en maak bepaalde ruimtes in huis verboden gebied voor hem. Succes!
http://users.skynet.be/fa101087/hondenp ... affing.jpg
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 02-08-06 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:30

De moeder pakt de puppies toch ook in de nekvel om ze te corrigeren?

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:31

astra girlie: Allemaal al gedaan, maar zal je tip over nekvel en op de rug legen in ere houden dankjewel! OK dan!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:51

Ik ken het, toen mijn berner die leeftijd had, bijte ze ook erg, had zelf striemen op mijn benen staan, ze greep me gewoon in de blote benen, ook kon je niet op blote voeten lopen. Maar het ging ook zomaar over, na het wisselen
Dit is mijn ervaring met bijten en pups

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:56

Polleke deed dat ook. Bijten bijten bijten. IK kon haar nooit een keer knuffelen want dan beet ze in mijn neus. Maar dat is vanzelf overgegaan zonder dat ik daar iets aan gedaan heb. En ze was misschien wel de fijnste hond die ik ooit gehad heb en ooit zal hebben.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:01

Die van ons beet ook in het begin...echt speelsheid. Als het te hard ging dan stopte het spel gelijk en riep ik natuurlijk auw!

Na 1 paar minuutjes werd er gewoon weer verder gespeeld.

Mijn hond heeft wel geleerd hoe hard hij kan bijten in het spel ...

Als bijvoorbeeld in een spel mijn hand ipv het balletje of het touw in zijn mond komt laat hij gelijk los ...maar hard bijten doet hij nooit.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:03

Ik heb altijd al gezien dat de moeder de pups hun snuitje omklemde en zo wat beneden duwde. Maar in het nekvel vanboven corrigeren heb ik nog nooit gezien.

http://cyper.ieperview.be/index.php?opt ... &Itemid=51

kijk even naar de laatse zinnetjes van dit artikel. misschien kan dit je wel helpen ...

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:48

onze jonge hond *groenendaeler* beet ook altijd.. en toen een keer beet ie mij zo hard dat ik hem in zijn oor beet.. na die tijd heeft de me nooit meer gebeten.. Die bijt van mij deed overigens wel zeer bij hem want hij piepte best..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:22

Zo heeft een oude buurman van mij dat ook bij zijn hond opgelost, 1 x in het oor terugbijten en daarna heeft die hond het ook nooit weer geprobeerd..

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 13:27

ja oke, maar weet je dat dit ook heel gevaarlijk kan zijn? wat als de hond meteen terugbijt? Een hondis sneller dan jou....Bedankt vor alle tips! Ik hou me maar vast aan diegene die zeggen dat het allemaal wel vanzelf overgaat!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:30

Ik durf het ook niet aan hoor, om de hond te bijten. Tong uitsteken Laten we er op hopen dat het met de tijd inderdaad wegtrekt Ja

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:31

Zelf terugbijten is idd riskant en kan héél fout aflopen.
Misschien zit ze nu in een uitprobeerfase, waarin jij moet blijven volhouden. Bijten= auw roepen en negeren. Dat is de ergste straf. Misschien kan je ook blijven werken aan oefeningen waarin hij jou als leider moet blijven ervaren.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:39

_Veronique_ schreef:
De moeder pakt de puppies toch ook in de nekvel om ze te corrigeren?

Oh ja joh?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:56

inderdaad op de rug duwen als het een dominantieprobleem is. Mijn oppas had 2 honden waarvan eentje constant naar mij gromde enzo. Na een hele tijd straffen en doen hebben ze um op de rug gedwongen, dan wordt de buik zichtbaar en moeten ze zich overgeven. Hij heeft toen wel flink liggen piepen, maar op dat moment wordt hij wel met de neus op de feiten gedrukt: hij is lager in rang als jij.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:03

Ik ben ook voor het op de rug leggen, in nekvel pakken en op dr rug leggen. Als dat geen indruk maakt heb je het mijns inziens niet goed gedaan...
Als mijn jonge hond door mijn andere hond op dr rug wordt gegooid, maakt dat ook niet veel indruk, maar als ik het doe, nou, dan wel hoor!! Duivel maar hoef het eigenlijk nooit te doen. Als ik zeg: '' op je rug'' (om dr wond van operatie te controleren) doet ze dat Knipoog

Of inderdaad ff haar bovenop dr neus vastpakken. Dan ben je ook heel dominant naar haar toe.

Maar alles met overtuiging, niet bang zijn,d an werkt het zowiezo niet meer.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:51

Citaat:
Als mijn jonge hond door mijn andere hond op dr rug wordt gegooid, maakt dat ook niet veel indruk,

de ene hond gaat altijd zélf voor de andere hond op zijn rug liggen. Daar wordt niets lichamelijks aan gedwongen. Dus met de hond gaan 'vechten' en hem op zijn rug leggen heeft geen enkele zin.

Enne, wil je nu echt een relatie waarin de hond voor je op zijn rug gaat liggen?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:28

Je moet het niet zien als moeders bijten ook in de nek. wanneer een moederhond een van haar pups corrigeert, gaat dit gepaard met bepaalde lichaamstaal, en momenten of hoe leg ik dit uit? In ieder geval kunnen wij nóóit een correctie in de nek van de moederhond nabootsen.

Voorbeeldje: Moederhond maakt eerst met haar lichaam duidelijk wat zij niet duldt, en gaat op een ander moment over op een beet in de nek. Pups snappen dat van ons niet.

als Benthe beet trok ik mn hand of voeten weg, riep iets hard naar haar en negeerde haar. Na 2 keer had ze door dat bijten geen aandacht betekende, en tot de dag van vandaag heeft ze liever aandacht dan dast ze bijt.

Maar als ik jou was zou ik raad vragen bij mensen die er echt veel ervaring mee hebben. Als je nu de dominantiestrijd aangaat (op de rug gooien, in de nek grijpen etc.) heb je een grote kans dat ze de strijd met je zal blijven opzoeken, je hebt nl. een erge dominante pup zo te lezen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:28

dominantie bestaat alleen in relatie tot een ander. Je pup kan dominant zijn t.o. een andere pup en heel submissief (onderdanig) t.o. een andere hond bijvoorbeeld.

"Een dominante hond" bestaat dus gewoon niet, hoe graag sommige baasjes dat wel niet zouden willen omdat ze daar hun eigen onvermogen qua opvoeding aan op kunnen hangen.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:43

Er zijn zoveel stukjes op internet te vinden hierover. Vraag het na op de puppencursus of ga bijvoorbeeld op puppencursus, maar laat je alsjeblieft niet aanpraten dat op de rug gooien van een pup een goed correctiemiddel is!! Een hond gaat altijd uit zichzelf op zijn rug liggen om zich over te geven aan een ranghogere. Het is ook de ultieme manier om de onderdanigheid te laten zien aan een ander, nooit een gedwongen handeling. Net als drank, maakt zo'n correctie meer kapot dan je lief is!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:11

IDD, een pup op de rug duwen heeft niets te maken met dominantie, je pup wordt alleen bang of agressief. Een pup moet dit uitzichzelf doen...Ik heb dit al van verschillende hondenscholen trouwens.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 18:12

Rosita schreef:
dominantie bestaat alleen in relatie tot een ander. Je pup kan dominant zijn t.o. een andere pup en heel submissief (onderdanig) t.o. een andere hond bijvoorbeeld.

"Een dominante hond" bestaat dus gewoon niet, hoe graag sommige baasjes dat wel niet zouden willen omdat ze daar hun eigen onvermogen qua opvoeding aan op kunnen hangen.

Nou ik wil best schuld hebben hoor, maar we hebben toch alles geprobeerd wat in onze macht lag om op te voeden. we hebben boeken gelezen, me name de vrouw die naar honden luisterd van jan Fennel. En nog een paar van deze, we hebben ons laten informeren enz enz. Maar als al dat niet helpt, dan weet je het op een gegeven moment ook niet meer. Ik zelf volg de HBO opleiding pedagogiek (opvoedkunde) en werk overdag op een school met zeer moeilijk opvoedbare kinderen. Geloof het of niet, maar die opvoedingen liggen heel veel bij elkaar, met name de positieve benadering. Het zal bes dat ik iets verkeerds doe, maar ik had van tevoren nooit gedacht dat een berner sennen dit in zich had, anders had ik wel een rottweiler of zo gepakt, dan was ik tenminste voorbereid geweest! (zo zie je maar, het maakt niks uit welk ras je pakt).