Cavia op loge en dood....wat doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__inge__

Re: Cavia op loge en dood....wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:11

Goed dat je hem in de vriezer gelegd hebt, zou wel een raar gevoel/idee zijn.. Ach gut
Wanneer komt je vriendin terug?

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:13

Ze zit een aparte la natuurlijk, in een schoenendoos met 2 plastic zakken erom heen...
Ja gewoon als ik er langs loop, denk ik gewoon daar ligt ze dan en dat geeft een raar gevoel.

Ze komt niet deze vrijdag maar de vrijdag erna terug, dus over anderhalve week.

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:15

Ik had ook een cavia op logé en die is ook overleden, maar ik wacht met vertellen tot ze terug is.

Heb hem wel gewoon begraven achter in het bos.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 23:00

jiehaaa schreef:
Balen voor je vriendin, maar ik zou hem niet in mijn vriezer willen bij mijn eten! Ik vind het niet hetzelfde als een stukje vlees van de slager, het haar zit er nog aan, bacteriën, organen, ontlasting enz...
Kan je hem niet vast in haar tuin begraven? Dan heb je toch prima je best gedaan?

Het is zeker anders dan een stukje vlees van de slager, maar toch heeft het de zelfde werking.
Die bacterien zijn niet meer werkzaam als het bevroren is en de organen en ontlasting kan ook niets meer...
Tuin kan ik haar wel begraven, maar ze zei dat wilde ze zelf doen, wat ik helemaal snap! en ze weet ook waar haar andere diertjes liggen, stel ik graafde ddie allemaal uit Lips are sealed

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:00

ik zou wel bellen ons konijn is ook doodgegaan en het is echt niet leuk als je vrolijk thuis komt en je caaf wil ophalen en hij is dood.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:08

Ja, maar het zou niet zo onverwachts zijn voor ze...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:14

goh dit komt dus vaker voor dan ik dacht....ik heb hetzelfde gehad namelijk met de cavia van mijn vriendin, (12 jaar geleden inmiddels maar ik weet het nog goed Lachen )wij hebben hem begraven in haar achtertuin met een steentje erop, we hebben haar niet gebeld hoor. was toch niks meer aan te doen en ik wilde haar (en haar ouders) vakantie niet verpesten. goed dat ie in de vriezer ligt nu! succes nog, ze is nog een tijdje weg...

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:19

ik zou het helemaal niet erg vinden om dat beestje een paar dagen in de vriezer te hebben.. juist fijn dat het kan en dat je vriendin nog even afscheid van het diertje kan nemen..
sterkte met het vertellen,,

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:29

Misschien een tip trouwens.
Als je weet hoe laat ze ong. thuis komt.
Het beestje er een half uurtje van te voren uithalen dan is hij ontdooit en ziet hij er misschien toonbaar voor haar uit.
Neem aan dat ze hem nog wel wilt zien.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 13:26

Dankjullie voor de reacties,
Maar wat zal het verschil zijn als ik hem even laat dooien of niet, ik weet niet hoe het nu eruit ziet..

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:33

ik denk dat het niet veel uitmaakt of je het beestje ontdooit of niet. Wat ik wel weet is dat het er helemaal niet erg uitziet als ie bevroren is (heb zelf 2 dode baby caviaatjes ingevroren gehad tot ik de kans had om ze te begraven, in een bami bakje)
Zeker een goede keus om hem in te vriezen, ik zou zelf ook graag afscheid willen nemen en het beestje begraven als ie van mij geweest zou zijn.
En de dag dat ze thuis komt, zou ik haar pas vertellen dat ie dood is, dan kan ze onderweg aan het idee wennen, en heeft ze toch nog een leuke vakantie/verjaardag gehad.
Succes

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 13:45

Ik zou hem niet van te voren ontdooien. Je weet maar nooit wat er dan gebeurd. Als je vlees ontdooit komt er tenslotte ook vaak wat dooivocht vrij.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 14:35

@lindsey, daar dacht ik ook al aan, er komt dan toch ook wel snel een onaangenaam geurtje aan.

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:56

Niet ontdooien, straks komt ze hem pas later halen en zit je ermee.

Hoezo heb je zelf zijn tandjes niet bijgeknipt?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:20

Ik zou haar wel bellen/smsen. Want als een van mijn beesten is overleden wil ik het gewoon weten. Het is nooit leuk dan beter direct dan na de vakantie. Na de vakantie lijkt mij de schok juist groter dan als je het haar nu vertelt. Kan je ook vertellen dat je haar hebt ingevroren zodat ze nog afscheid kan nemen Lachen

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 21:50

Ik ga haar vriend vragen wat ik beter kan doen..

@wynoah Bedoel je ik helemaal zelf de tanden knippen, of dat ik ermee naar de dierenarts moest?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:32

Mijn moeder werkt in een dierenasiel.
En daar ontdooien ze het beestje ook altijd even voordat de mensen komen dan leggen ze het nog even netjes neer op een kleedje.
Ziet er gewoon beter uit geen last van ontdooi lucht hoor je moet het niet te vroeg doen maar als je niet weet hoe laat ze er ong is dan wordt het lastig.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:33

zelito schreef:
Ik ga haar vriend vragen wat ik beter kan doen..

@wynoah Bedoel je ik helemaal zelf de tanden knippen, of dat ik ermee naar de dierenarts moest?

Zelf knippen kan makkelijk hoor Knipoog

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 12:17

Zo'n harde tanden? Dat had ik nou echt niet gedacht...Ook zou ik niet geweten hebben waarmee.
Maargoed als ik nou eerder had gezien dat ze lange tanden had had ik ze laten knippen bij de dierenarts, maar ik zag het ook pas laat, maar ze was ook best oud voor een cavia..

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:39

Germpie wat sneu. Zeker ook omdat je vriendin op vakantie is. Inderdaad wachten tot ze terug is van vakantie. als je haar nu smst dat haar cavia is gestorven, dan heeft ze waarschijnlijk helemaal niets meer aan haar vakantie, omdat ze verdrietig is.

Goed dat je hem ingevroren hebt. Ze heeft het je niet voor niets gevraagd, voor het geval hij zou sterven Lachen zo kan ze nog even afscheid nemen en hem zelf begraven.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 13:44

Haar vriend zei dat ik ook haar moeder zou kunnen smsen, dat zij het zal kunnenn beslissen of ze het wel of niet aan mijn vriendin verteld..maar toch denk ik dat ik beter kan wachten.

LotteSmokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:24

Hallo iedereen,
Bedankt dat jullie mijn vriendin zo gesteund hebben!

Ben erg blij dat ik nog afscheid heb kunnen nemen van Wurly!
Op het begin vond ik het akelig om haar te zien, maar ze zag er nog uit zoals ik haar kende. Gelukkig maar!

Trouwens Lauren hartstikke bedankt dat je haar die dagen verzorgd hebt, en Wurly een plekje in de diepvries hebt gegeven!

Liefs Lotte

p.s We hebben haar tanden vaker laten controleren en volgens de dierenarts waren ze goed en was het niet nodig dat ze geknipt moesten worden.
Wel had ze een scheef tandje, maar dat was waarschijndelijk van de ouderdom.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 17:18

Gelukkig heb je een goede keuze gemaakt. Lottesmokey sterkte met dit verlies enne je hebt een goede vriendin als ik het zo lees Knipoog