[Foto] stier Brutus digi spiegelreflex

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: stier Brutus digi spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:33

cissy schreef:
sjesses! Fifi's broertje! Lachen
hoe hoog is deze bruut?

IK schat Joop rond de 1.40 mtr, hooguit 1.45/1.50 mtr.

Ik zet de stokmaat er niet op hoor Clown

Meer foto's van Joop zijn te vinden op: http://album.zoom.nl/user/warriorgirl/A ... 02/show/48
Vanaf pag 3.

Joop is overigens te koop, advertentie staat op marktplaats onder de rubriek landbouw.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:13

Dan is Fief toch effe wat groter, ik heb nog nooit zo'n grote stier gezien, wel brede maar niet zulke hoge. Ik heb er ook de stokmaat niet opgezet (kan niet, kom niet bij de schoft vanwege die brede schouder Lachen ) maar heb er naast gestaan en ik ben 1,69 en kan er niet overheen kijken....

Fief staat ook swinters in een grote postal en heeft ook moeite met lopen, die kleine hoefjes met die 1300 kg erop.... dat kan nooit goed gaan

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:24

Ik ben nog geen 1.60 en ik kan Joop op de schoft kijken.

Een paar weken geleden hadden we gein met de klauwbekappers over het gewicht van Joop. Toen werden er allerlei schattingen gedaan variërend van 1000 kg tot 1400 kg.
Hij is vorig jaar ook onder handen genomen door hen, toen was hij toch duidelijk een stukje korter.

Tja en op een gegeven moment wil je het gewicht weten, dus hup in de veewagen en naar de weegbrug. Keer wat anders dan een vrachtwagen of caravan zullen we maar zeggen.

Joop mag nu ook niet meer in de melkstal; hij neemt langzamerhand de plek van 3 koeien in, da's niet handig.

We hebben ook een hele grote stier gehad, een zwart/bonte FH; hij is voor een stier ook behoorlijk oud geworden, hij moest weg toen de stal uitgebreid moest worden, en zijn oudste dochters aan de melk kwamen.
Bart was ongeveer 1.75 mtr. Erg goed karakter, zijn dochters haal je zo uit de koppel, niet alleen qua uiterlijk, maar ook wat karakter betreft.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:16

Fifi ziet er niet uit als een Liefie Haha!
Machtig beest zeg, die Fifi, prachtig om te zien zo'n kanjer!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 12:21

Fief past niet in een paardentrailer, hij is te lang Lachen dus wegen zal ook niet meevallen, dan moet ie echt op een vrachtwagen en alleen om m te wegen is dat niet handig, zo lief is Fifi niet Duivel
Maar ik vind m geweldig! Ik hou echter wel gepaste afstand want een liefkozend kopstootje eindigt bij hem een paar meter verder.....

Ik vind het heel interessant om te zien hoe mijn 2 jarige quarter merrietje die grote Fifi intimideert, hij deinst gewoon voor dr terug als zij m in zn neus bijt... Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:42

Ik ben van mening dat het dikbil ras niet zo "geweldig" en "gaaf" zoals de meeste hier zeggen. Vind het een enge vorm van gerichte fokkerij die de dieren zeker niet ten goede komen. Botten moeten een gewicht dragen waarvoor ze niet zijn bedoeld, en koeien kunnen de kalferen niet op natuurlijke wijzen geboren laten worden, waardoor bijna altijd een keizersnede nodig is..... Sorry, vind het een soort van dierenmishandeling..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:48

tja, das een andere discussie, breek me de b*k niet open over bijv bepaalde soorten honden en katten, minipaarden of rare kruisingen. Dan kunnen we nog wel jaren doorgaan....

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:52

True, True... Discussie in dat opzicht misschien niet nodig... Echter aanwijzen problemen misschien wel...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:56

ik zei toch al dat ie te zwaar is voor zn kleine pootjes.... Lachen
ben me wel degelijk bewust dat dit niet normaal is!
een stier van 1300 (misschien wel meer!) kg, stokmaat 1,65 en hoefjes kleiner dan van mn paard....

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:09

Wat een machtig mooie, (Grote Haha! ) beesten joh!
Zijn ze ook echt ze gewelddadig als dat ze eruit zien? Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:31

Mijn GEVAARLIJKE STIER, oh nee, OS!!
Afbeelding
Haha! Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:59

Is de jouw "stier" een brandrood rund?

Is het daadwerkelijk een os geworden? Als dat zo is, vind ik wel stoer van je om een stier te laten casteren om hem zo als huiskoe te kunnen houden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:58

De os van Wendy is Billy, een groningse blaarkop (met papier). We hebben hem gekocht toen hij zo`n 4 maanden oud was en bij zijn moeder weg kon (die stond en staat op een kinderboederij). Hij is nu 2,5 oud en van het voorjaar ge-ost omdat ie toch wat teveel praatjes kreeg. Hij loopt tussen de paarden (en een schaap) en is echt onderdeel van de kudde. Zijn vriendinnetje is de 2,5 jarige merrie Dipsy waar hij samen mee is opgegroeid. Het is echt een genot om naar de kudde te kijken:
Afbeelding

http://www.iersetinkers.com/bokt4/bil09.jpg

http://www.iersetinkers.com/bokt4/bil08.jpg

Billy met Fagan
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-06 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's per post.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:59

Wendy_Komen schreef:
Ik ben van mening dat het dikbil ras niet zo "geweldig" en "gaaf" zoals de meeste hier zeggen. Vind het een enge vorm van gerichte fokkerij die de dieren zeker niet ten goede komen. Botten moeten een gewicht dragen waarvoor ze niet zijn bedoeld, en koeien kunnen de kalferen niet op natuurlijke wijzen geboren laten worden, waardoor bijna altijd een keizersnede nodig is..... Sorry, vind het een soort van dierenmishandeling..

is al afgeschaft in zweden dacht ik?
Was al spraken dat het naar belgie zou komen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 00:01

@ Wendy_Komen

Die is echt wel mooi Lovers
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-06 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige quote verwijderd, SVP geen foto's quoten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 00:02

Ik ben jaloers!

Mijn eerste gedachte was ook een blaarkop, maar ik vond hem te weinig blaar hebben, vandaar mijn gok voor een brandrood rund.

Ik vind zijn stierenkop meer van een koeien kop weghebben.
Is zijn kop veranderd na castratie?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:47

tienus63 schreef:
Ik ben jaloers!

Mijn eerste gedachte was ook een blaarkop, maar ik vond hem te weinig blaar hebben, vandaar mijn gok voor een brandrood rund.

Ik vind zijn stierenkop meer van een koeien kop weghebben.
Is zijn kop veranderd na castratie?

Zie net dat ik me vergist heb gisteren, hij is vorig najaar al gecastreerd als 1,5 jarige. Dierenarts verklaarde ons trouwens voor gek, want zo`n stier van 1,5 "moest je niet castreren maar opeten" Verdrietig

Billy 2 maanden voor castratie:
Afbeelding

Hier nog met horens, die ik het liefste had laten zitten.. Maarja van die scherpe sateprikkers zo op zijn kop was mij toch te link tussen de paarden.

Tja of zijn kop echt veranderd is weet ik niet, hij is in ieder gevaln nog flink gegroeit na zijn castratie, dus veranderd is ie sowieso.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:26

Zijn ooguitdrukking is toch behoorlijk veranderd door de castratie.
Als we de ruimte zouden hebben zou ik ook in staat zijn om een mooi getekend stierkalf aan te houden en die t.z.t. te laten castreren.
Krijg alleen ruzie met mijn man.

Wat heb je tegen de DA gezegd, stieren zijn meestal niet zo mals als vrouwlijk vee?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:50

tienus63 schreef:
Zijn ooguitdrukking is toch behoorlijk veranderd door de castratie.
Als we de ruimte zouden hebben zou ik ook in staat zijn om een mooi getekend stierkalf aan te houden en die t.z.t. te laten castreren.
Krijg alleen ruzie met mijn man.

Wat heb je tegen de DA gezegd, stieren zijn meestal niet zo mals als vrouwlijk vee?

Haha ach je man moet niet zeuren, het is super om een koe of os op de paardenwei te hebben. Billy eet de plekken die de paarden laten staan, en de wormdruk op de wei wordt verlaagd omdat paardenwormen niet in een koe kunnen overleven.

Ik heb tegen de DA gezegd dat ie de ballen wel mocht meenemen om op te eten... Haha! Maar daar had ie niet zoveel behoefte aan Haha!

tienus63

Re: [Foto] stier Brutus digi spiegelreflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 13:11

We hebben geen paardenweide in eigendom; ze lopen op het koeienland van mijn ouders.
Dus gelukkig ruimte genoeg om te verweiden, hup rantsoenpaaltjes en lint en op naar een nieuwe stuk. Idd geen wormbesmettingen.

Dus gelukkig nog wel koeien in de buurt.