Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle__

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:29

Tulandro schreef:
_Michelle__ schreef:
Om ze altijd binnen te houden vind ik zielig, maar laat ze dan wel in je eigen tuin.
Ik vind het erg hinderlijk als andersmans katten bij jou in de tuin hun behoefte zitten te doen.
Leuk als je een kat hebt, alleen andere mensen hoeven daar niet van mee te genieten!

Slapen En hoe moet je dat voor elkaar krijgen? Ik snap niet dat men zich kan ergeren aan die ienieminie drolletjes.

Ik heb niet voor een kat gekozen en dus ook niet voor die ienieminie drolletjes. En bovendien die kunnen erg stinken!
Onze hond laat ook ienieminie drolletjes, maar zouden mensen ook niet graag in hun tuin hebben liggen denk ik zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:29

Tulandro, ik heb zelf katten maar ook de schurft aan andermans beesten in mijn tuin. Iemand anders moet toch geen last van jouw beesten hebben?
Ik laat mijn paard toch ook niet in jouw tuin grazen? Terwijl ik me niet voor kan stellen dat dat nou zo hinderlijk is, die paar happen groen Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:31

Een paard heb je in een omheind weiland, mijn kat springt zelfs op het dak van het tuinhuisje, die kan je dus onmogelijk in je eigen tuin houden.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:33

mensen doen te moeilijk over zulke dingen het is maar een kat! bij mij is de tuin komt zelfs een konijn van de buren en ik gooi die konijn toch ook niet over het hek weer terug bijwijze van dan he!
laat ze lekker mijn intresseert het niet of er nou katten in mijn tuin lopen

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:34

Jou interesseert het misschien niet, maar er zijn er genoeg die het wel interesseert.
En het kan wel, want ik ken meerdere mensen waarvan de katten in de tuin blijven Ja

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:36

_Michelle__ schreef:
Jou interesseert het misschien niet, maar er zijn er genoeg die het wel interesseert.
En het kan wel, want ik ken meerdere mensen waarvan de katten in de tuin blijven Ja

De enige manier waarop ik dat zou kunnen, zou dan 2 meter hoge hekken moeten zijn.. tja.. en aangezien mijn buren er totaal geen last van hebben Clown

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:37

Als die er geen last van hebben en het niet erg vinden is het goed, dan hoor je mij ook niets zeggen, maar ik zou het niet zo prettig vinden.
Bij ons in de buurt zitten veel katten en als die allemaal eventjes langs je tuin komen, dan is het geen pretje meer...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:37

Ik kan moeilijk een berlijnse muur om mijn tuin bouwen omdat mijn katten ook wel eens gaan buurten Clown

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:38

_Michelle__ schreef:
Als die er geen last van hebben en het niet erg vinden is het goed, dan hoor je mij ook niets zeggen, maar ik zou het niet zo prettig vinden.
Bij ons in de buurt zitten veel katten en als die allemaal eventjes langs je tuin komen, dan is het geen pretje meer...

T voordeel van eigen katten hebben, is dat andere katten ver uit de buurt blijven Haha!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:39

Oe snel een kat aanschaffen dan Tong uitsteken

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:41

Ik heb een kat, mijn buren hebben ook een kat. Ik zie de kat van de buren regelmatig in mijn tuin. Maar maakt ons allemaal niet uit omdat ze toch niet in onze tuin schijten maar in de bos. Of anders helemaal achteraan in de tuin waar wij toch nooit komen.
(wij wonen wel niet op de platteland maar wel in een dorp met huizen incl grote tuinen.)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:44

Die van mij lopen altijb buiten. Zomers en 's winters. In de winter liggen ze vaak op of de hooizolder te slapen of bij mijn paard in de stal.
Als het 's winters 's nachts streng gaat vriezen (kouder dan 5 graden onder nul) dan mogen ze binnen blijven Ach gut

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:51

Die van ons gaan ook altijd naar buiten. Waar ze poepen? geen idee. Ik ben allang blij dat ze de drollen begraven ipv ergens bovenop neerleggen Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:53

Mijn katten hebben een grote kattenren in onze tuin met toegang tot een groot binnengedeelte in de schuur. Alles staat vol met krabpalen en speeltoestellen en ze hebben het prima naar hun zin.
Als ze 's avonds naar binnen gaan lopen ze los en hebben zelfs de neiging niet om de grote wereld te gaan verkennen.
Ze zijn allebei geboren op een boerderij en dus "vrijheid" gewend dus het is wel degelijk hoe je ze went.
Ik woon in een woonwijk en wil niet dat anderen last hebben van mijn huisdieren.

Het zijn dus huisdieren en niet te vergelijken met dieren die in het wild leven!

Hoe kun je zeggen dat jouw katten anderen geen overlast bezorgen? Geloof je echt zelf dat mensen daarover gaan klagen? Wij hebben ook behoorlijk last van katten van andere mensen en gaan echt niet lopen klagen bij de eigenaren als we die al zouden weten te vinden.

Maar die eigenaren moeten ook niet gaan zeuren als hun kat door een van onze honden wordt doodgebeten.

Net zoals ik vind dat mensen die hun kat in een drukke woonwijk buiten laten niet moeten gaan zeuren als hun kat wordt doodgereden of vergiftigd. Het is triest dat het gebeurt (zeker het laatste) maar je neemt wel zelf bewust het risico terwijl er zeker goede alternatieven zijn.
Maar dat betekend dat je wat geld (hout, golfplaten, gaas en speeltoestellen) moet investeren en wat tijd. Is dat nu echt teveel gevraagd?

Blijkbaar is het een stuk makkelijker om een kat de straat op te schoppen en te zeggen dat dat nu eenmaal hoort bij een kat.
Een kitten kun je net zo wennen als je zelf wilt en zelfs bij de meeste katten die loslopen gewend zijn gaat het wennen aan een kattenren nog prima.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:54

Stybba schreef:
Die van ons gaan ook altijd naar buiten. Waar ze poepen? geen idee. Ik ben allang blij dat ze de drollen begraven ipv ergens bovenop neerleggen Tong uitsteken

Daar komt iemand uit jouw buurt wel achter als die gaat tuinieren. Grappig he?

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:59

nou ik heb zelf geen kat, maar in de buurt waar ik woon zijn er wel erg veel...
en vaak zien wij deze katten overal lopen o.a ook bij ons in de tuin...
en die doen hun behoefte gewoon in onze tuin..!!!

Katten opzich vind ik hardstikke leuk.
ik heb zelf een hond, maar die laat ik ook niet overal los lopen!!,, en als ze zo nodig buiten moeten doe dan een stukje omheining maken in de tuin of doe iets op de schuttingen maken zodat ze niet uit de tuin kunnen ofzo iets:S
katten zijn goed zolang ze maar binnen zitten...
Groetjes,,

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:03

Een kattenren. Inderdaad goed idee!

annerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:09

Ik denk dat het ook een beetje ligt aan de buurt waar je woont. Ik heb ooit in een buurt gewoond waar zowat iedereen een kat had. Er liepen er dan ook heel veel vrolijk rond, niemand had er dus echt problemen mee. Daar zou ik mijn kat dan ook buiten laten lopen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat andere mensen daar wel last van hebben. Sommige mensen vinden dit zo vervelend dat ze allerlei buitensporige maatregelen gaan nemen zoals vergiftigen of bewust een sponsje op laten eten, belachelijk natuurlijk !! Maar goed zulke mensen bestaan wel.. helaas. Daarom ga ik mijn katten in mijn eigen tuin houden, ook om niemand tot last te zijn. En dat is helemaal niet zo moeilijk hoor. Ik ga gewoon een leuk systeempje met stroomdraadjes aanleggen. Nu zijn er vast mensen die dat heel zielig gaan vinden, jammer dan. Het is beter voor de katten om misschien een of twee keer een klein schokje te krijgen dan dat ze aangereden worden vind ik. En de meeste paarden staan ook in een land met stroomdraad omheind, vind niemand zielig. Ik krijg daar zelf ook regelmatig een schok van (ben een beetje onhandig) en dat vind ook niemand zielig.. Ach gut Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:09

Valleytjeeh schreef:
nou ik heb zelf geen kat, maar in de buurt waar ik woon zijn er wel erg veel...
en vaak zien wij deze katten overal lopen o.a ook bij ons in de tuin...
en die doen hun behoefte gewoon in onze tuin..!!!

Katten opzich vind ik hardstikke leuk.
ik heb zelf een hond, maar die laat ik ook niet overal los lopen!!,, en als ze zo nodig buiten moeten doe dan een stukje omheining maken in de tuin of doe iets op de schuttingen maken zodat ze niet uit de tuin kunnen ofzo iets:S
katten zijn goed zolang ze maar binnen zitten...
Groetjes,,

Jij hebt er duidelijk geen verstand van Vork

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:17

Tulandro schreef:
Slapen En hoe moet je dat voor elkaar krijgen? Ik snap niet dat men zich kan ergeren aan die ienieminie drolletjes.

Afrasteren. Met bovenaan een stroomdraadje zodat hij er niet over heen kan. Mensen kunnen van alles in hun tuin doen wat jouw kat kapotmaakt. Een moestuin bijvoorbeeld waarin hij gaat poepen en spaaien, lekker fris! Of de zandbak van de kinderen. Of de voliere van een vogelkweker waar hij steeds tegen aan springt. En dat kun je gewoon niet maken.

Tulandro schreef:
Jij hebt er duidelijk geen verstand van Vork

MAar ze heeft tenminste verstand, en als jij het al hebt, dan kan ik dat niet uit jouw woorden halen....
Laatst bijgewerkt door Desiree op 31-07-06 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:20

Ik heb thuis twee katten, ik woon op een flatje op 1 hoog en heb in de balkondeur een kattenluikje en vanaf het balkon een trappetje naar beneden. De oudste kat heeft ook bij mijn ouders buiten gelopen, dus die is het gewend en wil ook echt heel graag naar buiten. De jongste wil ik binnen houden, maar die mag wel op het balkon maar hij druft het trappetje gelukkig niet af. De oudste komt wel buiten, maar het liefst zou ik die ook binnen willen hebben. Ten eerste omdat hij zich niet schoon kan houden, hij komt altijd thuis met zwarte poten en smeerstrepen op zijn rug omdat hij dan onder auto's heeft gezeten. En ten tweede zijn het raskatten en dus meer gevoelig voor diefstal. En ten derde, ik woon langs een redelijke drukke weg (50 km) en dat geeft mij gewoon een ongerust gevoel.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:20

Desiree schreef:
Tulandro schreef:

Afrasteren. Met bovenaan een stroomdraadje zodat hij er niet over heen kan. Mensen kunnen van alles in hun tuin doen wat jouw kat kapotmaakt. Een moestuin bijvoorbeeld waarin hij gaat poepen en spaaien, lekker fris! Of de zandbak van de kinderen. Of de voliere van een vogelkweker waar hij steeds tegen aan springt. En dat kun je gewoon niet maken.

Nou, mijn kat hoort te jagen, en dat blijft hij ook doen. Als je een kat ook al op moet sluiten in deze wereld.. t moet niet gekker worden. Dit zijn één van de enige dieren die nog vrijheid kunnen hebben in deze wereld.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:23

Maar jij stoort je zeker wel als andere mensen hun hond los laten zodat JIJ er last van hebt of jouw kat? Kijk, en dat is zo dubbel he. WAnt anderen moeten jouw kat maar gewoon door hun strot gedouwd krijgen, maar jij wil dat niet van andermans huisdieren.

Een kat hoeft niet te jagen. Net zo min als een hond en dat is ook een jager. MAar ze krijgen eten en je kunt hun jachtinstincten prikkelen door middel van speeltjes.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:24

Tulandro schreef:
Nou, mijn kat hoort te jagen, en dat blijft hij ook doen. Als je een kat ook al op moet sluiten in deze wereld.. t moet niet gekker worden. Dit zijn één van de enige dieren die nog vrijheid kunnen hebben in deze wereld.

Kan best hoor. Moet je ergens op een boerderij gaan wonen waar andere mensen geen last hebben van jouw kat.

In de jaren 60/begin 70 was het ook heel normaal dat de honden los in de buurt liepen. Ze brachten mij vaak trouw naar school, honden van anderen. Haha!

In een woonwijk kan het niet meer, tijden veranderen ook voor de katten.

Andere mensen hoeven geen last te hebben van jouw hobby, in dit geval jouw huisdier dus.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:25

O en dan nog maar niet te spreken hoeveel auto's krassen hebben op de moterkap.... (of is het motorkap?).
Mijn vriend heeft ooit eens op zijn scooter een hoes laten plaatsen over zijn zadel van dik 200 gulden. Hij had hem er 2 dagen op zitten en zat op en verjaardag... gaat naar buiten om naar huis te gaan en tot zijn schrik ligt daar lekker een kat te krabben aan zijn nieuwe zadelhoes...
Woest was hij!
Of katten die lekker met hun nageltjes over de auto heen lopen en zo... Niet echt lekker voor degene van wie de auto of de scooter is...