om alle vooroordelen de wereld uit te helpen zie hier...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smookey

Re: om alle vooroordelen de wereld uit te helpen zie hier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:36

BrittKitt schreef:
Ik ben helemaal gek op molossers en ik vind ze supergave honden, ze trekken idd wel bepaalde mensen aan omdat ze er gewoon echt stoer uitzien, maar gevaarlijk vind ik iets heel anders. Ze zijn superlief en toch vinden mensen jack russels leuker terwijl dat vaak pas echte klerebeesten zijn

Jack Russell zijn absoluut geen klere beesten, zo worden ze gemaakt!!!

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:38

Rosita schreef:
Shanna schreef:
ik ken meer liefe pit bulls en pit bull achtigen dan gemene!

Waar ken jij die dan van? Alle Pitbulls van voor 1993 zijn toch inmiddels wel uitgestorven? Alles wat daarna geboren is mag niet bestaan van de wet.

Nee maar die zijn er wel. Denk dat je meer Pit-Bulls bent tegengekomen dan dat je zelf denkt.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:39

ik hou niet echt van honden en seker niet van pitbulls enzo. niet omdat ze gevaarlijk of niet zijn maar omdat ik het vieze honden vind. ik hou meer van katten

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:42

o0valerie0o schreef:
ik hou niet echt van honden en seker niet van pitbulls enzo. niet omdat ze gevaarlijk of niet zijn maar omdat ik het vieze honden vind. ik hou meer van katten
maar ik vin dhet wel heel zielig dat ze die beestjes zo gemeen maken terwijl ze eigenlijk heel erg lief zijn

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:52

Mensen weten inderdaad vaak niet hoe een Pit-Bull eruit ziet, ze hebben er meer gezien in hun leven als ze denken.

Ik vind ook dat de vooroordelen uit de wereld geholpen moesten worden, Ik hoop zo dat mensen met honden allemaal eens gaan nadenken waar ze mee bezig zijn. Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat sommige rassen verboden zijn, niet om de honden, maar omdat niet iedereen zomaar zo'n hond koopt, omdat ze er zo mooi of stoer uitzien... Er zijn zoveel mensen die maar wat doen met alle gevolgen van dien. En het ergste is nog dat het beest daar de dupe van wordt of kinderen...

Vind het goed dat je dit eens aan het licht hebt gebracht. 1 advies ga altijd met je hond naar een hondenschool. Asl je een goede hondenschool hebt, kan je problemen en ongelukke voorkomen. Niet dat honden vals zijn, maar het blijft een dier waar jij als baas boven moet staan!!!

Hoop niet dat ik verkeerd overkom, maar heb mensen al zoveel fouten zien maken. Heb zelf een Russell gehad echt een schat van een beest en mensen complimenteerde mij ook weleens dat ze zo goed luisterde voor een Jack. Nou dat is gewoon een kwestie van opvoeden, elke Jack kan luisteren als hij/zij maar opvoeding heeft gehad...

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:57

o0valerie0o schreef:

hoezo viese honden?

voor de rest ben ik het ook wel bijna met iedereen hier eens.
Gemene hondenrassen bestaan niet, ze worden gemeen gemaakt door de mens. En zoals velen al zeggen, een goede opvoeding is erg belangrijk! Ik vond de pitbuls wel altijd eng eruitzien omdat ik altijd de agessiefe pitbuls zag, maar nu zie ik ook eens wat voor liefe dieren het zijn. Vind het erg goed van de TS dat ze deze filmpjes op bokt heeft gezet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 09:59

Ik ben het er absoluut mee eens dat als je een hond neemt je er mee naar training moet. We hebben zelf een hondenschool gehad. Mijn vader is nu zelf trainer bij een andere club en ik ben er pakwerkster.

Als een hond goed word op gevoed is er niks mis mee, wat voor een ras dan ook. Honden worden vaak onbewust vals gemaakt.

Sommige rassen hebben wel iets in zich waardoor ze minder aan trekkelijk zijn. Jack Russels zijn vaak grote honden in een klein lijf. Daardoor hebben ze een goede opvoeding nodig maar kunnen het hele leuke honden zijn.

Andere rassen zetten hun kaken vast als ze bijten. Maar voed je ze op is het helemaal niet nodig om te bijten.

De husky staat nog dicht bij de wolf. Als hun jongen piepen eten ze hem op om te voorkomen dat hun nest veraden word. Dat is waarschijnlijk ook wat er is gebeurt met de husky die de baby beet.

Zo heeft elk ras wel wat 'gevaarlijks' of onaantrekelijks. Maar als je het goed aanpakt en je gewoon goed informeert over honden in het algemeen en het ras dat je hebt. Kun je en hele hoop narigheid voorkomen

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:33

Elena schreef:
o0valerie0o schreef:

hoezo viese honden?

voor de rest ben ik het ook wel bijna met iedereen hier eens.
Gemene hondenrassen bestaan niet, ze worden gemeen gemaakt door de mens. En zoals velen al zeggen, een goede opvoeding is erg belangrijk! Ik vond de pitbuls wel altijd eng eruitzien omdat ik altijd de agessiefe pitbuls zag, maar nu zie ik ook eens wat voor liefe dieren het zijn. Vind het erg goed van de TS dat ze deze filmpjes op bokt heeft gezet Lachen

nou vies bedoel ik niet niet gewoon iik weet niet hoe ik dat moet zeggen..lelijk ook niet ik ewet niet gewoon niet mijn smaak. als ik dan een hond zou nemen gwoon een kleine sgattige

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 10:54

iedere hond word zoals zijn baas is....
Gedrag word nu eenmaal aangeleerd en dat is gewoon jammer.
Goede training vooral bij die grote "gevaarlijke" honden is gewoon belangrijk maar ook voor al die kleine "onschuldige" hondjes is dat vaak noodzakelijk al denken veel mensen dat dat niet nodig is.

Ikzelf ervaar vaak genoeg de vooroordelen van mensen als ik met mijn hond aan het wandelen ben.
Tja hij ziet er zo gevaarlijk uit.... mensen met kleine hondjes lopen voor hem om.... terwijl het de grootste loebes is die erbij loopt en niets liever doet als spelen met andere honden, als een klein hondje blaft of gromt naar em dan rent ie al weg.... maarja die vooroordelen he..... zucht.....

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:37

judith_cloud schreef:
Ik ben het er absoluut mee eens dat als je een hond neemt je er mee naar training moet. We hebben zelf een hondenschool gehad. Mijn vader is nu zelf trainer bij een andere club en ik ben er pakwerkster.

Als een hond goed word op gevoed is er niks mis mee, wat voor een ras dan ook. Honden worden vaak onbewust vals gemaakt.

Sommige rassen hebben wel iets in zich waardoor ze minder aan trekkelijk zijn. Jack Russels zijn vaak grote honden in een klein lijf. Daardoor hebben ze een goede opvoeding nodig maar kunnen het hele leuke honden zijn.

Andere rassen zetten hun kaken vast als ze bijten. Maar voed je ze op is het helemaal niet nodig om te bijten.

De husky staat nog dicht bij de wolf. Als hun jongen piepen eten ze hem op om te voorkomen dat hun nest veraden word. Dat is waarschijnlijk ook wat er is gebeurt met de husky die de baby beet.

Zo heeft elk ras wel wat 'gevaarlijks' of onaantrekelijks. Maar als je het goed aanpakt en je gewoon goed informeert over honden in het algemeen en het ras dat je hebt. Kun je en hele hoop narigheid voorkomen

Van die Husky's dat wist ik niet, maar klinkt heel logisch. Vind het zowiezo heel dom om een hond alleen met een kind te laten. Een kind onder de 12 staat onder de hond, das bekent...

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:40

Een hond word niet vals geboren maar vals gemaakt.
In het asiel hadden we ook een pitbull zitten wat de allergrooste schat was, je kon zo bij haar in de kennel gaan zitten, ze deed helemaal niks, het was gewoon een grote lieve vriendelijke lobbes. We hadden ook een maltezertje zitten wat gewoon een kreng was, je kon de kennel niet in want je werd echt aangevallen en hij heeft wel een aantal keer in de arm van een vrijwilliger gebeten en bleeft vasthouden, Of Diego een Dogo Argentino ( was geloof ik 1 van de ''agresieve rassen'') was echt een schat van een hond, je kon echt alles met hem doen. Hij zag er wel aggresief uit maar dat was hij niet.
De honden worden ook wel op uiterlijk beoordeeld.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:54

Tja, erg sneu die tweede ..
Ik ben ook van mening dat honden vals worden gemaakt.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 13:11

tesss schreef:
't Tweede filmpje is best heftig... arme beestjes..

Ik geloof dat een hond nooit vals geboren wordt, maar altijd vals gemaakt wordt door de mens. Daarom geloof ik ook niet in 'gevaarlijke' rassen.

ik hou van rottweilers, pitbulls en dergelijke gewoon zijn stoere maar ook lieve honden..

als je agressief vrouwtje en agressief mannetje met elkaar fokt, is de kans groot dat de pups ook agressief geboren worden.. Maar erkende Fokkers, moeten de reu en teef tests laten doen om te kijken of ze vals zijn..

ik kreeg wel de rillingen van het tweede filmpje hoor.. Ik zie het ook heel vaak op tv met Animal planet..Animalcops houston en Maimi.. ik vindt het echt waar zulke gave beesten!! Later komt er ook zeker een pittbull of american stafford

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:11

wat een filmpjes.. heb er een brok van in mijn keel. Ik moet zeggen, ik vind die honden met zo'n dikke stome snuit niet mooi (ben even de naam kwijt), maar ze verdienen het niet om slecht behandelt te worden. Anderen kunnen dol zijn op deze beessies.

EDIT: ik bedoelde dus de bullterrier

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:35

ik geloof gewoon dat dit gedrag ze word aangeleerd . je kan nooit zomaar ineens een valse hond in je huis hebben zitten .............

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:18

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:48

Als ik een pitbull tegen kom op straat loop ik toch een blokkie om, zeker als ik mijn kleine neefje bij me heb.. ik vertrouw ze niet.
Dat geldt trouwens voor meer 'dogachtigen' hoor Bloos

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:49

moet bijna janken van die site..
dat plaatje met die hond en dan "I'll stick up for my pit friends, do you do that for me when I am next?" vond ik echt zo mooi...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:11

[/quote]

Waar ken jij die dan van? Alle Pitbulls van voor 1993 zijn toch inmiddels wel uitgestorven? Alles wat daarna geboren is mag niet bestaan van de wet.
[/quote]

Helaas lopen er nog genoeg rond...
[/quote]

Hoezo helaas?
Zo'n beest verdient net zo goed een kans om te leven..

Mensen leren ze dat gedrag aan, weet zeker dat zo'n hond niet vals geboren is!
Mensen weten vaak niet hoe ze met honden moeten omgaan en zeker niet hoe ze ze moeten opvoeden.
Nee, ik ben niet bang voor honden, voor geen 1 !! hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:17

Nou er lopen hier anders behoorlijk wat pit bulls rond..
Ik ken er zelf een en dat is een schat van een hond, de liefste hond die ik ooit ben tegengekomen.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:14

volgens mij mogen er nog wel pitbulls gehouden worden in nederland maar moeten ze geregistreert zijn,of heb ik het nou mis??

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:24

heb t even opgezocht en ze mogen idd niet meer gehouden worden in nederland als ze na 1993 geboren zijn.
amerikaanse en engelse staffords nog wel mits ze geregistreert zijn en dus een stamboom hebben. denk dat mensen in de war zijn met de amerikaanse stafford want deze hebben wel wat weg van een pitbull.
in belgie mogen trouwens wel gewoon pitbulls gehouden worden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:32

Meld zich... TS heb je dit filmpjezelf gemaakt ? de eerste?

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 18:17

secricible schreef:
wat een filmpjes.. heb er een brok van in mijn keel. Ik moet zeggen, ik vind die honden met zo'n dikke stome snuit niet mooi (ben even de naam kwijt), maar ze verdienen het niet om slecht behandelt te worden. Anderen kunnen dol zijn op deze beessies.

EDIT: ik bedoelde dus de bullterrier

zo'n hond heb ik dus... Haha! , ik kan over sommige mensen niet uit....het is gewoon dat ze er niks over weten hoor...

ik heb een bull terrier( een puppy nog he)en ik was haar aan het uitlaten, maar als er iemand voorbij komt is ze heel blij en wil ze meteen ertegenop springen om te knuffelen..dus ik laat haar zitten en hou haar kort.....meisje(14,15 jaar) loopt voorbij, mn hond probeerd te springen en het meisje gilt keihard en rent vooruit.....

ik zei tegen haar ze doet niks hoor....zei: echt waar ?? hij ziet er zo eng uit..... (terwijl ze nog een puppy is)

dit soort dingen vindt ik dus ook stom als deze vooroordelen komen mn neus uit, veel mensen zeggen het trouwens hoor als we met haar op straat lopen: he een pitt bull...... Boos! nee een BULL TERRIER jammer hoor al deze mensen die niks weten en tch zo nodig wat moeten zeggen zonder dat ze er wat van af weten......

ik heb trouwens geen van beide filmpjes zef gemaakt KindnessM

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:48

enidan23 schreef:
heb t even opgezocht en ze mogen idd niet meer gehouden worden in nederland als ze na 1993 geboren zijn.
amerikaanse en engelse staffords nog wel mits ze geregistreert zijn en dus een stamboom hebben. denk dat mensen in de war zijn met de amerikaanse stafford want deze hebben wel wat weg van een pitbull.
in belgie mogen trouwens wel gewoon pitbulls gehouden worden.

dat wilde ik net typen, pitbull achtigen moeten een stamboom hebben. Heeft de hond die niet dan wordt ie afgemaakt...

Vind het jammer dat mensen deze honden slecht opvoeden want door de eigenaar worden ze gek gemaakt.