activiteiten voor een konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: activiteiten voor een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:47

ja dit vind ik echt weer een antwoord van niks...

dan moet je dus ook niet 1 hond aanschaffen of 1 kat bla bla bla...

weet je als jij nou eenmaal persee vind dat je minimaal 2 konijnen aan MOET schaffen... reageer dan gewoon niet meer op dit topic...

ik heb zelf de dierverzorging gedaan en daar geven ze aan:
natuurlijk is 2 beter maar 1 alleen kan ook, je hoeft niet persee 2 te nemen.

dus ga lekker ergens anders heen of geef gewoon eens andere opties op de vraag van topicstarter...

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:01

Ha ha ben jij de topicstarter?? Grappig dat je je dan zo druk maakt, voel je je schuldig over het feit dat jouw konijn ook alleen zat??

@ts er wordt hier van alles aangegeven wat je met je nijn kan doen en ja twee is beter dan een. Nou hoeven we dat jou niet te vertellen want jij wil dat graag! Maar daarom zette ik de link naar die site hier neer, kunnen je ouders het lezen!! Verder kan je al heel veel met de tips die gegeven zijn denk ik

O ja ik heb ook dierverzorging gedaan, maakt me dat nu beter in mijn adviezen? Nee, ervaring is veeeel belangrijker!! Jammer dat je een leuk topic zo loopt te verstoren!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:11

nee ben geen topic starter had je zelf kunnen lezen..
nee voel me niet schuldig mn konijn kwam echt niks tekort..

en ík verstoor een leuk topic.... sorry maar ik heb heel wat optie's gegeven als activiteit en het kwam me gewoon de neus uit dat mensen maar door blijven hameren over 2 konijnen... als ik daar al niet eens meer wat van mag zeggen...

maar verder ga ik gewoon niet in discussie met jou...

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:01

nee logisch dat je niet in duscussie wil, echt goede argumenten worden van jouw kant vrij moeilijk lijkt me...
Het is bewezen dat konijnen gemiddeld ouder worden met soortgenoten, en ook gelukkiger zijn.. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:29

pinokiolover schreef:

weet je als jij nou eenmaal persee vind dat je minimaal 2 konijnen aan MOET schaffen... reageer dan gewoon niet meer op dit topic...

dus ga lekker ergens anders heen of geef gewoon eens andere opties op de vraag van topicstarter...

Het verschil is dat konijnen echte 'kuddedieren' zijn, net zoals paarden, er zijn weinig mensen met 1 paard die het dier ook alleen in de wei laten staan ipv een stalling zoeken met meerdere paarden.
Katten en honden daarentegen, leven veel meer individueel, ook heeft een kat (meestal) de mogelijkheid om naar buiten te gaan wanneer hij/zij wil, ook een hond heeft een grote leefruimte. Een konijn heeft over het algemeen erg weinig ruimte wanneer het bij mensen leeft..

Denk daar maar eens over na Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:51

Ehm volgens mij wil ze nu met helemaal niemand meer praten! Ha ha jammer joh!

@ ts heb je ook een foto van je nijn? En leeft je nijn binnen of buiten? Dat verschilt natuurlijk ook weer in de dingen die je ermee kan doen! Denk niet dat je ouders blij zijn als je hele blokken hout binnen legt, en in de winter kan je buitenkonijn weer niet mee naar binnen..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:32

Noppes schreef:
pinokiolover schreef:

Het verschil is dat konijnen echte 'kuddedieren' zijn, net zoals paarden, er zijn weinig mensen met 1 paard die het dier ook alleen in de wei laten staan ipv een stalling zoeken met meerdere paarden.
Katten en honden daarentegen, leven veel meer individueel, ook heeft een kat (meestal) de mogelijkheid om naar buiten te gaan wanneer hij/zij wil, ook een hond heeft een grote leefruimte. Een konijn heeft over het algemeen erg weinig ruimte wanneer het bij mensen leeft..
Denk daar maar eens over na Knipoog

ik wil alleen maar zeggen dat mijn nijn altijd buiten heeft losgelopen, gerust de hele dag want hij kon toch nergens ontsnappen... dus die van mij kwam niks te kort zat niet in een zielig klein hokje (ja daar ben ik het mee eens die hokjes van tegenwoordig...)

en ik wil best terug antwoorden maar gister kon ik niet op internet komen...

en sorry als het voor jullie misschien fel overkomt maar ik blijf erbij dat 1 konijn best wel kan... (en zoals je eerder kon lezen vind ik zelf 2 ook beter)

alleen overal in konijnentopics roept iedereen gelijk: 1 is zielig je moet er 2 nemen! en dat werd ik gewoon ff zat, maar goed nu weer lekker terug naar het gewone onderwerp lijkt mij??!!

veel plezier verder

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:56

Daarom zeg ik ook over het algemeen Knipoog Niet ieder konijn treft het zo goed als bijvoorbeeld bij jou, dat hij een hele tuin voor zich heeft.
Daarom ben ik ook wel benieuwd hoe de TS haar konijn houd, binnen/buiten? Groot/klein hok, ren of niet..