kat aangereden...voel me nou zo ellendig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Re: kat aangereden...voel me nou zo ellendig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:02

JustNanno schreef:
Die discussie zal ik blijven voeren hoor! Omdat het gewoon niet nodig is dt er zoveel katten worden aangereden.

Wat zou jij dan doen met een kat die binnen de keet afbreekt? Al je meubels vervangen door sinaasappelkistjes, gordijnen eruit en alle dagen pis dweilen? (extreem voorgesteld Knipoog )

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:03

Rosita schreef:
Gelukkig staan er heel veel nestjes op marktplaats. Kun je een nieuwe uitzoeken om de pijn wat te verlichten.

en volgend jaar weer een nieuwe en het jaar daarna....

wat een poedersuiker opmerking zeg!! zoiets zeg je niet!

TS: Heel erg veel sterkte!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:05

Sterkte met dit verlies. Vaak kan een nieuwe kat toch helpen. Hoe sneu ook. Onze kat en de katten van mijn ouders in het verleden komen ook altijd buiten. Er is inderdaad een grote kans dat ze doodgereden worden. Maar het misschien dan kortere leven is dan toch tig keren mooier dan enkel en alleen in huis zitten. Onze kat is gisteren omver gereden door een fietser, heeft nu ernstig spierpijn maar ligt lekker buiten in het gras te zonnen....
Een kat heeft het nodig om lekker te kruipen, springen en te klauteren. En zo nu en dan een robbertje vechten met een buurkat. Dan zijn ze in mijn ogen pas echt gelukkig.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:33

Elles schreef:
JustNanno schreef:
Die discussie zal ik blijven voeren hoor! Omdat het gewoon niet nodig is dt er zoveel katten worden aangereden.

Wat zou jij dan doen met een kat die binnen de keet afbreekt? Al je meubels vervangen door sinaasappelkistjes, gordijnen eruit en alle dagen pis dweilen? (extreem voorgesteld Knipoog )

dat is helemaal niet nodig. mijn kitten is er ook zo een, nu 15 weken. Genoeg afleiding, speelgoed en consequent opvoeden, want ook dat moet bij katten. Maar naar buiten gaat hij niet, af enh toe aan een tuigje wandelen we een stukje door de wijk. En dat vind hij allemaal reuze interessant. Maar hij doet nooit een poging om te ontsnappen, hij heeft het binnen veel te erg naar zijn zin.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:40

Natasja91 schreef:
God allemachtig, ik word hier PISnijdig van!
Loop toch niet altijd te ZEIKEN over die katten wel of niet buiten!
Het een is niet beter dan het ander, het kan allebei!
Respecteer elkaar z'n 'daden' gewoon, het zal jou een worst wezen wat iemand anders met zijn kat doet!

TS; heel veel sterkte.. heel erg naar Ach gut

Helemaal mee eens!!!
Laat die meid toch gewoon haar verhaal doen, ze is er kapot van!
Niet netjes om nu zo bot te reageren met "had hem maar binnen gehouden".
Niet iedereen houdt zijn dieren in een gouden kooitje, er zijn nu eenmaal verschillen van mening over het houden van dieren,maar dat wil niet zeggen dat ze niet verdrietig mag zijn om haar verlies.

Meid, laat ze maar, en ik wens je heel veel sterkte!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:47

JustNanno schreef:
dat is helemaal niet nodig. mijn kitten is er ook zo een, nu 15 weken. Genoeg afleiding, speelgoed en consequent opvoeden, want ook dat moet bij katten. Maar naar buiten gaat hij niet, af enh toe aan een tuigje wandelen we een stukje door de wijk. En dat vind hij allemaal reuze interessant. Maar hij doet nooit een poging om te ontsnappen, hij heeft het binnen veel te erg naar zijn zin.

Dat is super, dat je dat ventje zo kunt bezighouden en opvoeden, dat hij er niet naar taalt Lachen Het is ook maar wat ze gewend zijn, van jongs af aan Ja

Wij hebben er eentje van vier maanden (nu 14 maanden, met 4 opgehaald uit asiel) en dat gaat -vanzelf- goed. De eerste maanden (september tot begin maart) heeft ze binnengezeten, met als simpele reden dat wij de ren nog niet klaar hadden. Ze zat niet achter de ramen te gillen, gelukkig Knipoog Maar toen de ren eenmaal klaar was, vond ze het geweldig! Ja De buitendeur kan nu ook gewoon openstaan, anders hadden we die angstvallig dicht moeten houden. En omdat ik daar persoonlijk 's zomers helemaal panisch van word, is dit een super oplossing Lachen En het heeft zowaar ook iets aan de tuin toegevoegd: door die ren hebben we nu een heel intiem hoekje kunnen creeren, waar we heerlijk kunnen zitten (m'n moeder is stikjaloers Haha!).

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:53

Gatverdamme zeg, iemand heeft zo'n verdriet en dan zúlke botte reacties! Bah, wat heb je dan een naar en niet-meelevend karakter als je zo'n soort berichtje duft te plaatsen!
Wij / mijn ouders hebben al 30 jaar katten, altijd buiten en best bij een drukke straat in de buurt. Nog nooit is er een doodgereden. Mijn ervaring is dat katten ook best goed opletten hoor. En tuurlijk kan je een keer pech hebben, maar ook ik ben voorstander om een kat lekker buiten te laten. Als ik zie hoeveel plezier onze katten buiten hebben, weet ik zeker dat ik daar goed aan doe.

TS: heel erg veel sterkte, zoiets is zooo moeilijk! Het lijkt me moeilijk om je lieve kat naar de DA te brengen, bah.... Heb je nog wel een plukje haren ofzo bewaard? Of heb je wat mooie foto's als herinnering?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:01

Elles schreef:
JustNanno schreef:

Dat is super, dat je dat ventje zo kunt bezighouden en opvoeden, dat hij er niet naar taalt Lachen Het is ook maar wat ze gewend zijn, van jongs af aan Ja

Wij hebben er eentje van vier maanden (nu 14 maanden, met 4 opgehaald uit asiel) en dat gaat -vanzelf- goed. De eerste maanden (september tot begin maart) heeft ze binnengezeten, met als simpele reden dat wij de ren nog niet klaar hadden. Ze zat niet achter de ramen te gillen, gelukkig Knipoog Maar toen de ren eenmaal klaar was, vond ze het geweldig! Ja De buitendeur kan nu ook gewoon openstaan, anders hadden we die angstvallig dicht moeten houden. En omdat ik daar persoonlijk 's zomers helemaal panisch van word, is dit een super oplossing Lachen En het heeft zowaar ook iets aan de tuin toegevoegd: door die ren hebben we nu een heel intiem hoekje kunnen creeren, waar we heerlijk kunnen zitten (m'n moeder is stikjaloers Haha!).

Hij komt wel op het blalkon, daar ligt hij heel erg graag. Balkon is nu nog niet afgezet, maar dat gaat zeer binnenkort gebeuren, want hij groeit als kool en zal ern dan vanaf kunnen springen.
Cooper is een vondelingetje, zijn achtergrond weet ik niet. Kan binnenshuis zijn opgegroeid, maar ook op een boerderij. Hij moest wel erg wennen binnen, kattenbak kende hij bijv niet toen hij een week of 7/8 was toen ik hem kreeg. Erg gezond was hij ook niet.
Maar als we het over drukke en bijdehante katten hebben, daar behoort hij zeker toe. Af en toe word ik echt stapeldebiel van hem.
Maar dan ga ik eventjes met hem spelen, gooi een balletje of muisje weg, en dan vermaakt hij zichzelf totdat hij moe is. Of hij gaat mijn andere kat pesten totdat ie hem weer op zijn plaats zet.

Maar ik heb echt 1000x liever dat hij zijn ernergie binnen verbruikt, dan buiten. Als ik zie hoe verschrikkelijk speels hij is, totaal nog geen gevaren ziet en in alles een uitdaging ziet, verbaas ik mij dat er in dit topic mensen zijn die hun kittens van dezelfde leeftijd of zelfs jonger gewoon buiten laten. En nee, ik voed hem echt niet beschermd op, ik laat hem lekker zijn eigen zaakjes oplossen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:12

Natasja91 schreef:
God allemachtig, ik word hier PISnijdig van!
Loop toch niet altijd te ZEIKEN over die katten wel of niet buiten!
Het een is niet beter dan het ander, het kan allebei!
Respecteer elkaar z'n 'daden' gewoon, het zal jou een worst wezen wat iemand anders met zijn kat doet!

TS; heel veel sterkte.. heel erg naar Ach gut

ja maar dan moet ze eigenlijk niet zeuren omdat ze willens en wetens dat risico neemt. Ik zou het niet doen in haar plaats, niet zoals ik van mijn honden hou.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:08

sjongejonge wat een achterlijke reacties weer!! Boos!

van een dier houden kan ook betekenen dat je hem wat vrijheid gunt (met de bijbehorende risico's ja..), mensen hebben verschillende ideen over het houden van dieren, dat hoeft niet per se goed of fout te zijn.
Maar ik denk niet dat dit het geschikte topic is om die discussie voor de zoveelste keer te houden! TS is verdrietig om haar kat en dat kan ik goed begrijpen, heel veel sterkte!!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:10

aahh..Wat rot! En nog op zo een manier ook... De bestuurder doet het waarschijnlijk niet express, maar wel heel erg voor je, zo plotseling..
Heel erg veel sterkte met het verlies.. Ach gut

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:12

Joscaa schreef:
aahh..Wat rot! En nog op zo een manier ook... De bestuurder doet het waarschijnlijk niet express, maar wel heel erg voor je, zo plotseling..

Die bestuurder zal zich ook wel rot geschrokken zijn. Gelukkig parkeerde hij (of zij natuurlijk) zijn auto niet tegen een boom of in de sloot van schrik.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:41

Rosita schreef:
Joscaa schreef:

Die bestuurder zal zich ook wel rot geschrokken zijn. Gelukkig parkeerde hij (of zij natuurlijk) zijn auto niet tegen een boom of in de sloot van schrik.

Ja, die kans is er ook nog. En dat is dan omdat iemand zijn kat de vrijheid gunt.....

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:16

Moeten we dan ook maar alle wilde vogels en konijntjes in een hokje stoppen?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:19

Sterkte met het verlies van je poezel-vriendje!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:22

Jeetje wat een onvriendelijke reacties in dit topic. Dat is wel het laatste wat je horen wilt wanneer je poes is doodgereden. Als jullie jullie poezen binnen willen houden (wat ik ik mij in sommige omstandigheden goed kan voorstellen) prima, maar praat de TS geen schuldgevoel aan! Het is al erg genoeg.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:38

mijn vorige poes is ook dood gereden, maar die mensen hadden de dieren ambulance gebelt en is netjes op gehaald. Pling
je komt er wel overheen, nu denk ik er ook weinig aan.
Sterkte!

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:45

Sterkte met het verlies van je maatje!!!

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:49

Desiree schreef:
Rosita schreef:

Ja, die kans is er ook nog. En dat is dan omdat iemand zijn kat de vrijheid gunt.....

dus moeten we ook de hertjes, konijnen, wilde zwijnen.. En dergelijk maar vast binden of in een hokje stoppen..

TS: Heel veel sterkte!! en trek je niks van al die discussies.. Je doet wat jou het beste lijkt voor de katten.. Neem je er nog 1?

Al die andere mensen.. laat elkaar toch lekker doen wat ze willen.. Als de de kat naar buiten doet.. dan doet die dat, hebben ze dan ook een reden voor. Als je ze binnen laat doe dat, hebben ze ook redenen voor.. Respecteer elkaars keuze!!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:59

[quote="bakstertje
TS: Heel veel sterkte!! en trek je niks van al die discussies.. Je doet wat jou het beste lijkt voor de katten.. Neem je er nog 1?
Al die andere mensen.. laat elkaar toch lekker doen wat ze willen.. Als de de kat naar buiten doet.. dan doet die dat, hebben ze dan ook een reden voor. Als je ze binnen laat doe dat, hebben ze ook redenen voor.. Respecteer elkaars keuze!!
[/quote]
hm ja mieke alleen moetden de mensen die honden hebben (je kent het zelf ook wel) wel de stront van de honden op ruimen terwijl wij bv dus elke week wel een paar keer hier een kat hebben die zijn behoeftes in de tuin achter laat dat vind ik wel smerig, daar komt nog eens bij dat hondenbezitters honderbelasting moeten betalen en je dat voor een kat niet kwijt bent..

ik vind het erg vervelend voor de ts starter wat er gebeurd is maar helaas is het niet anders bij deze sterkte

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:03

Heel veel sterkte TS! Als je over het ergste verdriet heen bent is een nieuwe kat altijd wel een goed idee: je kan je steun ook in hem/haar vinden Lachen
Ik moet zeggen: ik vind die discussie maar onzin. Mensen die de katten binnen willen houden, houden ze binnen, mensen die de katten buiten willen, laten ze naar buiten. Ik vind het een beetje vreemd om mensen te beschuldigen dat het hun eigen schuld is dat de kat dood is omdat ze hem naar buiten lieten. Dat is hetzelfde als je een ongeluk krijgt op straat omdat je op je fiets word aangereden door een auto: had je maar niet naar buiten moeten gaan? Katten én mensen kijken wel uit in het verkeer, maar ongelukken gebeuren aan beide kanten. Wij laten onze katten gewoon naar buiten maar als mensen hun katten binnen willen houden is dat eigen keus.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:04

Als je kiest voor iets wat bepaalde consequenties inhoudt, moet je ook niet zeuren.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:05

lorie: jah of je woont in winterswijk, waar je geen hondenbelasting betaalt, maar wel de stront moet opruimen en de honden aan de riem Tong uitsteken anders heb je een bekeuring aan je broek hangen.. Vorr niet opgeruimde stront betaalt je 50 euries ofzo..

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:09

heel veel sterkte TS!! mijn kat kan ook gewoon naar buiten en binnen, als wij hem alleen binnen houden wordt ie gek gaat ie gewoon in 1 stuk door miauwen!!
Dat wil je ook niet en hij is al 16 jaar en nog nooit wat overkomen

en nog iets als je een hond en heb en je laat hem uit, hij wordt aangevallen door een andere hond, dan moet je blijkbaar ook niet zeiken he! het zijn de conseqenties toch?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:12

Desiree schreef:
Als je kiest voor iets wat bepaalde consequenties inhoudt, moet je ook niet zeuren.

de hond hadden wij al voor die idioote regeling kwam..
kan natuurlijk ook zeggen dat je als je je kat niet binnen wil kan houden je maar geen kat aan moet schaffen of je kat aan een riempje moet uitlaten! komt op t zelfde neer.