Wat krijgt huisdier-verzorger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laure

Re: Wat krijgt huisdier-verzorger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:21

Bij ons word er altijd op het huis, achtergebleven papegaaien, duiven, vissen en planten gepast door goede vrienden. Die man heeft zelf ook papegaaien dus hij heeft er wel verstand van. Hij 'speelt' ook met de duiven en daarvoor krijgt hij geld om dan in te zetten. Als wij terugkomen van vakantie krijgen zij dan ook allemaal (ook de kinderen) een cadeau van ons. Wij passen ook 2 weken op hun huis en hun dieren als zij op vakantie zijn en daarvoor krijgen wij dan ook een cadeau.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:33

Wij passen meestal op het konijn en de vissen van de buren, en dan passen hun op onze konijnen.. Dit gaat meestal als bedankje, omdat als ruil al is dat wij ook op hun dieren willen oppassen of andersom..
De hond gaat meestal naar de andere buren, die hebben laatst een weekendje op gepast en hebben we ook niks gegeven, omdat ze het niet wouden en omdat wij toen hun hond nog leefde wel eens 2weken in huis hebben genomen..

Laatst hebben wij ook een hond van mijn moeders werk een weekendje in huis genomen, verder ook niks voor gekregen maar vind ik niet erg hoor, vind het al leuk dat we mogen oppassen..

En nu hebben we 3,5 week een hamster in huis en 6 vissen van me me moeders andere werk Knipoog Maarja daar hebben we ook nog nooit opgepast, dus weet niet of we wat krijgen, maakt mij niet veel uit, vind zoals ik al zei al super leuk om op te passen..

Straks gaan wij zelf in februari 2 weken op vakantie, en dan komen opa en oma in ons huis logeren om op de hond, konijnen en de vissen te passen. Die willen ook nooit wat en vinden het al leuk omdat ze zelf ook zien als vakantie, in ons huis wonen dus Knipoog

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:38

Ik heb voor 14 dagen op een cavia passen net 20 euri gekregen!!!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:41

Voor de planten en de post krijgen de buren (de ene kant 2 weken opgepast, de andere kant 1 week) een theedoek uit met een eland erop (we zijn naar noorwegen geweest) en een leuk apart glazen kaarsen potje. De andere buren (1 week) alleen een kaarsen potje.
Mijn katten hebben we naar mijn ouders gebracht die er 3 weken op gepast hebben die krijgen een noors tafelkleed met een kat erop. een vingerhoedje voor mijn pa (die spaart hij) en een grappig eland beeldje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:45

Ik pas wel eens op de pony van een kennis, en daar heb ik geld voor gekregen Lachen Maar het was ook best veel werk, naast mijn eigen paarden. Ik voerde hem elke dag, zette hem 's ochtends naar buiten en 's avonds naar binnen, mestte elke dag de stal uit, en reed hem.

marannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 21:41

Hoi, wil toch even reageren:
Wat krijgt een huisdier-verzorger....? Tja goeie vraag....
Mijn vriendin en ik doen het voor elkaar. Nu ben ik begin juni een weekje naar Egypte geweest en zij zou voor mijn paardje en mijn kat zorgen (wat ze overigens super heeft gedaan).

Nu is het mijn beurt.....
Een paard erbij......8 katten om te verzorgen en helaas doen ze alles maar niet op de kattenbak (ze heeft er dus ook nog een huishoudster erbij...). 2 chincillas en de tuin moet gesproeid worden. En zij is TWEE WEKEN WEG.......

Nu vraag ik me af: een eerlijke deal?

Ach maar voor vrienden sta je klaar, toch....?

P.S. ik verwacht wel een super groot kado ...geintje....

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 23:40

Ik moet de eerste nog vinden die op mijn dieren durft te passen Haha!
Nou ga ik ook nooit op vakantie, dus dat scheelt weer.

Als ik een paar dagen wegga is dat geen probleem. Het gros van mn dieren kan wel een week of wat zonder eten (de spinnen zelfs máánden). Alleen de knagers hebben dan voer nodig, en dat wil mn broer dan nog wel doen Ja

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 00:15

supertygetje schreef:
Ik vroeg het omdat ik 8 dagen op het huis van een vriendin had gepast (elke dag hond, vogel, post en tuin verzorgen) en ze niet eens dankjewel zei! Dat vond ik een beetje vreemd dus vroeg ik me af wat jullie er van vonden Lachen

nou ik vind het als ik het het eerlijk zeg een beetje raar Rolleyes je kan toch op zn minst ff dankjewel zeggen? wij geven altijd een souvenirtje en we zeg natuurlijk wel dankjewel maar bij de gene die het voor ons doet daar doe ik ook de dieren van haar en zij geeft ong. evenveel, maar als je niet een dankjewel zegt.. nee ik vind het eigenlijk niet kunnen Tong uitsteken