muis, rat of konijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Re: muis, rat of konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:26

Aan de andere kant heb ik al veel muizen en ratten gehad, en nog niet 1 met kanker!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:28

weet je wat..
neem een hamster !! Haha!
die zijn echt zeer hip.
maar dan moet je wel de syrische hamsters nemen
die zijn wat groter en tammer.
echt het perfecte huisdier

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 18:39

ja, maar een hamster is toch nacht-actief? als dat op je kamer staat lijkt me dat ook niet echt geweldig... akkoord, die ratten en muizen zitten ook niet constant stil, maar zijn toch eerder wat actief tijdens de dag of de schemering... (of hebben ze mij weer blaasjes zitten wijsmaken?)

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:48

Alle hamsters die ik gekend heb, waren een stuk minder tam dan m'n ratjes.
Tot nu toe heb ik altijd 2 mannetjes ratten gehad, omdat die wat groter worden en wat knuffeliger zijn.
Het ligt er dus aan wat je zelf wil, mijn mannen zijn bijna maat cavia Vork
Ze stinken inderdaad wat eerder dan vrouwtjes, maar door de kooi regelmatig schoon te maken heb ik daar geen last van.
Mijn moeder wilde ook nooit ratten. Totdat ik met een kleintje van een vriendin aankwam. Ze was meteen verliefd op ze Haha!
Ik heb ze bij een rattery vandaan. Deze waren meteen vanaf het begin al erg tam omdat ze vanaf jongs af aan al in de hand worden genomen. Voor deze 2, had ik er 2 uit een dierenwinkel, die ik de eerste week niet eens de kooi uitkreeg..

Nog even antwoord op je laatste vraag.
Ook ratten zijn meer nacht-actief. Maar zodra je voor de kooi gaat zitten komen de meesten altijd meteen, of ze nou slapen of niet. Terwijl hamsters volgens mij dan gewoon blijven liggen.
Maar 's nachts zijn die van mij wel altijd in de weer met kranten scheuren enzo Clown

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 19:28

jah... dus ze hebben me iets zitten wijsmaken :p

nuja, dat nachtactief stoort me ook niet echt zo veel... ik zet nu al steeds men radio op 'slaapstand' dan kan ik evengoed die radio achterwege laten en naar men ratjes luisteren Lachen en als het te erg wordt, kan ik ze nog steeds in de gang zetten 's nachts.

Het worden dus ratjes Lachen bedankt iedereen Lachen
Nu moet ik alleen nog men ouders overtuigen Haha!

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 20:14

Hopen dat het lukt Haha!
Succes Knipoog

MissLuvley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 16:33

Ratten zijn echt hele leuke beestjes ik heb er ook twee gehad en toen deze overleden waren had ik er weer één genomen.
Helaas is deze laatste overleden aan een tumor.

Dus houdt goed in je achterhoofd dat dit laatste vaak voorkomt.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:05

Ik heb 3 rattenmannen op mn kamer gehad & ik raad het je niet aan. De mannen verspreiden een nogal indringende geur en ik maakte m'n kooi om de 3 dagen schoon en nog bleef ik ze ruiken. Ook maakten ze nogal veel herrie 's nachts, want overdag sliepen ze vaak, want ik haalde ze er overdag niet uit. Ze waren wel heel lief hoor, maar omdat ik ze zo vaak moest schoonmaken had ik er nogal veel werk aan en de bodembedekking was ook best duur, zeker als je er zo kort mee doet. Ik zou dus eerder muizen nemen, of een hamster.

Als je trouwens nog een rattenkooi zoekt moet je me even PM'en, ik heb er nog 1 te koop staan voor 15,- .(Geldt ook voor andere Bokkers Vork )

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:07

Mijn ratten kwamen trouwens ook van een Rattery, maar toch heeft 1 ervan een tumor gekregen.. Tumoren bij mannetjes komen dus ook voor.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 22:56

ratten Haha!
echt te lief
onze hadden longontsteking
en eentje raakte verlamd waardoor
weet ik niet meer..

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 23:01

@Sooff: aan lawaai op men kamer ben ik gewend... meer zelf, ik kan niet langer slapen zonder en moet men radio op 'slaapstand' zetten als ik niet eerst nog een uur wil liggen woelen. Men kamer is ook best groot, dus ik hoop dat er genoeg lucht is om de stank te verspreiden :p en daarnaast nog iedere dag men kamer goed later verluchten zal ook wel wat helpen... nuja, hoop ik toch.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:03

Mijn ratten staan ook op mijn kamer (die niet zo groot is) Het geluid dat ze 's nachts maken went wel. Ik slaap heel vast, ik ben alleen de eerste 2 dagen 's nachts wakker geworden van hen, nu nooit meer Lachen Ik verlucht mijn kamer ook elke dag en verschoon voldoende de kooi. Natuurlijk ruik je hun rattengeurtje nog maar elk dier dat je neemt ga je wel rieken hoor!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 16:39

Het is ook niet de bedoeling dat ik mijn beestjes absoluut niet meer ruik. Ik hou wel van een dierengeurtje Sigaar Maar het mag ook niet te overdreven zijn (lees: verplicht wasknijper op je neus zetten voor het slapen gaan Haha! ) Maar zo erg zal het wel nooit gaan ruiken denk ik.

Ik denk dat ik toch maar voor vrouwtjes ga... ik was net een nieuwe dierenwinkel in de buurt aan een inspectierondje aan het onderwerpen en tot mijn grote verbazing zag ik dat ze ook ratjes hadden. (een stuk of 3, allemaal met een japanse aftekening, ik was bijna bezweken) Er zaten 2 vrouwtjes en een mannetje..denk ik...en de vrouwtjes spraken me toch net iets meer aan...

Nu had ik wel nog een vraagje... welke bodembedekking gebruik je het best?

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:24

Hangt erg van je persoonlijke voorkeur af.
Ik gebruikte eerst beukensnippers, maar die stinken nogal snel want ze nemen geen vocht op.
Zelf vind ik Corbo het fijnste, maar het is wel duur..
Gewoon een beetje proberen wat voor jou het beste werkt, als het maar stofvrij is want ratten hebben gevoelige luchtwegen. Lachen Heb je je ouders trouwens al overgehaald? Haha!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 01:22

wat is Corbo?
in de dierenwinkel zaten ze op een soort gigantische, op paardenbix lijkende, langwerpige korrels (volg je nog Tong uitsteken ) is dat Corbo? het zag er wel proper uit.

En nee, men ouders zijn nog steeds niet overtuigd... ik hoop dat, op dit tempo, ze binnen een half jaartje wel zwichten Haha! Of ik moet gewoon een keertje geluk hebben dat er toevallig eentje aan de voordeur staat. Of dat ik men nicht kan overtuigen ze kado te doen op men verjaardag... ze is nogal goed in het uithalen van zulke stoten haha.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 10:55

Cadeau laten doen zou ik niet doen, het is nogal banketstaaf voor je ouders.
Ik heb het zelf ook een keer gedaan en nogal spijt van gekregen. Schijnheilig
Corbo is een soort grind-achtig spul, gemaakt van mais en het neemt heel goed vocht op.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:00

Ik gebruik aubiose en ik ben er toch zeer tevreden over, niet te stoffig, absorbeert goed Lachen

Cadeau zou ik ze ook niet laten doen, wat zoiezo niet goed mogelijk is als je er uit een rattery haalt Knipoog

MissLuvley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:19

Corbo heb ik ook gebruikt, is echt heel goed en lekker fris maar prijzig is het wel

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:05

ik heb zelf 2 ratjes, erg leuke huisdieren Lachen het zijn 2 vrouwtjes dus geen last van kleine baby ratte

Ik mocht er ook geen van mijn ouders, heb ze gewoon in huis gehaald, niet het slimste idee ooit, maar ik mocht ze gelukkig wel houden Lachen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 21:44

ik denk dat ik er eerlijk gezegd ook niet echt blij mee zou zijn als ik gewoon 2 willekeurige ratjes voorgeschoteld krijg op men verjaardag. Alles is natuurlijk beter dan niets, maar als het op mijn beestjes aankomt ben ik nogal kieskeurig... ik zoek ze liever zelf uit, dan ben ik tenminste zeker dat ze me aanspreken...

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:46

Ashkerlon schreef:
ja, maar een hamster is toch nacht-actief? als dat op je kamer staat lijkt me dat ook niet echt geweldig... akkoord, die ratten en muizen zitten ook niet constant stil, maar zijn toch eerder wat actief tijdens de dag of de schemering... (of hebben ze mij weer blaasjes zitten wijsmaken?)

mijn hamster is begin de avond actief maar zodra ik half slaap gaat zij ook maar slapen. maar ja dat is denk ik verschillend per hamster

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 02:34

Mijn ratten kwamen uit een dieren winkel Pet's place. En heel eerlijk gezegt was ik daar super tevreden over, waren daar in de winkel geboren. En toen ik ze haalde heb ik er echt top beesjes aan gehad. qwa leeftijd heb ik ze ook lang gehouden 1tje is 3 geworden en 1tje echt een klap op de pel, bijna 5 jaar. En gezond nooit wat gemankeerd. Ik had 2 vrouwtjes, zeer aanhankelijk en lief innerlijk. Maar dat verschild ook weer per rat. Ik zelf heb nu 6 dwerg-hamsters, die trekken mij toch wat minder aan. Vergeleken bij ratten zijn ze erg saai, Onwijs zenuachtig op de hand en liggen liever overdag te maffen dan te knuffelen en spelen met jou. Ik vind de ratten echt perfecte dieren. En daarom gaan morgen alle 6 mijn hamstertjes weg. En ga ik kijken voor 2 ratjes, geslacht nog niet echt bekent. Ik denk dat ik ze weer in de zelfde winkel haal waar ik eigelijk alles haal dus evt ook mijn vorige ratten. Ook omdat ik geen opvang ect in mijn woonomgeving ken, en mijn moeder apsoluut geen kilometers gaat rijden..

Alvast heel veel sucses met je ouders overhalen.
Moet wel lukken mij ook gelukt,

Groetjes prissey

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:54

Nou Vandaag mijn 6 dwerg hamsters weg gebracht. En Ondertussen zaten daar 4 grote langharige hamsters, eigelijk wilde ik ratten. Maar dat enne hamstertje heeft mijn hart gestolen dus heb ik voor de behaarde hamster gekozen hahahahaha Groetjes