Ik heb dit jaar voor het eerst een nestje gehad met een rammetje die fokzuiver was en een van mn voedstertjes (jammer genoeg niet fokzuiver, maar is nu eenmaal geen erkend ras), maar ik had graag kleine leeuwenkopjes gehad. Is op zich gelukt en ze hebben allen een prachtige thuis. Dit wil niet zeggen dat ik nu zal blijven fokken, voorlopig niet meer, maar in de toekomst wil ik mij nog een kleurdwergmoertje aanschaffen en dan fok ik enkel nog met raskonijntjes, maar eerlijk gezegd is het niet makkelijk om ze kwijt te raken, tenminste naar een goede thuis. Ik heb gewoon verschrikkelijk veel mensen gehad die mij opbelden, de prijs vraagden en die dan teveel vonden. Dan had ik zo iets van als dat teveel is dan zal er nog veel zijn die teveel zal kosten en meestal zijn dat dan ook van die mensen met een kinderen die als bevlieging een konijn willen en die er dan ook niets van kennen. Dan heb ik dan toch ook zoiets van nee die gaan daar zeker niet heen.
Het is ongelooflijk hoeveel konijnen je op internet ziet staan. Ikzelf heb twee konijnen die ook op die manier ge'fokt' zijn, een heeft olifantstanden (dit ook gemeld aan de mensen waar ik het vandaan haalde, alleen die blijven gewoon doorfokken, terwijl dit dus erfelijk is), en eentje die tegelijk schimmel, diarree en pasteurella heeft. Gelukkig gaat het met beiden goed, tandjes houd ik zelf bij, en het andere konijn is behoorlijk stabiel, hoewel ze nooit zonder niezen en hoesten zal zitten. Maar een ding weet ik zeker, bij mij komen geen konijnen meer van winkels of van particuliere nestjes, enkel nog van fokker, ingeent en getatoueerd.