Duif gered.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Duif gered.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 11:06

Ik heb de centrale duiven opvang gemaild, kijken of iemand de duif al als "vermist" heeft opgegeven en of die wat kunnen doen.
Ik denk inderdaad niet dat die mensen hem helemaal hier komen halen vanuit andere kant van nederland en ik krijg er ook geen adres bij gevonden.

Citaat:
Ik heb een duif gevonden, die zwerfde bij ons op stal. Hij is alleen erg verzwakt en mager, en dus niet in staat om te vliegen. Ik heb zijn ring nummer wel en dus opgezocht waar hij vandaag komt, en dat is aan de andere kant van nederland. Het ringnummer is 1687854 NL 2006.
Misschien heeft iemand hem als vermist opgegeven bij jullie? Hij zit nu bij mij thuis een een groot hok en daar kan hij opzich wel blijven. Maar ik denk dat iemand hem wel terug wil.

groetjes Sabine hoogesteger.

Wat ik hierboven las omhoog gooien en dat hij dan terug vliegt, zou misschien wel kunnen werken als hij wat aangesterkt is..Hij is nu te zwak om de lucht in de gaan. Ik denk dat ik zo maar wat voer ga halen, want het ziet ernaar uit dat harry nog even blijft. Mocht ik niks horen van de centrale duiven opvang dan breng ik hem toch naar de dierenkliniek. Bedankt voor de hulp!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 11:09

Als je het nummer intikt op de NPO-site, dan zie je het telefoonnummer van de eigenaar. Is het niet een veel slimmer idee om die te bellen? Dan weet je meteen waar je aan toe bent.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 11:09

Ja idd..

vencedor

Re: Duif gered. [update]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 14:51

Ik heb dus gebeld Clown . Ik kreeg een oudere man aan de lijn die het net nog had gehad over de duiven. Dat het zn zware tocht was voor ze, en dat de meeste jonkies niet terug waren gekomen. Hij vroeg waar hij nu zat en hoe het met hem ging. Hij zei dat ik over een paar dagen maar nog eens moest proberen of hij naar huis wilde / kan vliegen. Wil hij het niet of kan hij het niet dan mag ik hem houden en stuurt hij de eigendomspapieren op Haha!. En heb ik een officieele postduif Clown .

Ik ben van plan het einde van de week hem te laten proberen om te vliegen, dan zal hij wel een eindje aangesterkt zijn hoop ik Ach gut . Wil hij niet of gaat het niet dan probeer ik het volgende week nog een keer.
Ik heb zo ie zo afgesproken dat ik hem aan het einde van de week nog even bel hoe het met hem gaat. Hij vond dat ik een goed mens was Knipoog .

Ik heb net duivenvoer gehaald voor hem en hij viel er op aan als een wolf.

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Sabine & Harry Clown

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:54

Lijkt me een heel schappelijk antwoord van die man. Ja

Mooi geregeld zo!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 14:55

Ja vond ik ook Lachen natuurlijk is het voor harry beter dat hij terug vliegt naar zijn soort genootjes. We zullen wel zien wat hij besluit te doen.

dus niks euthanasie gelukkig!

chicolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:59

ik had laatst ook een gewonde duif gevonden.
ik wou hem oppakken, want ik dacht dat ie gewoon nog niet kon vliegen en dat er verder niks aan de hand was.
toen ik hem oppakte schrok ik me dood!
heel mijn hand zat onder het bloed. Boos!
ik ben naar mijn vader gegaan, maar ik moest de duif van hem laten liggen en over een uurtje terug komen. dan zou hij dood zijn.
ik zat toen de hele tijd te huilen op mijn kamer, want het is toch vreselijk dat er een dier op sterven ligt en jij niks mag doen?!
later hebben mijn zus en vader zijn ringnummer opgeschreven en daarna hebben ze hem begraven.
op die duivensite hebben we het telefoonnummer van de eigenaar kunnen achterhalen en we hebben hem gebeld.
een erg jammer verhaal...
ik hoop dat het met jouw duif wel goed komt!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 15:00

Hij is uit zn kratje geklautert en begint al wat rond te wandelen, ik zie verder ook geen breuken of iets dergelijks. Alleen dan het echt een botje (mager) is . Dus ik denk dat het wel goed komt met onze harry Haha!
Laatst bijgewerkt door vencedor op 19-07-06 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:08

chicolover schreef:
ik had laatst ook een gewonde duif gevonden.
ik wou hem oppakken, want ik dacht dat ie gewoon nog niet kon vliegen en dat er verder niks aan de hand was.
toen ik hem oppakte schrok ik me dood!
heel mijn hand zat onder het bloed. Boos!
ik ben naar mijn vader gegaan, maar ik moest de duif van hem laten liggen en over een uurtje terug komen. dan zou hij dood zijn.
ik zat toen de hele tijd te huilen op mijn kamer, want het is toch vreselijk dat er een dier op sterven ligt en jij niks mag doen?!
later hebben mijn zus en vader zijn ringnummer opgeschreven en daarna hebben ze hem begraven.
op die duivensite hebben we het telefoonnummer van de eigenaar kunnen achterhalen en we hebben hem gebeld.
een erg jammer verhaal...
ik hoop dat het met jouw duif wel goed komt!

Dat is idd hard. Als ik zoiets voor heb, dan doet mijn vader ze toch dood hoor. Beter de korte pijn, dan afzien... Zelf zou ik het niet kunnen.