Mijn kittens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinoa

Re: Mijn kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:48

Hallo zeg, ik heb echt wel een beeeetje een idee waar ik over praat... Doe ajb niet net alsof ik maar wat uit mijn nek banketstaaf, want zo komt het wel over. Ik studeer dgk en heb nog nooit gehoord dat ze tot 12 weken bij de moeder moeten blijven, terwijl ik wel een cursus ethologie heb gehad. Neem aan dat als het zo ontzettend belangrijk was geweest die prof daar wel iets over verteld zou hebben? Dat ik uberhaupt wel eens gehoord zou hebben dat ze pas op 12 weken bij de moeder weg mogen?

SevenEleven schreef:
Sorry om het zo te zeggen, maar pff... ik begin hier echt moe te worden van de ideëen die sommigen hier hebben over katten...

Verder heb ik al mijn hele leven katten dus deze opmerking schiet bij mij echt HELEMAAL in het verkeerde keelgat!!!

SevenEleven schreef:
Wil je een onopvoedbare kat die alles onderzeikt, alles kapotmaakt en waar je na 1 week al van af wil, neem dan een kitten dat té jong weggehaald is.

Verder zijn alle katten die 'te jong' bij de moeder zijn weggehaald (lees: 8 a 9 weken) allemaal een prima tehuis gevonden, krabben ze niet de banken onder en piesen ze niet het huis onder!!

Wat een vooroordelen weer zeg!! Bah, daar word IK dus niet goed van!!!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:33

SevenEleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 21:43

Nou, DA's en mensen die les geven over dieren, weten in het algemeen inderdaad bitter weinig over katten. Want katten worden haast nooit bekeken. Ik heb zelf hier een cursus liggen en op 50 pagina's ofzo wordt amper 1 keer het woord kat zelfs maar genoemd. Dierenartsen ed worden vooral opgeleid voor honden en paarden. Katten vallen meestal bijna volledig uit de boot. Als je informatie wil over katten, geneeskundig of wat dan ook, kan je die best vragen aan mensen die zo goed als constant met katten werken. Dit wil zeggen betrouwbare fokkers, etc. En deze zullen het allemaal eens zijn: minimum 12 weken en nog zeer veel vooroordelen zal je snel de mist in zien gaan.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:11

Die 12 weken dan wel wanneer de omstandigheden optimaal zijn he. Wanneer poesjes achteraf op de boerderie (bb) op moeten groeien kun je vaak beter (met z'n tweeën 't liefst) met een week of 9 meenemen.

samira_jinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 22:14

heey,
wat lief!!!!!!!!!!
egt sgattig! Haha!
k ken ook 5 kittens en geen nog iets kleiner! Haha!
maar ook heel lief!

bye,... Vriendjes zijn?

SevenEleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 08:20

Rosita schreef:
Die 12 weken dan wel wanneer de omstandigheden optimaal zijn he. Wanneer poesjes achteraf op de boerderie (bb) op moeten groeien kun je vaak beter (met z'n tweeën 't liefst) met een week of 9 meenemen.

EdwardR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 12:18

Rosita schreef:

En ja, op de uni weten ze érg weinig van kattengedrag. Helaas.

Ja, inderdaad die dierenartsen van tegenwoordig die doen maar wat. Waarom bestaat die opleiding eigenlijk nog?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:41

EdwardR schreef:
Rosita schreef:

En ja, op de uni weten ze érg weinig van kattengedrag. Helaas.

Ja, inderdaad die dierenartsen van tegenwoordig die doen maar wat. Waarom bestaat die opleiding eigenlijk nog?

Ricky, ik denk dat jij ons dat uit gaat leggen;-). Vertel, wat heb je zoal al mogen leren over kattengedrag.

Als je nu een echt goede dierendokter wilt worden, luister dan ook naar ervaringsdeskundigen. Da's echt wel slim

EdwardR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:34

ik denk dat dat erg onnuttig is... maar ik kan je wel vertellen dat er meerdere vakken zijn die echt ingaan op diersoortspecifieke gedragingen. Sinds 2001 worden dierenartsen zelfs nog diersoort gerichter opgeleid. Hierdoor kan ethologische onderdelen nog beter onderwezer worden.

Ik vraag me af wat maakt iemand een deskundige? Om het toch te betrekken op paarden ik ken genoeg mensen die al jaren 'iets' paarden doen, maar die ik geen deskundige vind. Dus jarenlange 'ervaring' vind ik geen criterium.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 15:13

Dit topic was bedoeld om mijn kittens te laten zien, willen jullie deze discussie elders voortzetten? Dank!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:15

Wat een poepies! Lovers
Veel plezier ermee!

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:11

Leuke kittens, veel succes met ze!!!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 12:44

thnx Lachen
Nog 3 weken en ze zijn er Haha!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 13:36

Hey Rosita, je link doet het niet Boos! leek me nou net zo'n leuke site.
Verder vind ik het superlieve kittens hoor Knipoog Echt schatjes!!

Wat DA's betreft: ik zou ze gewoon afschaffen, wat moet je ermee?? Kost een hoop geld en eigenlijk hebben ze nergens verstand van!!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 16:07

Afbeelding
Rechter is Vlinder, onderin rechts zie je net nog een stukje Freia-vacht