Zware bevalling: Foto's van de bevalling en de pups!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toverbal

Re: Zware bevalling: Foto's van de bevalling en de pups!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:57

Ik vind die test echt onzin een golden retriever kan net zo link zijn als bijv. een rotweiler of een pitbull.
Wij hebben herders nou ik weet zeker dat die dik zakken voor die test en mijn ouders rotweiler ook, ik denk zelf nog dat de jack russel van mijn ouders zakt voor die test.

Ik vind niet echt dat ze nadenken over die test ik vind dat ze veel te veel dreiging op die hond leggen, waarom mag een hond zich zelf niet verdedigen?
Als je een hond hebt weet je zelf wel wat de grens is van je hond en dat heb jij ook naar andere mensen duidelijk te maken, omdat de hond het zelf niet kan.

Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij de baas ligt.
Z'n test vind ik niks zeggen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 15:11

Toverbal schreef:
Ik vind die test echt onzin een golden retriever kan net zo link zijn als bijv. een rotweiler of een pitbull.
Wij hebben herders nou ik weet zeker dat die dik zakken voor die test en mijn ouders rotweiler ook, ik denk zelf nog dat de jack russel van mijn ouders zakt voor die test.

Ik vind niet echt dat ze nadenken over die test ik vind dat ze veel te veel dreiging op die hond leggen, waarom mag een hond zich zelf niet verdedigen?
Als je een hond hebt weet je zelf wel wat de grens is van je hond en dat heb jij ook naar andere mensen duidelijk te maken, omdat de hond het zelf niet kan.

Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij de baas ligt.
Z'n test vind ik niks zeggen.

Helemaal mee eens!
Maar juist doordat een ras niks zegt over het karakter van de hond, moet naar mijn mening iedere hond in Nederland getest worden. Dan blijft er geen hond meer over!! Alleen de 'verboden' rassen wel. Zou wel apart zijn als dat gebeurt. Haha.
Maar ik vind ook dat een hond zich moet kunnen verdedigen. Onze Herder komt er ook niet doorheen, en onze Dober misschien wel.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:23

Mooi nestje hoor, is dit ras over t algemeen niet wit of zie ik alleen maar witten Verward hele mooie honden hoor gefeliciteerd en hoop dat ze een leuk goed nieuw baasje krijgen. Houd hij er ook 1??

Off topic. Waar word je hond dan op getest? Ben benieuwd of me stafford pup er dan door heen zou komen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 15:29

TeQuiero1 schreef:
Mooi nestje hoor, is dit ras over t algemeen niet wit of zie ik alleen maar witten Verward hele mooie honden hoor gefeliciteerd en hoop dat ze een leuk goed nieuw baasje krijgen. Houd hij er ook 1??

Off topic. Waar word je hond dan op getest? Ben benieuwd of me stafford pup er dan door heen zou komen.

Staat hierboven in dit topic.
Hij houdt er misschien 1, is nog niet zeker. Ras moet wit zijn, alleen kleine zwarte vlek ten grootte van een rijksdaalder is toegestaan geloof ik. En dan alleen op het hoofd, maar weet het niet zeker hoor!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:45

Vlekken zijn (volgens mij..) helemaal niet toegestaan wanneer ze in de haren zitten.
maar ze mogen wel vlekken hebben op de huid.
Verder horen deze honden gewoon wit te zijn met uitzondering van zwart omrande ogen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 17:56

FF opgezocht:

De Dogo Argentino is een witte hond, dat wil zeggen dat de vacht over het hele lichaam wit is. De vacht is van korte en harde structuur. De standaard meldt dat een klein vlekje op het hoofd getolereerd wordt. Dit houdt in dat slechts heel weinig kleur in de vacht acceptabel is en dan ook nog alleen op de aangegeven plaats, dus niet op het lichaam. Vaak ziet men donkere pigmentvlekken op de huid, deze zijn bij de pup al waar te nemen op de buik. Na een jaar kunnen die vlekken zich nog op andere delen van het lichaam ontwikkelen. Deze vlekken zijn nodig om de hond zijn pigment te laten behouden. De standaard schrijft immers voor, dat de oogomranding zwart moet zijn, evenals de neusspiegel. Ook de lippen dienen rijk aan pigmentatie te zijn, dat wil zeggen, zwarte en geen vleeskleurige mondomranding. Ook is het wenselijk pigment te behouden in het gehemelte en aan de binnenzijde van de wangen. Puppen worden pigmentloos geboren. De ontwikkeling van pigment neemt men eerst waar na de leeftijd van 10 dagen. Er vormen zich dan kleine pigmentvlekjes op de neus die zich met het ouder worden verder ontwikkelen. De gehele ontwikkeling van pigment op neus, oogomranding en lippen kan 1 1/2 jaar in beslag nemen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:44

Stond er nu dat de WARMTELAMP kapot was?? Gelukkg maar, iedereen is zijn pups aan het koelen namelijk.

Over het fokken met stamboomloze Argentijnen laat ik mij maar niet uit......

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 19:19

Nu is ie ze idd ook aan het koelen, maar de eerste 2 dagen heeft ie er wel de flessen bijgelegd. Ik heb mijn mening er ook al over gegeven, en dat is dat het knap stom van hem is. Maarja ik kan er niks aan doen helaas.