Hondenbelasting ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laanbanaan

Re: Hondenbelasting ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:29

Ik betaal €250 en een beetje voor 3 jack russels, maar ik weiger hun poep op te ruimen, daar betaal ik genoeg voor. Dat mag de gemeente doen!! (tenzij het bij iemand op de stoep is, dan ruim ik het wel op)

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:47

Hondenbelasting is hier heel erg duur waar wij wonen. €84,- per jaar voor de eerste hond, en alle volgende honden €126,- perjaar . Een kennelnaam erbij kost €252,- per jaar.
Wij hebben 3 honden, dat zou dus al €336,- per jaar zijn voor ons.....
We betalen voor 1 Clown Hondenbelasting vind ik hier sowieso bullsh*t, er zijn namelijk geen voorzieningen voor honden, alleen een paar losloop'gebieden', stukjes kaal gras van formaat postzegel vlak langs een weg, waarvan de dichtsbijzijnde voor ons 2 dorpen verderop is. Verder zijn alle mooie plekken verboden voor honden.
Onze honden komen bovendien zeer zelden het terrein af, schijten doen ze dus op eigen terrein. Niet dat er ergens anders hier geld in gestoken wordt om iets aan hondenpoep te doen hoor....
Ik vind het dus zelfs onzin om voor 1 hond te betalen, maar we kunnen nu moelijk zeggen dat we geen hond meer hebben.

De hond die wel aangemeld is, is nu trouwens 12 jaar oud, en we hebben verder nooit controle gehad, misschien juist wel omdat we wel voor 1 hond betalen. Onze vorige hond is nooit belasting voor betaald en die is ook 12 geworden, nooit controle.

_Snooplover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 10:38

Nouks schreef:
Je hóeft natuurlijk geen hondenbelasting te betalen. Heb je kans dat je op een gegeven moment voor bijvoorbeeld nog een jaar moet gaan betalen wanneer ze er achter komen dat je wel een hond hebt, maar wie weet heb je dan al 5 jaar genoten van je hond Knipoog

Betaal zelf ook geen hondenbelasting. Zodra we het idee hebben dat ze aan het controleren zijn onze (dove) hond achterthuis wanneer er wordt aangebeld en met een stalen gezicht beweren dat je geen hond hebt Bloos

Haha dat is ook een goed idee Cool
Gewoon een hond nemen Tong uitsteken Niets zeggen.
Groetjes Manon

_Snooplover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 10:41

Mlies schreef:
Pam schreef:
Kun je het hondje dan wel betalen?

Idd, die van ons kost zonder die belasting per maand ook al heel wat. Lachen

Verder géén idee hoeveel wij betalen..

Haha ja dat kan ik wel want wij hebben ook een andere hond maar mijn ouders die zeggen dat ze niet weten hoe duur de belasting is omdat ze liever geen hond erbij hebben Tong uitsteken hun zeiden dat het 70 pm was, ik dacht al van dat kan nooit Tong uitsteken Maar als ik zo kijk hier , dan zal het wel 70 per jaar zijn.
En de rest maakt niet zo veel uit , dat betalen mn ouders vanzelf wel:P En het voer is er al.
groetjes Manon

_Snooplover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 10:44

Sorry voor de late reacties trouwens Bloos
ik heb niet zoveel tijd gehad.
Groetjes Manon

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:46

Meissie17 schreef:
Ik vind het aan de ene kant wel terecht de gemeente onderhoud ook de uitlaatplaatsen en zorgen dat er nieuwe houdsnippers er op komen de gemeente stelt ook een park vrij waar de honden kunnen lopen dus ik ben er wel mee eens dat ze het vragen

Ik kan hier in rotterdam bijna geen uitlaatplaatsen vinden, waar ze lekker los kunnen rennen dan. De meeste liggen naast drukke wegen en dan wil ik ze niet los laten.
Ik betaal voor 1 hond 84 euro. Voor de tweede 168 euro
dus 168+84= 252 euro voor 2 honden.
Maar aangezien je dan eigenlijk voor 3 honden betaald staat de 2e hond op mijn oma der adres.
Dus dan betalen we gewoon 168 euro.
Hier vragen ze ook info op bij de dierenarts.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:49

Hier in enkhuizen hoeven we geen hondenbelasting te betalen... Dat scheelt weer.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:02

gabyfedde schreef:
Omdat wij meerdere honden hebben betalen wij kenneltarief. Weet niet wat het precies kost, maar is ontzettend veel geld.
En dat terwijl onze honden eigenlijk nooit op de openbare weg komen...

Het is toch te gek he!

Eigenlijk moeten mensen die geen hond hebben de hondenpoep opruimen. Dan heeft ieder zijn aandeel geleverd. Hondeneigenaren betalen immers hondenbelasting maar aangezien dat niet uitgegeven wordt voor honden maar voor algemene middelen, profiteert iedereen daarvan. Dus als ze alleen maar profiteren, dan mogen ze ook wel eens poep opruimen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:24

mijn ouders betalen € 72,- per jaar...
Nou betaal ik helemaal niks... en dat vind ik ook wel zo netjes...
Mijn ouders hebben er dan ook al aan gedacht om de hond officieel bij mij te laten wonen (aangezien het ook mijn hond is) maar ik `m hier niet kan hebben ivm kleine kids...

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:30

Ik betaal ongeveer 50 euro per hond per jaar.Daar hebben we hier in de gemeente veel honden uitlaat plekken.En renvelden.Bakken waar je de stront kunt weggooien.Ze doen er hier dus veel aan.

_Snooplover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 18:14

Heej,
Ik ben er nu eindelijk achtergekomen.
Het is voor onze hond 70 euro per MAAND.
En ik geloof voor 2 honden 150 euro.
Bedankt voor jullie reacties ! Haha!
Groetjes Manon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:59

70 euro per MAAND?! Lijkt me sterk. Zou je direct in de verreweg de duurste gemeente van Nederland wonen.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:13

Er waren reeds diverse antwoorden gegeven, dit is een oud topic.