Dit is het begin.. (hoop ik!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luna1

Re: Dit is het begin.. (hoop ik!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:16

schijnzwanger misschien!!of kan dat alleen als er geen mannetje bijheeft gelopen.moet eerlijk zeggen dat ik ook wel konijnen heb gehad maar er niet echt veel van weet..

gr gemma

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:22

pff vind dit echt onverantwoordelijk, fokken met een vrouwtje waarvan je kennlijk de beharing niet eens weet (ik zal je uit de droom helpen, baardkonijnen bestaan niet en is gewoon een praatje van de dierenwinkel om alles wat intressanter te laten lijken) Weet je de achter grond van de beide ouders wel goed? (wat betrefd genetische ziektes etc)
En ben je er van bewust dat je meewerkt aan het enorme konijnen overschot wat Nederland heeft? En dat daardoor veel konijnen worden gedumpt of onder slechte omstandigheden worden gehouden...

als je dat allemaal wist, vind ik het knap dat je met zoveel lol kunt fokken....

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:29

knolliepower schreef:
(ik zal je uit de droom helpen, baardkonijnen bestaan niet en is gewoon een praatje van de dierenwinkel om alles wat intressanter te laten lijken) ....

heb het grootste gedeelte alleen maar steeds gelezen maar nu vond ik toch iets interessants op internet (google) : http://www.raskonijn.be/Gents_Baardkonijn.htm
Hieruit blijkt dat het wel bestaan heeft, of zelfs nog bestaat maar dat ze zeer zeldzaam zijn?

edit: ik heb ook gevonden dat tegenwoordig het leeuwenkopje ook wel baardkonijn genoemd wordt.

Mii_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 10:30

Sorry, maar dit gaat toch wel heel erg offtopic.. Clown Ik ben geen topic
begonnen om over de achtergrond van de ouders etc. te praten!
Of dat baardkonijnen wel of niet bestaan..

Ik weet best waar ik aan begonnen ben, en niemand kan me lopen verbieden over een nestje. Ieders eigen mening, dat respecteer ik. Maar het hoeft hier
geen 20x gezegt te worden!

@ Lontje: Bedankt voor het opzoeken op internet, zal het zeker even door
lezen!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:37

knolliepower schreef:
pff vind dit echt onverantwoordelijk, fokken met een vrouwtje waarvan je kennlijk de beharing niet eens weet (ik zal je uit de droom helpen, baardkonijnen bestaan niet en is gewoon een praatje van de dierenwinkel om alles wat intressanter te laten lijken) Weet je de achter grond van de beide ouders wel goed? (wat betrefd genetische ziektes etc)
En ben je er van bewust dat je meewerkt aan het enorme konijnen overschot wat Nederland heeft? En dat daardoor veel konijnen worden gedumpt of onder slechte omstandigheden worden gehouden...

als je dat allemaal wist, vind ik het knap dat je met zoveel lol kunt fokken....

Oke, ik vind dat we hier wel erg offtopic gaan, ze wil gewoon laten weten hoe het nu met haar konijnen gaat die een nestje aan het bouwen was.. en dan kun je nog wel offtopic gaan reageren maar dan moet je wel goed lezen!! Vb, fokken met een vrouwtje waarvan je de beharing niet eens weet, ik zla je uit de droom helpen, baardkonijnen bestaan neit eens.. hallo ze dacht dat dat mannetje een baard was, het vrouwtje heeft duidelijk niet eens een baard die is gewoon glad om zo maar ff kort uit de bocht te komen..
Verder mag je heus wel je mening geven maar ze weet nu wel hoe iedereen er over denkt.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:57

knolliepower schreef:

ik snap dat je je hier boos om kan maken, maar je gaat nu wel erg offtopic. Misschien is het een idee dit voortaan te PB'en naar de desbetreffende persoon ipv dit hier zo neer te zetten. Dat van die baardkonijnen klopt wel wat je zegt, maargoed.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:18

@Mii_Suzy ik begrijp dat er nog steeds geen kleintjes zijn? Ben nieuwsgierig Haha!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:20

Lontje schreef:
@Mii_Suzy ik begrijp dat er nog steeds geen kleintjes zijn? Ben nieuwsgierig Haha!

Ze is er ff niet dus als ze het niet erg vind reageer ik ff Tong uitsteken

Nee er zijn nog geen kleintjes, helaas

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:45

Waarschijnlijk komen ze dan ook niet meer en was ze gewoon schijnzwanger gelukkig.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:15

TS; hou je ze nu dus allemaal zelf, áls je ooit nog een nestje krijgt?
Maargoed er hebben al genoeg hun mening daarover gegeven.
Ik denk niet dat dit nestje nog wat word.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:25

ik zou me daar maar niet te druk om maken.. Ons mannetje.... wacht achteraf toch een vrouwtje bleek te zijn, hadden wij 1 dag in de ren gezet met een ander mannetje..
Ik zag ze paren, dus meteen uitelkaar gehaald. Het was raak helaas.
Mijn vrouwtje heeft toen ruim een week van te voren een nestje gemaakt... Dus het kan altijd nog zijn/komen.
Jullie doen net alsof er een ramp gebeurd wanneer dit konijntje een netje krijgt. een paar jongen, zeker het eerste nestje zijn nooit zo veel jongen..

Maar even terug te komen op het drama wat zich hier afspeeld Knipoog.... Er zijn ook genoeg paarden in Nederland, die het ook niet goed hebben en er zijn ontzettend veel paarden die opzoek zijn naar een ander baasje.. Is dat een reden om er dan ook maar niet mee te gaan fokken??

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:30

Ik heb niks tegen het fokken, mist het nuttig is.
Wat hier afspeeld is geen fokken maar vermeerden, de jongen zullen geen verbetering van het ras worden (ze zijn namelijk geen ras) en ook aan de gemiddelde gezondheid van de konijnen zullen ze geen verbetering leveren omdat er niks bekend is over genetische ziektes.
Met paarden denk ik er net zo over, zelf fokken wij daar ook mee, maar alleen met goede gezonde paarden die kwaliteit leveren en vaak is het veulen dan een verbetering van de moeder. En ik weet dat deze veulens een goed tehuis krijgen, want ze zijn wel van zo'n kwaliteit dat ze te kostbaar zijn om ze te verwaarlozen.
dit is hier absoluut niet het geval....

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:32

hahah leuk mijnde heeft ook al twee nestjes gehad... heel leuk hoor jonge konijntjes Tong uitsteken

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:34

Het duurt ong. drie weken de dracht van een konijn Lachen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:41

alvast veel plezier ik heb zoveel kleine nestjes gehad en die zijn allemaal bij een goed tehuis gekomen

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:52

Wat een gezeur toch allemaal., laat d'r toch, het is nu al vaak genoeg gezegd, en zoals ook al vaak is gezegd d'r zijn ook genoeg andere dieren waarmee gefokt wordt..

Suz als je nog nestje krijgt, veel plezier er mee.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:55

GimGirl schreef:
Wat een gezeur toch allemaal., laat d'r toch, het is nu al vaak genoeg gezegd, en zoals ook al vaak is gezegd d'r zijn ook genoeg andere dieren waarmee gefokt wordt..

Suz als je nog nestje krijgt, veel plezier er mee.

helemaal mee eens

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:04

wjerdo schreef:
ik zou me daar maar niet te druk om maken.. Ons mannetje.... wacht achteraf toch een vrouwtje bleek te zijn, hadden wij 1 dag in de ren gezet met een ander mannetje..
Ik zag ze paren, dus meteen uitelkaar gehaald. Het was raak helaas.
Mijn vrouwtje heeft toen ruim een week van te voren een nestje gemaakt... Dus het kan altijd nog zijn/komen.
Jullie doen net alsof er een ramp gebeurd wanneer dit konijntje een netje krijgt. een paar jongen, zeker het eerste nestje zijn nooit zo veel jongen..

Maar even terug te komen op het drama wat zich hier afspeeld Knipoog.... Er zijn ook genoeg paarden in Nederland, die het ook niet goed hebben en er zijn ontzettend veel paarden die opzoek zijn naar een ander baasje.. Is dat een reden om er dan ook maar niet mee te gaan fokken??

Fokken met bijv. shetlanders zoals veel ''plezierfokkers'' doen vind ik ook slecht ja. Zie geen enkel verschil.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:40

Er lopen ook zat KWPN-ers rond van goede kwaliteit... Je zet dan toch ook niet bij iedere merrie een stop erin om maar niet te dekken? Kom op mensen, we hebben het hier over 1 nestje. Er zijn idd zat konijnen die het slecht hebben en die op zoek zijn naar een ander baasje, maar dat geldt ook voor de paarden,koeien, kippen, geiten, honden, katten... En daar wordt ook mee gefokt. ( en foto's van op bokt geplaatst er is daar niemand die zegt, hey maar we hebben een teveel aan honden en er zijn nu zat honden die in een asiel zitten,).

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:44

Inderdaad, en als we nou allemaal ophouden over waarom hoe of wat of er word ook te veel gefokt met honden,katten, paarden enz.. en ons gewoon bezig houden met het konijn waar het nu om gaat en dus nu on-topic blijven, want hier heeft Mii_Suzy niet om gevraagd..

Mii_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 10:03

Idd.. Wat ik heb dus totaal geen zin in de gemiereneuk! Clown

Ik hoop een leuk topic te openen en niet iets over
de verbeteringen van het konijnenras or whatever..
Maar ja, dit is nou precies Bokt! Hamer

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:14

Een konijn gaat al ongeveer een week van te voren met hooi sjouwen voor een nest, maar pas vlak van te voren nestelen ze met haar aangezien dit al een x aantal dagen geleden is gebeurd zal het waarschijnlijk niks meer worden en ik moet nog steeds zeggen gelukkig. Want dit is geen gemierenneuk dit is gewoon domweg slachtfokken.
En dit is niet precies bokt er zijn gewoon een aantal mensen tegen en toevallig zitten een aantal mensen op bokt dus kom op ga even niet alle mensen over 1 kam scheren.

kayleighhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:11

er zijn inderdaad veel konijnen die het slecht hebben. maar ik vindt mensen bemoei je er niet mee. als zij graag een nestje wel is dat toch goed dat maakt ze lekker zelf uit, dat is emt alle dieren lopen er zat rond. tegen een echte konijnen fokker zou ej toch ook niet zeggen er zijn zat konijnen op de wereld die het slecht hebben dus stop met fokken of wel soms?

mii_suzy als er nog een nestje kom geniet er lekker van veel plezier er mee dan