Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knolliepower schreef:(ik zal je uit de droom helpen, baardkonijnen bestaan niet en is gewoon een praatje van de dierenwinkel om alles wat intressanter te laten lijken) ....
knolliepower schreef:pff vind dit echt onverantwoordelijk, fokken met een vrouwtje waarvan je kennlijk de beharing niet eens weet (ik zal je uit de droom helpen, baardkonijnen bestaan niet en is gewoon een praatje van de dierenwinkel om alles wat intressanter te laten lijken) Weet je de achter grond van de beide ouders wel goed? (wat betrefd genetische ziektes etc)
En ben je er van bewust dat je meewerkt aan het enorme konijnen overschot wat Nederland heeft? En dat daardoor veel konijnen worden gedumpt of onder slechte omstandigheden worden gehouden...
als je dat allemaal wist, vind ik het knap dat je met zoveel lol kunt fokken....
knolliepower schreef:pff vind dit echt onverantwoordelijk, fokken met een vrouwtje waarvan je kennlijk de beharing niet eens weet (ik zal je uit de droom helpen, baardkonijnen bestaan niet en is gewoon een praatje van de dierenwinkel om alles wat intressanter te laten lijken) Weet je de achter grond van de beide ouders wel goed? (wat betrefd genetische ziektes etc)
En ben je er van bewust dat je meewerkt aan het enorme konijnen overschot wat Nederland heeft? En dat daardoor veel konijnen worden gedumpt of onder slechte omstandigheden worden gehouden...
als je dat allemaal wist, vind ik het knap dat je met zoveel lol kunt fokken....
Lontje schreef:@Mii_Suzy ik begrijp dat er nog steeds geen kleintjes zijn? Ben nieuwsgierig
GimGirl schreef:Wat een gezeur toch allemaal., laat d'r toch, het is nu al vaak genoeg gezegd, en zoals ook al vaak is gezegd d'r zijn ook genoeg andere dieren waarmee gefokt wordt..
Suz als je nog nestje krijgt, veel plezier er mee.
wjerdo schreef:ik zou me daar maar niet te druk om maken.. Ons mannetje.... wacht achteraf toch een vrouwtje bleek te zijn, hadden wij 1 dag in de ren gezet met een ander mannetje..
Ik zag ze paren, dus meteen uitelkaar gehaald. Het was raak helaas.
Mijn vrouwtje heeft toen ruim een week van te voren een nestje gemaakt... Dus het kan altijd nog zijn/komen.
Jullie doen net alsof er een ramp gebeurd wanneer dit konijntje een netje krijgt. een paar jongen, zeker het eerste nestje zijn nooit zo veel jongen..
Maar even terug te komen op het drama wat zich hier afspeeld.... Er zijn ook genoeg paarden in Nederland, die het ook niet goed hebben en er zijn ontzettend veel paarden die opzoek zijn naar een ander baasje.. Is dat een reden om er dan ook maar niet mee te gaan fokken??