Pup (beagle) probleempje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soo_Shirley

Re: Pup (beagle) probleempje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 07:20

Dankjullie wel!

Ik heb tegen mijn ouders gezegt dat we Bas *Zo heet hij* gewoon 3 dagen tot ong. een week s'avonds in de bench moeten doen en lekker laten blaffen.

Mijn moeder was het er op zich wel mee eens, maar ze vind dat dat pas volgende week kan. want anders zou me broertje er wakker van worden terwijl hij de volgende dag weer naar school moet, dat is ook niet erg fijn.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:06

Soo_Shirley schreef:
Dankjullie wel!

Ik heb tegen mijn ouders gezegt dat we Bas *Zo heet hij* gewoon 3 dagen tot ong. een week s'avonds in de bench moeten doen en lekker laten blaffen.

Mijn moeder was het er op zich wel mee eens, maar ze vind dat dat pas volgende week kan. want anders zou me broertje er wakker van worden terwijl hij de volgende dag weer naar school moet, dat is ook niet erg fijn.

Hoe doordacht is de pup aangeschaft?
Klinkt alsof er niet goed over is nagedacht. En dat er geen informatie is ingewonnen over de opvoeding. Uistellen tot volgende week maakt het voor de hond alleen maar moeilijker en voor jullie alleen maar moeilijker om te corrigeren, Want op deze leeftijd beginnen is al niet goed, en iedere week die je om welke (slappe) reden dan ook uitstelt is er een te veel.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:31

Soo_Shirley schreef:
Dankjullie wel!

geef je broertje twee oordopjes en hij slaapt als een roos...
de buren een bloemetje en een fles wijn...
Als je hond dan stil is en je gaat naar beneden ga dan zo stil mogelijk zodat hij je niet hoort... (natuurlijk niet pas om 8 uur naar beneden komen dat is gewoon te laat) maar om een uurtje of 4 half 5
En ga dan ook werkelijk met het hondje een echt feestje bouwen doe echt zo enthousiast dat hij stil is dat je heel hoog gaat praten en "goedzo" "braaf" "ohw wat een goed hondje"bla bla bla bla en echt zo opgewekt mogelijk doen haal je hondje uit de bench en ga met `m spelen... op den duur kun je dit ritueel steeds iets later doen maar zorg ervoor dat je altijd beneden bent voor dat hij begint te janken om aandacht...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:32

en denk nou niet meteen dat als ene hondje `s nachts stil is dat hij over dag ook meteen 5 uren alleen kan zitten hè dit moet ook opgebouwd worden. ...

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 11:36

Jolanda_ schreef:
en denk nou niet meteen dat als ene hondje `s nachts stil is dat hij over dag ook meteen 5 uren alleen kan zitten hè dit moet ook opgebouwd worden. ...

Ik weet het Knipoog dankje

Yootje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:32

hoop dat het werkt, heel veel succes ermee. Bij ons hield hij pas op toen hij uit de bench ging en in de bijkeuken in de mand. Hij hield er niet van om in zo'n klein hokkie te zitten.

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 16:42

Dankje..