Help, ze willen mijn hond laten inslapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: HELP!! ze willen me dood maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:23

Billy schreef:
kjoetie schreef:

sorry hoor, maar hoeveel kans denk jij dat een 11jarige hond heeft in het asiel?? De asiels zitten al vol met gezonde volwassen honden die geen baasje kunnen vinden, laat staan oude honden. Oude honden hebben in het asiel amper kansen, en om hem nou zijn laatste jaren door te laten brengen in een kennel, zonder familie en weinig aandacht... dat kan je zo'n dier toch niet aandoen.

Nee, dus dat is de reden om hem dood te laten spuiten?
Wel de gemakkelijkste oplossing trouwens, ben je in een keer van alle problemen af Lips are sealed

nee, dat hoor je mij ook nergens zeggen, maar ik vraag me inderdaad af wat die hond zelf erger zou vinden, hoe cru ook... ik heb in een asiel gewerkt, en als je ziet hoe die oude honden helemaal van slag raken in een kennel.. beestjes raken gewoon getraumatiseerd, ze snappen het niet, en ze zijn al oud dus minder flexibel.. en de waarheid is gewoon dat mensen het liefst een jonge hond of liever nog een pup meenemen, en de oudjes vaak gewoon in hun kennel op de dood zitten te wachten. Oude honden worden zelden herplaatst... dus wat er zieliger is, inslapen of 2 jaar laten wegkwijnen in een hok... .ik vind het allebei geen oplossing

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:56

daffene schreef:
De reden dat ik Castor niet kan houden, is dat ik uit huis ben gaan wonen (wegens omstandigheden). Er is daar geen mogelijkheid om een hond te houden. De reden dat mijn ouders hem niet kunnen terugnemen, is dat zij qua mobiliteit niet meer in staat zijn om hem voldoende uit te kunnen laten. Castor is van nature een hond die veel bewegingsvrijheid nodig heeft, en nog steeds, en zij kunnen hem dit ook niet meer geven. Ik hoop dat ik hierin verder duidelijk ben en ik hoop alleen ontzettend dat hij ergens een goed plaatsje vind.

Dat je ouders hem niet meer voldoende uit kunnen laten is heel makkelijk wat aan te doen. Het heet: hondenuitlaatdienst.
Ik zeg niet dat iedereen nu een hond kan nemen en dan maar de uitlaatdienst moet laten komen, maar in dit geval vind ik dit wel een oplossing. Of de hond af laten maken, of een paar tientjes meer kwijt aan uitlaatdienst, en een gelukkige hond!
En er zijn ook een heeeeeleboel mensen die je gratis willen helpen met het uitlaten van je hond! kijk maar eens op marktplaats.
Je kan ook nog eens contact opnemen met de dierenbescherming, deze heeft een uitlaatdienst, voor mensen die niet meer in staat zijn om de hond uit te laten, en dat is ook gratis. (ik ben hier zelf vrijwilliger geweest).

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:57

ikke24 schreef:
En wat zijn DIE OMSTANDIGHEDEN dan? De enige reden die ik kan bedenken is datje in een apartement zit waar geen dieren mogen, beetje dom he als je daar gaat zitten terwijl je een hond hebt...Maar dat zal het wel niet zijn, anders had je dat wel gewoon gezegd.
T is dat ik net een puppy heb en mijn wonomstandigehden voor 2 honden niet ideaal zijn, anders was ik hem gaan halen ook nog, arm beessie, kan me niet voorstellen dat ik dit ooit bij de mijne zal doen Verdrietig

denk dat die omstandig heden verder prive zijn die hoeft ze niet aan de hele wereld uit te leggen.
Vind het goed van der dat ze nog probeerd iets te vinden, ze kon hem ook lkker daar laten zitten en lekker laten gaan.
helaas hebben wij ook geen plaats.
suc6 en hoop dat je snel wat vind

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:25

Ochjeetje, grote noodzaak dus dat die hond zo gauw mogelijk een baasje heeft die niet bang voor hem is en wara hij volop de liefde kan krijgen.
JE zou eens op google moeten zoeken. Ik wete nl de naam niet meer. Er bestaat een bemiddelingsbureau voor herplaatsers. Mn tante heeft haar hondje daar vandaan. (ik zal eens navragen hoe het heet) alleen daar gaat wel even wat tijd overheen.
HEbben die eigenaren de hond wel goed laten controleren, mss is het iets medisch? Zo op te lossen, waardoor de hond gewoon verder zn leventje oud kan worden?
Mag ik iets heel cru's vragen en dat niet aanvallend bedoeld hoor, maar gewoon een gedachte die mij te binnen schiet (omdat ik ook in een asiel heb meegelopen en het zomerperiode is). KAn het zijn dat je oude hond niets heeft gedaan, maar dat deze mensen hem gewoon zat zijn, op vakantie willen en geen onderkomen kunnen vinden oid? Bedoel het is wel de periode ervoor en het is zo typisch dat hij na een half jaar opeens vreemd gedrag vertoont. Sorry, nogmaals, het is niet naar jou gericht he..

Tis dat ik het financieel niet kan trekken en al 2 reutjes heb, anders had ie zo mogen komen.
Plaats zoveel mogelijk adv. op marktplaats, marktplaza, kapaza, 2ehandse sites etcetc. hondenforums ed..moet vast wat hem te vinden zijn. Heel veel succes.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:03

Wat een rot reacties allemaal zeg, de mensen die echt niets voor hun hond of ex hond over hebben zal je hier geen advertentie van lezen hoor, die laten zo'n beest gewoon stikken.

De verantwoordelijkheid van deze hond ligt niet eens bij haar, maar bij de nieuwe eigenaars, die hem dus wel in willen laten slapen, TS zoekt gewoon een oplossing en daarzal ze heus wel een goede (prive) reden voor hebben die ze logischerwijs niet op heel Bokt neer wil strooien.

Natuurlijkkkkk zouden wij dat allemaal niet doen bij onze hond, wij zouden het allemaal heeeeeel anders oplossen, maar om iemand nou compleet af te branden....nog even en iemand durft niet eens meer via Bokt een oplossing te zoeken voor dit soort problemen, het is immers niet zo dat je er een beetje begrip voor terug krijgt.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:40

Nou inderdaad Sily, ik schrik ook van de reacties van bokt. Door omstandigheden (die ik heel redelijk vind) kan de ts de hond niet houden, zoekt een goed baasje waar ze vertrouwen in heeft.. En ineens willen ze de hond niet meer. Dan ligt de verantwoordelijkheid bij de nieuwe baasjes en niet bij de ts. Ik vind het al super van je dat je nog een poging doet!

Wij hebben onze hond van Stichting Dierhulp. Deze zoeken voor vaak wat moeilijkere honden (bv oude) nieuwe baasjes. Dit zou een mogelijke oplossing kunnen zijn..
Heel veel succes ermee.

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:46

Citaat:
Nou inderdaad Sily, ik schrik ook van de reacties van bokt. Door omstandigheden (die ik heel redelijk vind) kan de ts de hond niet houden, zoekt een goed baasje waar ze vertrouwen in heeft.. En ineens willen ze de hond niet meer. Dan ligt de verantwoordelijkheid bij de nieuwe baasjes en niet bij de ts. Ik vind het al super van je dat je nog een poging doet!

Hier ga ik helemaal in mee.

Succes met 't zoeken naar een goed tehuis voor de hond

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:55

NehnaDagmar schreef:

Wij hebben onze hond van Stichting Dierhulp. Deze zoeken voor vaak wat moeilijkere honden (bv oude) nieuwe baasjes. Dit zou een mogelijke oplossing kunnen zijn..
Heel veel succes ermee.

Die kun je vinden op http://www.shhh.nl

Sizzy

Re: Help, ze willen mijn hond laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:08

-> BB

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:09

voor enkele mensen hier, hou eens op met het vragen ter verantwoording van TS... als je haar wilt helpen hóef je het fijne er niet van te weten. en als je het wantrouwt... kom hier dan gewoon niet!?!! Rolleyes

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:20

HOe ik ook denk en denk, ik kan me geen omstandigheden bedenken dat mijn honden er uit zouden moeten, wat er ook gebeurt. Het is GEEN optie.

Laat hem maar inslapen, dan is hij van al dat misselijke afdankgezeur af! Boos!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:31

desiree, wat ben jij gevoelloos! Boos!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 15:28

Desiree schreef:
HOe ik ook denk en denk, ik kan me geen omstandigheden bedenken dat mijn honden er uit zouden moeten, wat er ook gebeurt. Het is GEEN optie.

Laat hem maar inslapen, dan is hij van al dat misselijke afdankgezeur af! Boos!

Je bent nu wel erg rechtlijnig....
Er zijn situaties waarin iemand niet anders kan dan hun hond af te staan, wat dacht je van ernstige ziektes zoals MS of kanker?
Of mensen die mentaal in de problemen zitten en opgenomen worden?
Of...of...
Zo zijn er nog legio situaties te bedenken waarin iemand geen keus heeft dan het afstaan van hun dierbare vriend.
Denk niet dat jij het nooooooiiittt zou doen........

Er zijn al behoorlijk wat oplossingen aangedragen, ik hoop voor de hond dat er gauw een blijvend baasje wordt gevonden.
Veel succes!!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:17

Mag ik eerst even opmerken dat er een dierenarts geen gezonde hond inslaapt, ook niet als 11 jaar oud is?

Verder zijn er inderdaad mogelijkheden genoeg, er zijn mensen zat die oudere honden uit het asiel halen. Ik ben er een van Knipoog
Buiten dat om zijn er een hoop stichtingen die ook oude honden opnemen.

Misselijk word ik van die berichten: anders wordt hij ingeslapen. Dan krijg je tenminste mensen die hals over kop zo'n hond in huis nemen zonder er goed over na te denken met het risico dat hij op zijn oude dag inderdaad van het ene huis naar het andere huis gesleept word. In het laatste geval zou hij inderdaad veel beter af zijn met een spuitje.

Wist je niet dat je ooit het huis uit zou gaan toen je de hond aanschafte? Ziek

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:27

ThePast03 schreef:
Mag ik eerst even opmerken dat er een dierenarts geen gezonde hond inslaapt, ook niet als 11 jaar oud is?

helaas wel als de nieuwe eigenaren zeggen dat hij gebeten heeft en nu een gevaar is voor hun kleine kids..

wel is het zo dat de regels in de asielen zijn aangescherpt waardoor in het asiel zelden nog een hond ingeslapen mag worden, ook de honden die beter af zijn met een spuitje gaat een heel proces aan voor af voor ze daarwerkelijk ingeslapen mogen worden.

verder kan ik me er ook niets bij voorstellen dat ik mijn hond ooit zou wegdoen of afdanken, vind eht dan ook heel sneu voor de hond
al geloof ik wel dat de TS op haar manier nog wat goeds wil doen voor de hond, vandaar haar oproepje op bokt Lachen

las hier ergens de rasvereniging van deze hond, die herplaatsen idd vaker oude honden, en t voordeel is dat hij via de vereniging bij iemand terecht komt met verstand van het ras Lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:32

laila_lover schreef:
desiree, wat ben jij gevoelloos! Boos!

Nou als er iemand gek op honden is hier, dan is zij het toch wel, voor zover ik het kan bepalen via Bokt.

Maar idd, ts kan er weinig meer aan doen nu, hond is nou eenmaal al weggedaan. Beetje jammer dat die nieuwe baasjes hem er weer net zo makkelijk weer uitzetten..
Maar denk ook dat een asiel geen optie is, loop daar stage, en helaas, veel ouwetjes blijven echt zitten..
Verder kan ik je ook niet helpen.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:33

ThePast03 schreef:
Wist je niet dat je ooit het huis uit zou gaan toen je de hond aanschafte? Ziek

ze heeft toch een nieuw tehuis gezocht voor haar hond, en daarbij ben je toch niet verplicht een hond zijn hele leven te houden. Als je je paard verkoopt is er ook niemand die daar van op kijkt, of zie ik dat nu weer verkeerd.
ik vind de reacties hier van sommigen een beetje bot. De TS heeft niet gekozen voor deze situatie en probeert er nog wat van te maken, de situatie is voor haar al naar genoeg.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:37

Mlies schreef:
Nou als er iemand gek op honden is hier, dan is zij het toch wel,

En daardoor verwacht ze dat iedereen dat is. dat verklaard haar reactie, ik denk niet dat Desiree de situatie van de TS kan begrijpen omdat zij haar honden nooit in deze positie zou brengen. srry Desiree als ik je nu verkeerd inschat

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:41

MRmichiel schreef:
Mlies schreef:

En daardoor verwacht ze dat iedereen dat is. dat verklaard haar reactie, ik denk niet dat Desiree de situatie van de TS kan begrijpen omdat zij haar honden nooit in deze positie zou brengen. srry Desiree als ik je nu verkeerd inschat

Nee dat snap ik ook wel, ik zou m'n hond ook niet weg doen, niet omdat ik zou moeten verhuizen, niet als hij zou happen.

Maar dat gevoelloos is dus heel wat anders en naja nu dwaal ik weer af. Schijnheilig

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:48

ThePast03 schreef:
Wist je niet dat je ooit het huis uit zou gaan toen je de hond aanschafte?

Nou ja zeg....Dat is 11 jaar geleden. Kan jij je leven 11 jaar vooruit plannen? Dacht het niet. Bovendien heeft TS wrsch niet toen voor een hond gekozen, maar haar ouders. Die kunnen nou door omstandigheden niet meer voor de hond zorgen, dus wat kunnen zij het helpen?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:51

MRmichiel schreef:
Mlies schreef:

Ik denk ook niet dat dit een situatie is waar TS en haar ouders voor gekozen hebben. Aangezien het 'enige' probleem bij de ouders is dat zij mobiliteitsproblemen hebben (dus denk dat ze niet meer goed kunnen lopen oid), vind ik het zeer terecht dat ze de hond niet meer terug kunnen nemen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:39

JustNanno schreef:
[*olduser*] schreef:
Wist je niet dat je ooit het huis uit zou gaan toen je de hond aanschafte?

Nou ja zeg....Dat is 11 jaar geleden. Kan jij je leven 11 jaar vooruit plannen? Dacht het niet. Bovendien heeft TS wrsch niet toen voor een hond gekozen, maar haar ouders. Die kunnen nou door omstandigheden niet meer voor de hond zorgen, dus wat kunnen zij het helpen?

Ik begrijp toch echt dat het haar hond was en niet die van haar ouders.
En ja toen ik nog thuis woonde wist ik dat ik daar mijn hele leven niet zou wonen en dat honden wel 15 jaar kunnen worden. Dat soort dingen kun je heel makkelijk vooruit plannen in tegenstelling tot sommige dingen waar je echt niets aan kunt doen.

Verder denk ik dat er ook nog wel wat andere oplossingen waren geweest maar daar zal ik dan maar niet over oordelen omdat ik niet het hele verhaal ken.

Ik kan alleen maar hopen dat de hond een baas krijgt die weet waar hij/zij aan begint en hem een goede oude dag kan bezorgen. En ik hoop dat het via de rasvereniging gebeurd zodat hij bij mensen komt die het ras kennen en begrijpen.

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 20:41

ik heb even aan mijn moeder gevraagt of we er misschien een hondje bij konden nemen maar zij wil geen honden meer sorry ik zou hem best willen adopteren maar mijn moeder is er niet mee eens sorry Huilen

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:52

Mensen, zullen we even ophouden met die discussie hier?
De ts vraagt om hulp, of iemand haar hond kan adopteren of een andere oplossing. Ze vraagt niet of we willen discussieren over 11 jaar geleden toen ze de hond aanschafte. De situatie is nu eenmaal zo, en daar kan je alleen het beste van proberen te maken, en je kan het verleden niet terugdraaien.
@ ts: ik hoop dat je een goed baasje voor hem vind. ik kan hem helaas niet adopteren, want ik heb al 2 honden.
En is de eerder geopteerde uitlaatservice niets voor jullie?
Iig nog veel succes ermee!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:01

TS fijn dat je zelf meedenkt en een oplossing probeert te vinden voor jullie hond! (ook al heb je hem al afgestaan)
ik heb zelf sinds deze week weer een nieuwe hond via: http://www.huisdieren-herplaatsing.nl/honden.htm ik ben van mening dat deze honden een goed tehuis verdienen (jammer dat er nog zoveel broodfokkers zijn die ook nog hun pups weten te slijten...)
ik wens je veel succes met het vinden van een goed tehuis!