Billy schreef:kjoetie schreef:
sorry hoor, maar hoeveel kans denk jij dat een 11jarige hond heeft in het asiel?? De asiels zitten al vol met gezonde volwassen honden die geen baasje kunnen vinden, laat staan oude honden. Oude honden hebben in het asiel amper kansen, en om hem nou zijn laatste jaren door te laten brengen in een kennel, zonder familie en weinig aandacht... dat kan je zo'n dier toch niet aandoen.
Nee, dus dat is de reden om hem dood te laten spuiten?
Wel de gemakkelijkste oplossing trouwens, ben je in een keer van alle problemen af
nee, dat hoor je mij ook nergens zeggen, maar ik vraag me inderdaad af wat die hond zelf erger zou vinden, hoe cru ook... ik heb in een asiel gewerkt, en als je ziet hoe die oude honden helemaal van slag raken in een kennel.. beestjes raken gewoon getraumatiseerd, ze snappen het niet, en ze zijn al oud dus minder flexibel.. en de waarheid is gewoon dat mensen het liefst een jonge hond of liever nog een pup meenemen, en de oudjes vaak gewoon in hun kennel op de dood zitten te wachten. Oude honden worden zelden herplaatst... dus wat er zieliger is, inslapen of 2 jaar laten wegkwijnen in een hok... .ik vind het allebei geen oplossing