Kitten met snuit door ontlasting halen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Re: Kitten met snuit door ontlasting halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:04

Met de snuit door ontlasting halen... Ik begrijp niet dat sommige mensen er zelfs nog maar aan denken om het te doen... Laat staan het als advies te geven aan toekomstige kitten eigenaars.
Het is immers klinkklare onzin die al lang is achterhaalt.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:12

Eindelijk! Mensen die het met me eens zijn!
Ik ben er fel tegen om dieren (katten of honden) te straffen bij het niet zindelijk zijn door hun neus door de ontlasting te halen.
Helaas was ik in mijn klas de enige. Ik heb tegenover 25 mensen gestaan die het volkomen normaal vonden. Frusty

Dus dit vind ik een top-topic! Haha!

SevenEleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:01

6 weken oud? Hier is al 1 overtreding gebeurd, want kittens mag je wettelijk pas vanaf 7 weken ophalen. Voor de kittens zelf is het trouwens beter vanaf 12 weken. Zelf heb ik mijn kitten pas op 15 weken meegekregen. Dit is beter voor de opvoeding.

Op die manier straffen werkt trouwens absoluut niet. De kittens leren van de moeder om op de bak te gaan (het feit dat ze te vroeg weggehaald is, is al een goede reden van onzindelijkheid!). Kittens kunnen wel eens een ongelukje hebben als de bak te ver is, dan moet je een extra bak zetten op die plek ofzo. Katten zijn over het algemeen héél propere dieren en als ze een een ongelukje hebben (buiten kittens die te ver van de bak zijn vb), is het meestal een medisch probleem. Als je hen dan nog eens gaat straffen ook omdat ze ziek zijn, dan ben je gewoon bezig met dierenmishandeling.

Trouwens die manier werkt al helemaal niet met katten. Vaak werkt het nog tegenovergesteld ook. Als je kan, probeer die persoon het uit de kop te praten en laat die wat boeken lezen over katten. Eerst informatie inwinnen, daarna pas het dier zelf halen.