LecyTinker schreef:IK ga voor een lange tijd ( hopelijk meer dan twee jaar) en hoewel ik al best vaak in andere landen heb gewoond, wou ik deze keer dat hij echt mee ging. Dus hoewel het behoorlijk wat werk is om je hond mee te kunnen krijgen naar australië ( omdat het een eiland is heeft het heel erg strenge regels op dat gebied) weet ik zeker dat wanneer het allemaal gelukt is, ik er onwijs blij mee ga zijn dat ik het toch heb doorgezet.
En hij is een oud duitse herder. Hij heeft een vrij rechte rug en is idd lang harig, maar eigenlijk meer een bolletje wol dan haar. Alleen boven op zijn rug is zijn haar ruwer, voor de rest is het net een schaapje... hahaha, wanneer hij uit het water komt dan blijft er helemaal niets van de hond zelf over. Maar als puppy zag hij er net als de rest uit, maar toen hij wat ouder werd toen begon je wel verschillen te zien. De rest van het nest zijn gewone nette doorsnee herdershonden met veel geel en wat zwart. Hij is de enigste met deze vacht en zoveel zwart en een beetje peper en zout hier en daar. Maar hij heeft niet echt het karakter van een herdershond. Hij slaapt het liefste bij me op schoot ( niet altijd comfortabel voor mij, maar je moet er iets voor over hebben) en voor de rest als hij bang is dan springt hij in mijn armen en wil tie dat ik m bescherm. Dus niet echt doorsnee herder, maar meer schoothondje. Wat dat betreft is hij zo naief als maar zijn kan, want gelooft omrecht dat iedereen lief en aardig is en hem geweldig vind.
Maar moet zeggen dat ook in dit topic er behoorlijk leuke duitse herders voorbij komen...
Wauw, super ! Australië lijkt me zo'n mooi land. Ooit wil ik daar ook eens naartoe
Wel knap dat je je hond mee wilt nemen.