Duitse Herder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Duitse Herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:12

Wij hebben ook een Duitse Herder. Ze heet Giske en wordt 15 augustus een jaar Lachen Ze is waaks, maar zodra ze weet dat het goed is, slaat ze om in een ontzettend enthousiaste hond! Haha! Heel vrolijk en ook wel een knuffel Tong uitsteken Maar pas dan merk je hoe groot ze is haha Knipoog

Ze is verder heel trouw, blijft altijd bij je. Ze is hier op de boerderij om te waken, we nemen haar eigenlijk nooit mee naar de stad oid. Zo nu en dan eens om wat te wandelen in het bos Lachen Andere honden en Giske gaan vaak niet zo goed samen. Ze is namelijk enorm dominant! Maar met onze andere hond, Lars een bastaardreutje van 12 weken, gaat het perfect! Dikke vrienden !

Haar vader is een werkhond en haar moeder een showhond.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 13:24

LecyTinker schreef:
IK ga voor een lange tijd ( hopelijk meer dan twee jaar) en hoewel ik al best vaak in andere landen heb gewoond, wou ik deze keer dat hij echt mee ging. Dus hoewel het behoorlijk wat werk is om je hond mee te kunnen krijgen naar australië ( omdat het een eiland is heeft het heel erg strenge regels op dat gebied) weet ik zeker dat wanneer het allemaal gelukt is, ik er onwijs blij mee ga zijn dat ik het toch heb doorgezet.
En hij is een oud duitse herder. Hij heeft een vrij rechte rug en is idd lang harig, maar eigenlijk meer een bolletje wol dan haar. Alleen boven op zijn rug is zijn haar ruwer, voor de rest is het net een schaapje... hahaha, wanneer hij uit het water komt dan blijft er helemaal niets van de hond zelf over. Maar als puppy zag hij er net als de rest uit, maar toen hij wat ouder werd toen begon je wel verschillen te zien. De rest van het nest zijn gewone nette doorsnee herdershonden met veel geel en wat zwart. Hij is de enigste met deze vacht en zoveel zwart en een beetje peper en zout hier en daar. Maar hij heeft niet echt het karakter van een herdershond. Hij slaapt het liefste bij me op schoot ( niet altijd comfortabel voor mij, maar je moet er iets voor over hebben) en voor de rest als hij bang is dan springt hij in mijn armen en wil tie dat ik m bescherm. Dus niet echt doorsnee herder, maar meer schoothondje. Wat dat betreft is hij zo naief als maar zijn kan, want gelooft omrecht dat iedereen lief en aardig is en hem geweldig vind.

Maar moet zeggen dat ook in dit topic er behoorlijk leuke duitse herders voorbij komen...

Wauw, super ! Australië lijkt me zo'n mooi land. Ooit wil ik daar ook eens naartoe *LOL*
Wel knap dat je je hond mee wilt nemen.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 13:25

Pletje123 schreef:
Wij hebben ook een Duitse Herder. Ze heet Giske en wordt 15 augustus een jaar Lachen Ze is waaks, maar zodra ze weet dat het goed is, slaat ze om in een ontzettend enthousiaste hond! Haha! Heel vrolijk en ook wel een knuffel Tong uitsteken Maar pas dan merk je hoe groot ze is haha Knipoog

Ze is verder heel trouw, blijft altijd bij je. Ze is hier op de boerderij om te waken, we nemen haar eigenlijk nooit mee naar de stad oid. Zo nu en dan eens om wat te wandelen in het bos Lachen Andere honden en Giske gaan vaak niet zo goed samen. Ze is namelijk enorm dominant! Maar met onze andere hond, Lars een bastaardreutje van 12 weken, gaat het perfect! Dikke vrienden !

Lijkt me een leuke hond *LOL* Heb je toevallig een foto ?

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 11:45

Nog DH liefhebbes ?

Frieda_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:56

Ik vind Duitse Herders echt mooie honden. Helaas hebben wij geen hond maar me opa heeft een duitse herder, echt een super lieve hond..

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 13:58

Leuk Fatima_a Lachen

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:00

gek van duitse herders ik niet ik ben er helemaal ondeste boven van ze zijn zo mooi.... Haha!

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 14:01

*LOL* Ze zijn héél mooi

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:09

jaaa wij hebben er ook een Haha! een oudje (12 en een half jaar)
Echt een lieverd doet geen vlieg kwaad!
de foto's zijn van een jaar geleden.
Afbeelding
Afbeelding

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 14:13

Ow, die heeft weinig zwart zeg Lachen Ziet er een doetje uit.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:14

Vindt Duitse herders prachtig om te zien, maar ik heb toch liever een Mechelse Herder. Waarschijnlijk omdat wij thuis nooit een andere hond gehad hebben. En ik heb mijn herdertje nu al 8 jaar en ze lijkt nog altijd die vierjarige hond die we uit het asiel gehaald hebben. Dus zij is ook 12 nu.
Ik heb wel altijd het idee dat mechelse herders wat feller zijn dan duitse herders. (maar dat is aan mijn hondje niet te zien, iedereen is aardig, wel lastig want niet iedereen is een fan van een grote hond). Vind die hond van de manege wel een hele mooie duitser, zoals we ze kennen (commissaris rex achtig).
Annelies heeft jouw hond ook mechels bloed erin zitten?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:15

Echt een fantastisch ras met heel goede eigenschappen.
Wij hebben zelf geen DH, maar wel een kruising DH x Tervuurse herder.

Een foto van hem vind je hier: Hij heet Prince en word in oktober 10jaar
Hij is altij naar de hondenschool geweest en hij luisterd echt op het eerste woord

Prince:
http://ic1.deviantart.com/images/i/2003/40/0/d/Doggies.jpg

Vrienden van ons hebben ook een DH, Falco. Wanneer die mensen op reis zijn, of een weekendje weg, gaan wij Falco eten geven. En ik zeg het je, die hond is gek! Haha! Hij is niet een van de kleinsten maar toch vind hij dat hij op mijn schoot past!
Zijn grootste hobby is achter zijn staart jagen en dit levert dan gekke foto's op zoals je kan zien in de ene link.

Zijn hoofd met weinig zwart:
http://img218.imageshack.us/img218/5996/falcohoofdcd9.jpg

En ff poseren (maar die staart laat ik niet los hoor, DIE is van mij!)
http://img135.imageshack.us/img135/83/falcostaartvx6.jpg

prachtige hond toch! Maar net zoals Laureentje hierboven geef ik de voorkeur aan Mechelse herders.
Mijn pupje van 7 weken, Bailey scharrelt hier nu ergens rond Lachen
Groetjes
Laatst bijgewerkt door Nickytje op 15-07-06 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:17

Laureentje schreef:
Vindt Duitse herders prachtig om te zien, maar ik heb toch liever een Mechelse Herder. Waarschijnlijk omdat wij thuis nooit een andere hond gehad hebben. En ik heb mijn herdertje nu al 8 jaar en ze lijkt nog altijd die vierjarige hond die we uit het asiel gehaald hebben. Dus zij is ook 12 nu.
Ik heb wel altijd het idee dat mechelse herders wat feller zijn dan duitse herders. (maar dat is aan mijn hondje niet te zien, iedereen is aardig, wel lastig want niet iedereen is een fan van een grote hond). Vind die hond van de manege wel een hele mooie duitser, zoals we ze kennen (commissaris rex achtig).
Annelies heeft jouw hond ook mechels bloed erin zitten?

nee hij is 100% duits zeg maar. Maar hij was vroeger meer zwart dan bruin, komt omdat ie nou ouder word en ook op z,n neus wat meer grijze haartjes krijgt.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 14:20

Nickytje, ik kan je foto's niet zien spijtig genoeg. Ik zie wel dat je ook van België bent Knipoog

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:22

Das raar, maar ik heb ze allemaal geupload naar men deviantart, dus als je wil kan je daar even kijken (zeker naar Falco, die is de moeite) Ik zal even met Imageshack proberen. Moesten ze over enkele minuutjes nog niet werken kan je even op deze link kijken

http://acheliah.deviantart.com

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:24

Die van mij is ook zo grijs aan het worden. Kijk hier maar eens, dit zijn foro's van mijn paard en mijn hond. Mijn hond is helemaal onderaan te zien: http://www.imadia.nl/brokamp/index.htm.
En zoals het een goede hond beaamt, bescherm de bal!!! De rest mag meegenomen worden, maar van de bal blijf je af.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:26

haha, die met zijn staart in zijn bek is geweldig.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:28

@Laureentje:

Mooie hond! Ik denk dat mijn pup qua kleur ook zo ongeveer gaat worden, alleen nog iets donkerder op zijn rug. En ja, die Falco is gewoon een beetje gek, maar ZO'N lieve hond!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:30

JoeyBabe schreef:
Pletje123 schreef:

Lijkt me een leuke hond *LOL* Heb je toevallig een foto ?

Ja hoor, ik heb wel foto's Haha! Moment! Ik ga ze even uploaden Knipoog

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:35

Ja en dat voor een hond die uit het asiel komt, kun je je voorstellen dat iemand haar heeft gedumpt toen ze ongeveer driekwart jaar was? De mensen waar ze in het asiel kwam hebben haar volledig getraind en ze heeft vier of zes nesten gehad, weet niet meer precies. Toen onze reu gestorven was hebben ze ons gevraagd of wij haar wilden nemen. We kwamen, we zagen ze is direct mee naar huis gegaan. Zo enorm lief. En nu ligt ze weer heel lief te slapen. Dat wel ze slaapt echt de hele dag, maar ja dat krijg je vanzelf als je oud wordt en het is veel te warm voor haar. Hebben jullie daar ook problemen mee met jullie honden?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:39

Onze honden slapen met dit weer ook meer dan anders. Prince word ook al bijna 10 jaar en hij doet het een beetje rustiger aan. De puppy (is nu aan het eten. Lees: Brokjes rondstrooien) slaapt ook nog heel veel, maar hij is nog maar 7 weken.

Dat mensen hun hond zomaar kunnen dumpen, dat snap ik niet. Nu deze tijd hoor je het wel meer.
Dan gaan ze op reis, en de hond... Die kan niet mee/willen ze geen pension voor betalen, dus we binden hem maar aan een boom of doen hem naar het asiel. ECHT erg! Wij hebben 5 honden, dus echt op reis gaan doen we nooit. En als we een weekend naar zee gaan ,dan gaan ze gewoon mee.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 14:41

Zoiets kan er bij mij ook niet in Een hond koop je voor het leven. En zeker als je er zo'n band mee hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:44

Wij hebben ook altijd duitse herders gehad.De eerste is negen geworden die kwam uit het Asiel.De tweede hebben we gekocht in nederland en is helaas ook maar negen geworden.De gene die we nu hebben hebben we als pup gekregen de moeder had 9 puppie's en ze kregen er vonden er geen nieuwe eigenaren voor.Toevallig sprak ik die mensen aan omdat ze een pup vasthadden en onze oude net overleden was.Ze vroeg aan mij gelijk moet je er geen één hebben we hebben er nog 3 en anders gaan ze morgen naar het asiel.Dus ik mijn man gebeld en een vriendin wiens duitse herder ook net dood was ,dus hebben we er s'avonds ieders één genomen.De gene die dan nog over was hielden ze bij.De beide ouders waren werkhonden.Maar ondanks dat mijn vriendin dus het zusje heeft zijn het twee heel verschillende honden.Die van ons is klein en fijn en enorm braaf van karakter ,terwijl die van mijn vriendin groot is en enorm fel.Die zou ook best een vreemde durven bijten.
Als wij op vakantie gaan blijven onze andere honden thuis en alleen de Duits gaat mee.gewoon omdat ze zo makkelijk is en lief en gezellig Bloos

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:45

Hier twee foto's:

Afbeelding

en met Lars ernaast Haha!

Afbeelding

Haha!

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 14:47

Klinkt als een heerlijke hond Sylvana. Heb je een foto ?

Wauw !!! Knap dier Lachen En dat verschil met Lars Lachen Ik moest eerst al eens goed kijken Bloos Wat voor hondje is Lars ? Een Jack Russel of Beagle achtig iets ?