Ze is verder heel trouw, blijft altijd bij je. Ze is hier op de boerderij om te waken, we nemen haar eigenlijk nooit mee naar de stad oid. Zo nu en dan eens om wat te wandelen in het bos

Haar vader is een werkhond en haar moeder een showhond.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LecyTinker schreef:IK ga voor een lange tijd ( hopelijk meer dan twee jaar) en hoewel ik al best vaak in andere landen heb gewoond, wou ik deze keer dat hij echt mee ging. Dus hoewel het behoorlijk wat werk is om je hond mee te kunnen krijgen naar australië ( omdat het een eiland is heeft het heel erg strenge regels op dat gebied) weet ik zeker dat wanneer het allemaal gelukt is, ik er onwijs blij mee ga zijn dat ik het toch heb doorgezet.
En hij is een oud duitse herder. Hij heeft een vrij rechte rug en is idd lang harig, maar eigenlijk meer een bolletje wol dan haar. Alleen boven op zijn rug is zijn haar ruwer, voor de rest is het net een schaapje... hahaha, wanneer hij uit het water komt dan blijft er helemaal niets van de hond zelf over. Maar als puppy zag hij er net als de rest uit, maar toen hij wat ouder werd toen begon je wel verschillen te zien. De rest van het nest zijn gewone nette doorsnee herdershonden met veel geel en wat zwart. Hij is de enigste met deze vacht en zoveel zwart en een beetje peper en zout hier en daar. Maar hij heeft niet echt het karakter van een herdershond. Hij slaapt het liefste bij me op schoot ( niet altijd comfortabel voor mij, maar je moet er iets voor over hebben) en voor de rest als hij bang is dan springt hij in mijn armen en wil tie dat ik m bescherm. Dus niet echt doorsnee herder, maar meer schoothondje. Wat dat betreft is hij zo naief als maar zijn kan, want gelooft omrecht dat iedereen lief en aardig is en hem geweldig vind.
Maar moet zeggen dat ook in dit topic er behoorlijk leuke duitse herders voorbij komen...
Pletje123 schreef:Wij hebben ook een Duitse Herder. Ze heet Giske en wordt 15 augustus een jaarZe is waaks, maar zodra ze weet dat het goed is, slaat ze om in een ontzettend enthousiaste hond!
Heel vrolijk en ook wel een knuffel
Maar pas dan merk je hoe groot ze is haha
![]()
Ze is verder heel trouw, blijft altijd bij je. Ze is hier op de boerderij om te waken, we nemen haar eigenlijk nooit mee naar de stad oid. Zo nu en dan eens om wat te wandelen in het bosAndere honden en Giske gaan vaak niet zo goed samen. Ze is namelijk enorm dominant! Maar met onze andere hond, Lars een bastaardreutje van 12 weken, gaat het perfect! Dikke vrienden !
Laureentje schreef:Vindt Duitse herders prachtig om te zien, maar ik heb toch liever een Mechelse Herder. Waarschijnlijk omdat wij thuis nooit een andere hond gehad hebben. En ik heb mijn herdertje nu al 8 jaar en ze lijkt nog altijd die vierjarige hond die we uit het asiel gehaald hebben. Dus zij is ook 12 nu.
Ik heb wel altijd het idee dat mechelse herders wat feller zijn dan duitse herders. (maar dat is aan mijn hondje niet te zien, iedereen is aardig, wel lastig want niet iedereen is een fan van een grote hond). Vind die hond van de manege wel een hele mooie duitser, zoals we ze kennen (commissaris rex achtig).
Annelies heeft jouw hond ook mechels bloed erin zitten?
JoeyBabe schreef:Pletje123 schreef:Wij hebben ook een Duitse Herder. Ze heet Giske en wordt 15 augustus een jaarZe is waaks, maar zodra ze weet dat het goed is, slaat ze om in een ontzettend enthousiaste hond!
Heel vrolijk en ook wel een knuffel
Maar pas dan merk je hoe groot ze is haha
![]()
Ze is verder heel trouw, blijft altijd bij je. Ze is hier op de boerderij om te waken, we nemen haar eigenlijk nooit mee naar de stad oid. Zo nu en dan eens om wat te wandelen in het bosAndere honden en Giske gaan vaak niet zo goed samen. Ze is namelijk enorm dominant! Maar met onze andere hond, Lars een bastaardreutje van 12 weken, gaat het perfect! Dikke vrienden !
Lijkt me een leuke hondHeb je toevallig een foto ?