Vraagje vlaame reus??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

martichr

Re: Vraagje vlaame reus??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 09:55

Faniek schreef:
Een hok van 120 x 80 x 60 is inderdaad minimum, maar een konijn heeft niet voor niets achterpoten gekregen die zijn er om te rennen dus mijn mening is dat het nog minimaal 4 keer zo groot moet zijn. Daarbij moet hij/zij een maatje hebben het is niet eerlijk om maar 1 konijn te nemen.
Verder zijn zowel vlaamse reuzen als franse hangoren makkelijke rustige konijnen zijn geen schootkonijnen, want ze zijn echt groot. Mijn ervaring is dat de franse hangoor toch vaak een slag groter zijn niet zo zeer in lengte, maar voornamelijk een stuk forser.

Een franse hangoor haalt bij mijn weten de 8 a 9 kilo niet die een goede vlaamse reus wel op de weegschaal kan brengen. Het model van de hangoor is anders..idd.. Knipoog

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 09:59

Op internet stond dat de franse hangoren rond de 5 à 6,5 kilo worden..

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:00

Ik ook niet hoor.. Alleen heb ik dit gezien, en het bewijs zit in haar hok, vandaar....

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:54

martichr schreef:
Faniek schreef:
Een hok van 120 x 80 x 60 is inderdaad minimum, maar een konijn heeft niet voor niets achterpoten gekregen die zijn er om te rennen dus mijn mening is dat het nog minimaal 4 keer zo groot moet zijn. Daarbij moet hij/zij een maatje hebben het is niet eerlijk om maar 1 konijn te nemen.
Verder zijn zowel vlaamse reuzen als franse hangoren makkelijke rustige konijnen zijn geen schootkonijnen, want ze zijn echt groot. Mijn ervaring is dat de franse hangoor toch vaak een slag groter zijn niet zo zeer in lengte, maar voornamelijk een stuk forser.

Een franse hangoor haalt bij mijn weten de 8 a 9 kilo niet die een goede vlaamse reus wel op de weegschaal kan brengen. Het model van de hangoor is anders..idd.. Knipoog

Ik ken alleen grotere franse hangoren dan vlaamse reuzen dat is wat ik in praktijk heb meegemaakt ook op keuringen. Maar dit kan ook puur wat ik meegemaakt heb zijn.