vanochtend poes doodgereden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytale

Re: vanochtend poes doodgereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:25

Bliksem, wat rot voor je. Scheve mond
Ik wens je heel veel sterkte toe.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:41

Katoo71 schreef:
Citaat:
Heb je het zien gebeuren? Ik snap niet dat als je WEET dat daar als idioten gereden wordt, dat jij daar dan toch katten laat rondlopen. Straks komt er iemand die een geweten heeft en uit wijkt tegen een lantaarnpaal en invalide wordt. Heb je het al eens van die kant bekeken? Omdat jij je kat zonodig los moest laten lopen. Dat KAN tegenwoordig op de meeste plaatsen niet meer. Niet dat ik het goed praat als mensen dieren aanrijden als dat onnodig is.

Nee ik heb niet zien gebeuren maar wel gehoord en wij wonen aan een landweggetje die autogebruikers als sluiproute gebruiken rond oms ons heen ligt kilometers weiland , tja en om bij ons huis te komen moet er toch een weg heenlopen he Boos!

Oke het is eigen keus om de katten buiten te laten maar we wonen in een weilandrijke omgeving wat is er mooier voor een kat ?

Ik vind het erg hard om zo te reageren ik heb erg verdriet en dan zo iemand als jij die zo raar reageert.

Ik vind het erger als mensen gezopen hebben en dan iemand aanrijden en zelf niets hebben ga je daar lekker druk over maken.

IK BEN MIJN KAT KWIJT aan zo'n hufter die niet op de doorgaande weg gaat rijden omdat die dan misschien wel 2 minuten later thuis ,en die niets heeft te zoeken op ons landweggetje !
....

Ik ben het helemaal met je eens en vind het erg verdrietig voor je helemaal dat je ook nog wordt afgebrandt op bokt, maar dat gebeurt vaker op bokt dat mensen direct hun mening klaar hebben, maak je daar maar niet te druk om.

Ik vind het erg triest voor jou en je poes dat jullie dit moest overkomen, denk er maar aan dat ze een mooi vrij leven heeft gehad en lekker heeft buiten gespeeld en van haar vrijheid heeft genoten een beter leven had ze niet kunnen hebben.
Sterkte met het verlies Vriendjes zijn?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:10

Desiree schreef:
En ik snap niet dat mijn argument een argument van niks is. Wat als er inderdaad op een dag iemand voor jouw kat uitwijkt en verongelukt? Doet je dat helemaal niets?

Tuurlijk doet me dat wel wat, dat zou ik vreselijk vinden. Maar ik zou mijn kat er niet bij voorbaat voor binnen houden, omdat 'hij wel eens een ongeluk zou kunnen veroorzaken'.

@ JustNanno: Ik beweer nergens dat een binnenkat ongelukkig zou zijn en binnen niet kan ontdekken, rollen etc. Ik heb alleen voor mijn katten besloten dat ik ze hun kans om buiten te spelen niet wil ontnemen, ik zie dat ze wegkwijnen als ik ze binnenlaat.
Ieder zo zijn keus, daar heb ik respect voor, en wil ik ook absoluut niet in dit topic over discussiëren verder Lachen

@ Katoo71: Ik zou mijn kat net zo goed losgelaten hebben in zo'n weilandrijke omgeving, je verwacht niet dat dit gebeurt. Het is belachelijk dat jullie landweg gebruikt wordt door een stel idioten die te beroerd zijn om de normale weg te pakken. Triest is het, dat jouw kat daar nu slachtoffer van is geworden

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:20

Hoi,

ik weet precies hoe je je voelt!!!!

Mijn poes is vorige week donderdag aangereden Verdrietig , bij ons in de straat, in een rustige woonwijk, waar niet harder dan 20 gereden kan worden ivm de vele bochten.

Wij hebben het vrijdag via Amivedi te horen gekregen en ze was al geruimd, dus we hebben niet eens afscheid kunnen nemen Huilen

Dat ze is aangereden, okee, die realiteit heb ik wel, maar dat de persoon die haar heeft geraakt, gewoon door is gereden. Ook al interesseert zo'n kat je niets, bel gelijk de Dierenambulance en rijd dan weer verder en je kan mij niet vertellen dat je het niet merkt als je zo langzaam rijdt!!!!

Dan had ze of misschien nog gered kunnen worden of wij hadden in ieder geval nog afscheid kunnen nemen en kunnen zorgen dat ze niet op de grote hoop beland (zoals dus nu het geval is.....).

Ben erg verdrietig en snap jouw gevoel helemaal en wens je jou ook veel sterkte toe Ach gut

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:48

dáárom heb ik dus dat kleine poesje van de weg geplukt.... scheelt in ieder geval weer 1 platte kat.

Heel veel sterkte met je verlies, ik weet hoe je je voelt als je je harige vriendje moet missen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:22

Katoo71 schreef:

Nee ik heb niet zien gebeuren maar wel gehoord en wij wonen aan een landweggetje die autogebruikers als sluiproute gebruiken rond oms ons heen ligt kilometers weiland , tja en om bij ons huis te komen moet er toch een weg heenlopen he Boos!

Oke het is eigen keus om de katten buiten te laten maar we wonen in een weilandrijke omgeving wat is er mooier voor een kat ?

Ik vind het erg hard om zo te reageren ik heb erg verdriet en dan zo iemand als jij die zo raar reageert.

Ik vind het erger als mensen gezopen hebben en dan iemand aanrijden en zelf niets hebben ga je daar lekker druk over maken.

IK BEN MIJN KAT KWIJT aan zo'n hufter die niet op de doorgaande weg gaat rijden omdat die dan misschien wel 2 minuten later thuis ,en die niets heeft te zoeken op ons landweggetje !
....

Als je inderdaad in een landelijke omgeving woont en je kunt daar je kat ook al niet loslaten, dat is belachelijk. Beroerd ook dat jullie straat als sluiproute gebruikt wordt. Omdat de meeste mensen in nederland toch in de bouw wonen, ging ik er vanuit dat jij dat ook zou doen.

Aan de andere kant, het is hard als je kat aangereden wordt, maar je neemt wel bewust dat risico. Als het per ongeluk gebeurt is het nog tot daar aan toe. MAar je hebt lompe kelerelijers die het met opzet doen of geen enkele moeite doen om het dier te ontwijken. Ja, daar moeten we helaas tussen leven. En dat is zeker niet onze keuze.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:23

Maethoriel schreef:
Desiree schreef:
En ik snap niet dat mijn argument een argument van niks is. Wat als er inderdaad op een dag iemand voor jouw kat uitwijkt en verongelukt? Doet je dat helemaal niets?

Tuurlijk doet me dat wel wat, dat zou ik vreselijk vinden. Maar ik zou mijn kat er niet bij voorbaat voor binnen houden, omdat 'hij wel eens een ongeluk zou kunnen veroorzaken'.

Ik hoop dat jij ook op het platteland woont en niet in de bouw. Want dit kun je daar niet hebben.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:33

Op deze discussie kun je wachten! Natuurlijk neem je een (groot) risico door je kat buitenkat te laten zijn en ik vind dat je dat ook niet moet doen als je aan een drukke weg woont, want dat is de goden verzoeken. Maar dat neemt niet weg dat iemand wel veel verdriet kan hebben als zijn kat dan overreden wordt! En daarom plaatst ze hier een topic, om haar emoties van zich af te schrijven! Dus replies in de vorm van je weet waar je aan begint lijken me hier nou niet zo op zijn plaats!
Immers, als je gaat paardrijden neem je ook risico's, maar als iemand dan een ongeluk krijgt of "gewoon" van zijn paard valt, zeg je toch ook niet je weet waar je aan begon?
Inlevingsvermogen is ook een kunst hoor!
Veel sterkte met het verlies van je poes! Ach gut

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 13:32

Dank je wel, het is inderdaad eigen keus of je ze binen houd of buiten laat lopen, ik moest het gewoon even van me af schrijven....