Benthe trekt niet, over het algemeen. Tenzij ze iets leuks ziet zoals een kat of een andere ond. Op die momenten blijf ik stilstaan. Ze trekt dan, beseft dat dit niet helpt en gaat netjes zitten. Dit beloon ik door doortelopen.
Andere manier is zodra zij trekt, aar af te leiden door steeds plotseling een andere kant op te lopen. Zodra ze netjes meeloopt vervolg ik de wandeling.
Waar halen jullie vandaan dat ik niet op cursus zit? Wij trainen al vanaf 10 weken bij Martin Gaus. Benthe heeft haar basisdiploma volgende week gehaald, en we gaan starten met vervolg 1.
Citaat:Met pups moet je toch oppassen met hulptuigjes, ze werken nl makkelijk te snel in, wat bij oudere honden minder kwaad kan. Als je toch besluit één te nemen, doe het dan met voldoende info, niet gewoon gaan trekken, daar snappen ze niets van.
Ik heb geen verstand van tuigjes. Dáárom start ik dit topic, oftewel, om voldoende info te vergaren..
Citaat:Wat doe je dan om het eruit te krijgen?
Ik lees nu alleen terugtrekken maar dat is niet de oplossing.
ooh?
En aan prikkettingen of slipkettingen of wat dan ook begin ik nooit! Ik wil graag info over humane oplossingen om benthe haar keel te sparen. En met wat voor tuig oid ook, ik blíjf doortrainen.