hond bijt kat oog uit !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re: hond bijt kat oog uit !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:56

Dat die kat een oog kwijt is, is erg naar voor de kat. Als het de hond was overkomen is het ook heel erg. Zijn alletwee geliefde huisdieren van TS dus ik denk dat ze het bij alletwee even erg had gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 00:03

lindsey schreef:
Dat die kat een oog kwijt is, is erg naar voor de kat. Als het de hond was overkomen is het ook heel erg. Zijn alletwee geliefde huisdieren van TS dus ik denk dat ze het bij alletwee even erg had gevonden.

Zoals ik in mijn post al zei dit was niet aan de TS maar aan Desiree gericht. Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 00:12

Wuis schreef:
Desiree, en als de hond nu eten van de kat af had gepakt, en de kat had de hond een oog uitgekrabt? Dan had jij gezegd, wat een rotkat, wat een hond ook doet, een kat hoort zoiets niet te doen, de kat zit fout. Haha! Knipoog

Nee, dat had ik niet gezegd. Katten kunnen zulke dingen doen. Daar zijn we mee bekend. Honden echter niet, maar daar kunnen honden en katten niets aan doen. Het ligt aan het feit dat het verschillende dieren zijn.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 00:12

ik vind het persoonlijk stom dat jullie nou voor de hond gaan,.

de hond heeft gewoon niet moeten toehappen.
en de hond moet dit gewoon afleren.
dat is gewoon een feit.
kleine kinderen weten bv ook nie dat de hond kan bijten als je voor uit zijn etensbak pakt waar die uit eet.
dus dit had allang voorkomen moeten worden

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 00:14

Ik laat mijn dieren elkaars eten niet op eten. Bobbes weet dat ze van het eten van sokkie af moet bljven. En een kat kun je dat OOK leren. MAar de meeste kattenhouders kunnne geen kat opvoeden. Ik ken echter zat kattenhouders die het WEL kunnen. Die kat had van het eten af moeten blijven. En dat kun je een kat WEL aan leren.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 00:43

Ketaki schreef:

Zoals ik in mijn eerdere reactie al aangaf zijn beiden zowel hond als kat even gewaardeerde huisdieren. In ieder geval voor mij wel. Het geeft geen zin dat hondenliefhebbers hier gaan katten tegen kattenliefhebbers of omgekeerd.

Feit is dat beide dieren op heel verschillende manieren communiceren. Desiree geeft aan dat je de hond niet de schuld kan geven omdat hij instinctmatig heeft gereageerd. Hoewel ik het lang niet altijd met desiree eens ben over hoe zij over honden denkt, zie mijn vorige stukje, ben ik het in dit geval wel volledig met haar eens. De kat heeft echter ook totaal geen schuld. Als er al iemand schuld zou hebben dan zijn het de eigenaren die meer moeite hadden moeten doen om hond en kat elkaar op veilig en neutraal terrein te leren kennen en aan elkaars gewoontes te leren wennen.

Dit is echter geen verwijt richting TS omdat hoe voorzichtig je ze ook aan elkaar laat wennen op een gegeven moment moet je ze wel vrij bij elkaar laten lopen en enige vorm van rangordebepaling is dan niet te vermijden. In dit geval heeft het wel heel rot uitgepakt maar zoals ik al eerder zei het kan binnen 2 seconden gebeurd zijn en wij zijn er niet bijgeweest wat er aan vooraf is gegaan.

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 10:08

Ketaki schreef:
Desiree schreef:
Dit is gewoon een stom ongeluk geweest.

dit is GEEN stom ongeluk Boos!

als je wist dat de hond zo zou reageren, had je er allang aan moeten werken.
of door iemand moeten laten verbeteren zodat hij/zij dat niet doet.
hier zijn echt niet zomaar excuses voor.
afleren dat soort gedrag

we wisten hier vor nog niet wat de hond zou doen en de hond zat met een beschuit in zijn mand en de kat probeerde het af te pakken en ja, sommige honden houden het liever zelf en onze hond wou het beschuit zo graag hebben dat hij van zich af beet en het zou heus niet de bedoeling zijn geweest om die kat dood te bijten hoor!
ze eet nu ook gewoon in een andere ruimte en we proberen regelmatig haar voerbak even weg te pakken en het zo op te bouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:14

Ik houd net zoveel van katten als van honden hoor. Maar kom in dit geval toevallig voor de kat op.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:30

Ketaki schreef:

de hond heeft gewoon niet moeten toehappen.
en de hond moet dit gewoon afleren.
dat is gewoon een feit.
kleine kinderen weten bv ook nie dat de hond kan bijten als je voor uit zijn etensbak pakt waar die uit eet.

Dan vind ik het in dit geval een domme reactie Ketaki;
De hond heeft gewoon niet moeten toehappen
De kat had gewoon van zijn eten af moeten blijven, dan had de hond niet toegehapt

en de hond moet dit gewoon afleren
de kat ook om van zíjn eten af te blijven

en dat is gewoon een feit
idd, feitje wat voor zowel de hond als kat geld

Ik ga ervanuit dat een hond niet zomaar meteen een kind bijt maar hem eerst goed waarschuwt, ook moeten de ouders het kind in de gaten houden want het kan nou eenmaal fout gaan met dieren en kinderen! Hoe lief de hond ook is en altijd zal zijn geweest, hij kan een keertje toehappen. Dan is het niet direct de schuld van de hond, een hond is nou eenmaal een wild dier (ja nog steeds in bepaalde momenten) maar de ouders hebben hier ook schuld in!

Had jij het kunnen voorkomen dat ik achter een paard aan ben gesleurd omdat hij op hol sloeg terwijl hij wel goed opgevoed was en dit nooit had mogen gebeuren?

Ik vind het ook gewoon een dom ongeluk en ik ben erg blij dat de TS en haar familie de hond niet de schuld geven maar het ook gewoon opvatten als een vervelend voorval maar dat de hond geen schuld betrof. Ik vind echt dat de hond en kat net zoveel schuld hebben. Die kat weet echt wel dat ze van zijn eten af moet blijven hoor, net als dat andersom ook zo is

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:41

Inderdaad, beiden hebben ze net zo veel schuld. En aan de andere kant kunnen er ze niets aan doen en verschillend zijn en daardoor elkaar niet altijd even goed begrijpen.

junior_jody schreef:
we wisten hier vor nog niet wat de hond zou doen en de hond zat met een beschuit in zijn mand en de kat probeerde het af te pakken en ja, sommige honden houden het liever zelf en onze hond wou het beschuit zo graag hebben dat hij van zich af beet en het zou heus niet de bedoeling zijn geweest om die kat dood te bijten hoor!
ze eet nu ook gewoon in een andere ruimte en we proberen regelmatig haar voerbak even weg te pakken en het zo op te bouwen!

Maar als jullie het voer kunnen afpakken, dan wil dat niet zeggen dat de kat dat OOK kan of een vreemde of een kind.

Wuis schreef:
Ik houd net zoveel van katten als van honden hoor. Maar kom in dit geval toevallig voor de kat op.

Misschien heb je dan ook wel helemaal geen verstand van honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:06

Die opmerking vind ik echt nergens op slaan. Jij weet niks van mij en je weet al helemaal niet waar ik wel of niet wat vanaf weet. Jij doet altijd net of jij de enige ter wereld bent die alles van honden weet. En dat komt behoorlijk arrogant over.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:20

BrittKitt schreef:
Citaat:
Had jij het kunnen voorkomen dat ik achter een paard aan ben gesleurd omdat hij op hol sloeg terwijl hij wel goed opgevoed was en dit nooit had mogen gebeuren?

we hebben het niet over paarden
honden en paarden zit een groot verschil is.
maar goed, wil je paarden met honden vergelijken is hetzelfde als appels met peren vergelijken Knipoog
die hond moet gewoon leren wat kan en mag en wat niet kan en niet mag

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:08

Wuis schreef:
Die opmerking vind ik echt nergens op slaan. Jij weet niks van mij en je weet al helemaal niet waar ik wel of niet wat vanaf weet. Jij doet altijd net of jij de enige ter wereld bent die alles van honden weet. En dat komt behoorlijk arrogant over.

Ik doe niet alsof ik er alles van af weet. Ik doe alleen maar alsof jij er niets van af weet. DAT is een heel verschil. En zoals jij redeneert lijkt het er ook op.

Ketaki schreef:
[we hebben het niet over paarden
honden en paarden zit een groot verschil is.
maar goed, wil je paarden met honden vergelijken is hetzelfde als appels met peren vergelijken Knipoog
die hond moet gewoon leren wat kan en mag en wat niet kan en niet mag
[/quote]

Het gaat om onvoorziene dingen, samenloop van omstandigheden waaraan niemand iets kan doen. Dat probeerde ze aan te geven.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:10

moet er getemd worden.

ruzie maken is ook niks aan.
(ik zal dus wel even temmen)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:12

er is al getemd

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:34

tem tem tem tem tem tem tem tem tem tem tem tem.....

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:16

Desiree schreef:
tem tem tem tem tem tem tem tem tem tem tem tem.....

er is algetemd hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:19

Ketaki schreef:
moet er getemd worden.

ruzie maken is ook niks aan.
(ik zal dus wel even temmen)

Ik zie nergens een ruzie. Alleen een discussie.

@Desiree: Ik heb ook verder nergens een mening gegeven, alleen gezegd dat ik toevallig nu voor de kat op kom, hoeft dat niet te betekenen dat ik nergens iets vanaf weet. Ik vind dat er in principe aan beide kanten even veel schuld is, maar ik vind wel dat de hond niet toe had mogen happen. En dat de hond niet toe had mogen happen, dát bedoel ik met ik kom voor de kat op.

Maargoed jij hebt je conclusies al getrokken, en dat maakt mij verder ook niks uit. Ik weet voor mezelf wel wat ik wel en niet weet. Nogmaals ik bedoel dit helemaal niet aanvallend of wat dan ook, maar ik vind jouw post, van jij weet er helemaal niks van, wél vreemd overkomen. Vandaar dat ik zo reageerde. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-06 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:25

en ik vind jouw vreemd overkomen.

wat als een klein kind daar nou zat, en de hond beet haar om die reden.

dat moet de hond gewoon afleren
(en wij hebben zelf ook een hond, dus ik weet wel waar ik het over heb)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:29

Edit: Misverstand Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-07-06 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:31

Wuis schreef:

Ik zie nergens een ruzie. Alleen een discussie.

@Desiree: Ik heb ook verder nergens een mening gegeven, alleen gezegd dat ik toevallig nu voor de kat op kom, hoeft dat niet te betekenen dat ik nergens iets vanaf weet. Ik vind dat er in principe aan beide kanten even veel schuld is, maar ik vind wel dat de hond niet toe had mogen happen. En dat de hond niet toe had mogen happen, dát bedoel ik met ik kom voor de kat op.

Maargoed jij hebt je conclusies al getrokken, en dat maakt mij verder ook niks uit. Ik weet voor mezelf wel wat ik wel en niet weet. Nogmaals ik bedoel dit helemaal niet aanvallend of wat dan ook, maar ik vind jouw post, van jij weet er helemaal niks van, wél vreemd overkomen. Vandaar dat ik zo reageerde. Knipoog

Met voor de kat op te komen, veroordeel je de hond. De hond had niet mogen bijten, zeg je. Maar honden hebben nu eenmaal een natuur die samenhangt met rangordes. DAT katten dat niet hebben, dat begrijpen honden niet. En ik denk niet dat een hond een kat boven zich ziet staan in rang. Misschien sommige honden wel, maar deze kennelijk niet. Ook een kind ziet een hond niet boven zich staan in rangorde. De ouders van het kind misschien wel, maar dat is een ander verhaal. Het is dan ook zaak om de kat niet op het spek te binden (vreemde uitdrukkking trouwens in dit verhaal) en het kind in de buurt van de hond laten komen wanneer deze aan het eten is. En met katten heb je daar minder erg in dan met honden.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:34

Wuis schreef:
Ketaki schreef:
en ik vind jouw vreemd overkomen.

wat als een klein kind daar nou zat, en de hond beet haar om die reden.

dat moet de hond gewoon afleren
(en wij hebben zelf ook een hond, dus ik weet wel waar ik het over heb)

Je vindt mij vreemd overkomen, terwijl ik dezelfde mening heb als jou?? Ik zeg juist dat ik vind dat de hond nooit had mogen bijten.

kreeg net een pb van je.
we hadden het allebei tegen desiree Haha!

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 16:33

ik snap het niet meer hoor Verward

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:55

oud topic.
zal wel even temmen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:59