Konijn inslapen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty84

Re: Konijn inslapen?? ( + foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:46

Het moedwillig onthouden van medische zorg is dierenmishandeling...

Dus inderdaad...konijn in mandje en naar de dierenarts
Laatst bijgewerkt door Kitty84 op 07-07-06 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:47

Sorry hoor maar dit is echt schandalig !. Naar de dierenarts ermee en een huidafkrabsel laten maken en dan kunnen ze je vertellen wat de oorzaak is: mijten, schimmel, gist of bacterieel. Dit kun je dan gaan behandelen. Je moet je schamen dat je dit dier zo lang met dit probleem hebt laten zitten !. Jeuk is erger dan pijn !. Arm dier !.

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:49

Bedankt!
Ik wist zelf niet altijd wat ik er mee moest en mijn moeder ook niet. MIjn vader dacht al dat het goed mis was. Maar nu ik het ook van anderen hoor, weet ik het. Ik was gisterenavond al van plan om vandaag een afspraak met de DA te maken. Dat ga ik straks ook meteen doen

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:49

Ik zal al helemaal niet volgende week gaan!
Het konijn ziet er nu al niet goed uit dus waarom dan een week later ik zou meteen gaan !

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:50

ok, en snel ook! arm konijn, zolang wachten dat is echt gewoon heel zielig. voor de rest heel veel sterkte.... ik dnek dta het arme beets nii meer te redden valt zo te zien en te lezen Boos!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:50

Misschien eens naar de dierenarts.... Dat je daar niet zelf opgekomen bent Rolleyes
Laatst bijgewerkt door _Marjon_ op 07-07-06 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:51

Kitty84 schreef:
Het moedwillig onthouden van medische zorg is dierenmishandeling...

Dus inderdaad...konijn in mandje en naar de dierenarts

Helemaal mee eens! Dit is echt gewoon schandalig. Als je volgende week gaat, is ie denk ik niet meer te redden.

lodo

Shets_rulez schreef:
Toedeledoki schreef:
Dit is echt zielig en gewoon pure verwaarlozing Huilen , dat je zulke foto's durft neer te zetten.Je kunt aangeklaagd worden voor dierenmishandeling.Je moet echt hèèl gauw naar de dierenarts. Boos! Boos!

We zijn nu ook van plan om er volgende week ofzo heen te gaan.
Die foto's: Ik wou ook graag weten wat jullie zouden doen, vandaar dat ik ze
heb geplaatst.

Volgende week ???. NU !!! Boos!

Roselie

Nou sorry hoor, maar ik vind dit bijna dierenmishandeling, Dieren kunnen ziek worden ok, maar dat je dit zo ver laten komen...vind ik toch behoorlijk zielig....!
Meteen naar de Da en hopen dat er nog wat aan te doen is!

BarbaLala

jemig zeg!
en je bent nog niet eens naar de dierenarts geweest ermee!
leuke baas heeft dat arme konijntje zeg!
als ik iets zie aan mijn huisdieren dan kijk ik het EVEN aan en gaat het niet over, naar de dierenarts ermee!

maar jij wacht zolang dat t arme dier t nog amper trekt!

schaam je, om dan ook nog zo egoistisch te zijn en het konijn liever niet te laten inslapen om jezelf!

Mii_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:52

Jeetje,, wat zielig!!! Arm beestje..! Lips are sealed
Die heeft duidelijk veel pijn, oren naar achter en
beweegt bijna niet!
En dan ga je ook nog wachten tot volgende week?
Als dat bij mijn konijn gebeurde dan ging ik meteen
naar de DA..! En niet maar afwachten!

Met dit warme weer verhoog je sowieso het risico
ook nog dat er vliegen en maden bij de wond gaan zitten!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:53

Als jij een goede dierenarts hebt...en je zit nu met een probleem, dan kan je ook nu langskomen voor een consult.

Ik blijf het raar vinden dat als je niet weet wat je ermee aan moet dat je niet naar een dierenarts gaat. Maar zolang je vanmiddag maar gaat! Zet je even in voor het beestje. Volgens mij zit er ook in Delden een dierenarts.

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:54

Jeetje dat je zulke foto's durft te plaatsen en erbij zet dat je volgende week wel eens naar de DA gaat! Dan ben je niet echt een dierenliefhebber volgens mij Duivel

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:55

TS geeft aan vandaag de DA nog te bellen, dus dat is iig "fijn". Hopelijk kan de DA nog iets voor het konijn betekenen. Lachen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:56

ja idd, maar ik vind wel: ze is er wel te laat mee etc. maar je kunt haar en haar konijn ook gewoon wel ff sterkte wensen hoor, er zijn nou al heel evel reacties met vdnaag naar de DA gaan, dat is heel logisch, wnat dat is ook gewoon het beste, maar dat weet ze nu wel! sorri hoor, kijk ik vind het ook gewoon dom om zo laat er mee naar de DA te gaan, en als je dta ene paar keer leest ok, maar ipv dat mensen je sterkte wensen zitten ze alleen maar te zeiken. 1 keer is wel genoeg hoor, ze heeft het er ook moielijk mee.... dus jullie hebben gelijk en ik ben het er helemala mee eens maar zeg ook een sterkte ofzo ze beodoelen het vast nii zoo.

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:59

Sjoert schreef:
TS geeft aan vandaag de DA nog te bellen, dus dat is iig "fijn". Hopelijk kan de DA nog iets voor het konijn betekenen. Lachen

ik wil geen discussie -> kun je een slotje plaatsen??

Sjoert

Re: Konijn inslapen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:59

Nee, een slotje wordt er niet zomaar gezet. Lachen

maris_coldey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:01

nou als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar een dierenarts gaan ! waarschijnlijk zal de dierenarts je konijn scheren zodat hij/zij de hele huid beter kan bekijken en als de dierenarts een behandeling gaat gebruiken het goed in de huid kan worden gevreven, maar ik ben bang dat de dieren arts zegt dat je er te laat mee bent een een spuitje adviseerd

nouja snel naar de dokter en redden wat er te redden valt,,
sterkte

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:02

Sjoert schreef:
Nee, een slotje wordt er niet zomaar gezet. Lachen

Dan niet Boos!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:03

goed,geen discussie,maar is het niet verstandiger om je konijn mee te nemen als de wiede weerga naar de dierenarts te gaan dan hier zitten te bokken en foto's van het dier te plaatsen!!!!?waar help je je konijn meer mee denk je ?succes

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:04

Jeetje... arm konijntje, je laat dat toch niet zover komen!

Ik kan hier echt niet bij met mijn verstand! Idd verwaarlozing!
Als je ziet, dat er iets mis is met je konijn.en je weet niet wat het is, en wat voor behandeling het nodig heeft... dan ga je toch naar de dierenarts? als jij die plekken op je lijf had.... zou je dan ook zo lang blijven doorlopen totdat je nu doodziek bent, met spoed naar t ziekenhuis moet en het afwachten is of je het uberhaupt overleeft....
Lekker zown lijf dat zo erg kriebelt... dat je maar doodziek heel stil blijft zitten om de kriebel proberen te vergeten/negeren omdat er niet meer tegenaan te krabben valt !!!!!

gadveredamme krijg hier echt de kriebels van.

Ik hoop voor het konijn dat ie vandaag en op zijn laatst morgen nog naar de da kan en een middeltje krijgt.

want weetje: huidprobelemen zijn niet accuut... je hoeft niet 123 met spoed naar de da... dus als je zoiets merkt, nog binnen 4 dagen naar de da gaat ofzo, dat kan nog wel, het is niet levensbedreigend en heel goed te behandelen ( schurft, luis, mijt etc ). zo ver als dit.... daar gaat echt een hele tijd over heen.

huidproblemen: behandeling en je dier is er zo van af ( ligt eraan in welk stadium maargoed )

zag toevallig gisteren op de tv 3 honden met zo'n huid... animal planet, je raad al wat voor een programma dat was.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 07-07-06 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:04

Verward

Jij opent een topic... jij krijgt reacties waarop je waarschijnlijk niet gehoopt had en dan wil je ook nog een slotje?
Nee, zo werkt het dus niet.

Als je een bericht plaatst, kun je altijd commentaar verwachten. Knipoog

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:06

Daarom, en dit topic heeft er iig al voor gezorgt dat je vandaag al naar de DA gaat Haha!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:07

Bel niet..... neem je konijn in je armen en ren naar de da !!!!!! als ze je konijn zien...... dan wordt er per direct nog een patient de behandelkamer uit geschopt en kan je konijn met spoed onderzocht worden !!!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:08

Als ik een dergelijk bericht lees roep ik niet; joh..vervelend voor je...sterkte bij de dierenarts.

Tuurlijk begrijp ik dat ze het niet leuk vindt om een beestje evt. in te moeten laten slapen...heb het 2 dagen geleden zelf bij een ander beestje ook moeten laten doen (om een heel andere reden), en it sucks...

Maar dit leed had voorkomen kunnen worden...en daar ben ik gewoon fel op. Als een dier onnodig pijn heeft...dan ga ik de eigenaar niet lief over haar bolletje aaien.

Ik wijt het ook niet allemaal aan de TS wat er is voorgevallen..je bent 13 las ik in je profiel, dus enige mate van zelfstandigheid voor wat betreft de zorg voor je dieren verwacht ik wel. Echter ik snap ook wel dat je deels afhankelijk bent van je ouders voor wat betreft een dierenarts
(dat denk ik ten minste)

Ik hoop / druk je op het hart om vandaag een afspraak te maken...dit beestje moet gewoon niet langer onnodig pijn / jeuk hebben. Ofwel door het in te laten slapen of door het te behandelen met middelen tegen de jeuk en tegen de huidaandoening.