Kat pist in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wolkje56

Re: Kat pist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:12

Leanee schreef:
wij hebben onze poes een keer met haar hoofd door dur eigen 'pis' heen gehaald. dat is vies natuurlijk en niet lekker maar ze likken zichzelf toch wel schoon en moet je eens zien hoe nsle ze het zijn afgeleerd!!! Knipoog

Blij dat ik jouw kat niet ben!!!

ik geloof gewoon mijn ogen niet, zijn jullie op jullie achterhoofd gevallen of zo?
als een dierenarts te veel kost, neem dat toch gewoon een pluchen kat, daar komt geen pis uit en de ogen ontsteken ook niet....

bah, hier word ik misselijk van!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:13

wolkje56 schreef:
Blij dat ik jouw kat niet ben!!!

ik geloof gewoon mijn ogen niet, zijn jullie op jullie achterhoofd gevallen of zo?
als een dierenarts te veel kost, neem dat toch gewoon een pluchen kat, daar komt geen pis uit en de ogen ontsteken ook niet....

bah, hier word ik misselijk van!!!

Ik vind dat je dit best bij een kat kunt doen, tenzij het dier is onderzocht Lachen

Zijn ze het héél snel afgeleerd Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:19

Precies onze dierenarts zei dat ook tegen ons toen hij neits kon vinden. Niets heeft uiteindelijk geholpen en ook de dierenarts zei dat het neit meer weg ging...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:28

Probeer de oorzaak te vinden waarom hij in huis plast. Met de kop erdoorheen wrijven los je niets mee op, de kat leert er niets bij. Hooguit schrik te krijgen en stress, en dan doen ze het opnieuw op lange termijn.

-andere korrels
-stress van andere kat, verhuis
-meer kattenbakken, boven en beneden
-medische redenen
-teritoriale redenen (castreren/steriliseren)
-angst voor andere kat in huis
-....

Probeer feliway en feliefriend en pas deze dingen aan...

wolkje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:34

AstraGirlie schreef:
Probeer de oorzaak te vinden waarom hij in huis plast. Met de kop erdoorheen wrijven los je niets mee op, de kat leert er niets bij. Hooguit schrik te krijgen en stress, en dan doen ze het opnieuw op lange termijn.

-andere korrels
-medische redenen
-....

voilà, dat is tenminste een antwoord!

maar dat vraagt wel een beetje meer tijd en moeite dan je kat met de kop door de pis wrijven.....
hoop maar dat de aanhangers van deze methode geen kinderen hebben!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:36

wolkje56 schreef:
AstraGirlie schreef:

-andere korrels
-medische redenen
-....

voilà, dat is tenminste een antwoord!

maar dat vraagt wel een beetje meer tijd en moeite dan je kat met de kop door de pis wrijven.....
hoop maar dat de aanhangers van deze methode geen kinderen hebben!!!

De oplossingen die AstraGirlie geeft, zouden voor mij al 'standaard' zijn, maar daarna blijft voor mij toch écht straffen over.

Als je peerd helemaal is doorgelicht en kloot met rijden, dan schop je m er toch ook doorheen? Als je hond steeds bijt en nergens pijn blijkt te hebben, dan geef je m toch ook op z'n flikker?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:38

Wij weten de oorzaak gelukkig wel; onze andere kat. Maar er zijn katten die het wél afleren door ze een keer met hun kop in hun eigen plas te drukken. Het werd ons aangeraden om het om zijn minst een keer te proberen door de dierenarts Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:04

Onze dierenarts raadt het af, omdat sommige (de meeste) katten de link gewoon niet leggen tussen pis en stout zijn. Voor hen is dat normaal gedrag in die situatie. Bij honden is dit ook al lang achterhaald. Zoek de echte oorzaak en pak die aan, dat is mijn mening. Bij een paard straf je idd ook, maar dat gebeurt direct (bij kop door pis draaien vaak een halve dag erachter) en het paard wordt zo geconditioneerd dat hij weet dat een tikje= vooruitgaan. Een kat leert niets van wat ze 'goed' kan doen met deze methode. Hooguit schrikt ze erg.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:10

Ik heb ook een piskat. Hij heeft blaasgruis gehad (krijgt hier nu speciaal voer voor) en pikt het niet dat de andere kat ook op zijn bakken plast en poept. Ik heb 2 kattenbakken; 1 in de badkamer en 1 op het balkon (raam staat altijd open). Mijn kat pist in de plantenbakken buiten en schijt erin. Ik kan hem niet op z'n donder geven, want ik zie het hem niet doen.

Als ik kleren of een handdoek op de grond laat liggen, dan heb ik de garantie dat hij eroverheen pist, is dan mijn eigen fout, straf ik hem niet voor. Maar als ik in mijn bed lig en meneer besluit over de dekens (en mijn voeten) te pissen of gaat naast me op de bank zitten pissen... Ja, dan mag hij ruiken wat ie heeft gedaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:12

bah Nagelbijten / Gniffelen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:14

Dat is echt niet meer normaal ...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 12:14

Rustig maar mensen ik doe het zelf niet en het is ook niet echt een methode dier ik goedkeur maar als het helpt?! Wij hebben 1 poes en die snapt dat wel. Ik ben nu bij mijn moeder aan het zeuren over die da hopenlijk werkt het.

wolkje56 Beetje overdreven hoor, als wij onstoken ogen hebben gaan we toch ook niet naar de huisarts, ik kijk even hoe erg het is ga niet voor alles naar de da daar is het me te duur voor. Ik heb mijn hele leven al katten en dit probleem heb ik vaker gehad sommige leerden het af en sommigen niet.

De kat weet dondersgoed dat het niet mag want ze doet het het liefst al wij er niet bij zijn. Ook heb ik nog steeds het idee dat het gewoon terratorium afbakenen is want het is echt sproeien en niet zittend plassen zoals poezen doen. Bang voor de andere poes (haar dochter ) is ze niet ze is zelf de baas in huis.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:16

Sproeien en baas in huis= puur territoriaal gedrag zoals je zegt, is wel moeilijk af te leren. Hebben ze allemaal genoeg bakken? Mag ze naar buiten? Dan vermindert het veel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:16

en als ze het eenmaal doen, stoppen ze niet meer....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:18

AstraGirlie schreef:
Dat is echt niet meer normaal ...

Wat precies? Bloos Mijn kat of mijn reactie op zijn gedrag? Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:18

extra info: onze katten mogen altijd naar buiten, en we hebben 2 kattenbakken (voor elk 1)

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:19

Sorry maar ik kan het alleen maar eens zijn met wolkje56.

Ook ik ben blij dat ik geen kat van jullie ben....

Weten jullie uberhaupt wel om te gaan met katten...........moeten ze bij jullie eens doen met je kop door de wc heen trekken als je erop hebt gezeten!
Ik vind ook mensen die dit doen zijn geen katten waard en zoeden ze ook niet mogen hebben.
Het blijft natuurlijk jammer dat als je kat eens iets doet wat JIJ niet wil dat je er dan de batterijen niet uit kan nemen....

Ik vind deze uitspraken niet normaal.....stelletje &^*^%*&(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:20

Wolkje57 schreef:

Weten jullie uberhaupt wel om te gaan met katten...........moeten ze bij jullie eens doen met je kop door de wc heen trekken als je erop hebt gezeten!
Ik vind ook mensen die dit doen zijn geen katten waard en zoeden ze ook niet mogen hebben.
Het blijft natuurlijk jammer dat als je kat eens iets doet wat JIJ niet wil dat je er dan de batterijen niet uit kan nemen....

Erg eh... originele SA Haha! Haha! Haha!

Zal wel ff temmen Lachen

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:22

Quellian schreef:
Ik ben absoluut met je eens dat de kat onderzocht moet worden op blaasgruis Ja

En ik ben hiermee ook eens Haha! En dat bakerpraatje van door hun eigen pis heenhalen is pure onzin. Ga ook eens na of er iets in huis is veranderd (nieuw huisdier, ander kattengrit, is de bak wel schoon genoeg? enz enz)

Waarom wil je moeder trouwens niet naar de dierenarts met je kat?

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:22

SA????????

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:23

onze kat had niets Tong uitsteken gezond als een vis, maar bakerd haar terretorium af voor onze oudere kat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:24

Wolkje57 schreef:
SA????????

Schaduwaccount.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 12:25

Wolkje57 schreef:

overdrijven is ook een vak en op de wc moeten wij onze behoeften doen Clown dus om ons met onze kop door de plee te halen heeft geen nut. Wij gaan juist heel goed met de katten om ik kan alles met ze doen ze komen bij je liggen kopjes geven spelen..vertel mij maar dat ik slecht voor mijn katten ben als ze dat soort dingen doen. Het klinkt echt zielig maar het is niet zo dat ik zijn kop vast pak met 2 handen en m 6x door zijn pis heel haal Ziek . En ons uitschelden voor weet ik veel wat vind ik te dom je kent ons neit eens. Ik zal nog is wat vragen :S

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:26

Wij hebben onze kat ook door haar eigen pis gehaald hoor Knipoog

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 12:26

Wolkje 56 is offline en wolkje 57 is online. Ja we hebben een nieuwe bank en die wil ze eigen maken daarvoor deed ze het af en toe.