Dillema, wat moet ik doen, beetje triest verhaal...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Dillema, wat moet ik doen, beetje triest verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:56

Inderdaad, buiten heeft je zus er geen last van en daar is het zowiezo veel gezonder voor een konijn. Al mijn konijnen zitten buiten en daar zijn ze vrolijk en levendig.

Slangenvoer is in ieder geval geen optie. Leg je verhaal wel voor aan de dierenarts en misschien kan hij je een beetje matsen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:04

Ik hoop dat het konijntje beter word. Misschien kan je het konijntje wel houden als je 'm buiten in een hok zet.
Als je zusje echt zo allergisch is moet ie jammer genoeg toch weg Boos!, breng 'm dan weer terug naar de dierenwinkel en als iemand 'm wil kopen, kan je 'r dan niet voor meer verkopen. Als je dat met je baas overlegd... Want jij hebt wel de kosten betaald! Of je geeft 'm aan een vriendin ofzo.

Maar ik vind het echt super wat je hebt gedaan! OK dan!

Trots op je. En wil je baas of de klant de dierenarts kosten niet vergoeden? Dan weet je in ieder geval dat je een konijntje hebt gered. Toppie! Pling

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:39

Ik heb ook 2 konijntjes en eentje heeft er ook eens diarree gehad. Ik ben toen met hem naar de DA gegaan en daar heeft hij een spuitje van 7,50 gekregen. Ik heb hem toen een week binnen gehouden (was vorige zomer en op diarree komen zoveel vliegen af) en daarna was hij weer beter. Hij huppelt nu nog vrolijk door de ren. Veel succes!!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 21:24

@ Sisco4life: daar heb je helemaal gelijk in, ik vind alleen dat je dan veel minder band heb met je konijn, en nu rent ie lekker door het huis heen, ik overleg het wel als ze maandag terug komen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:26

super dat t beter gaat!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 11:48

pffffff, de verkoudheid houd aan, volgens mij had ik tevroeg gejuicht want ligt er weer diaree in zijn hok. morgen om 16.00 een afspraak bij de dierenarts........ Huilen

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:39

Voor de mensen die het nog willen weten, ik ben vandaag met Koda naar de dierenarts geweest en ik kom net terug, de dieren arts was helemaal weg van hem, even als de assistente Haha!

helaas heeft Koda koorts, 41graden om pcies te zijn. bij een konijn mag het 39 zijn. Ach gut
hij heef 2 prikjes gehad, ik moet heb 2 dagen lang 2maal daags iets inspuiten (oraal) en 10 dagen lang moet ik hem een andere medicatie geven.

ik hoop dat hij er van opknapt, wat een bikkel is dat kleine konijntje toch, dat hij met koorts nog zo door t huis een sprint af en toe

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:43

wat nog een plus puntje is is dat ik de rekening niet hoefte te betalen, ik heb daar vorig jaar stage gelopen, en heb er 2 dagen in vaste dienst Haha! gezeten * wél 2 dagen* en ik had dus nog wat van hem te geoed zei hij Haha!

ikke ook weer blij want was al bang voor de rekening.... Bloos

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:45

Even een tip voor als je Koda diarree heeft!

Pak een pluk hooi en doe dit in een bakje, schenk er kokend water overheen en laat dit afkoelen tot kamertemperatuur. Doe dan dit hooiwater (zonder hooi) in zijn drinkfles. Binnen 2 dagen is je konijntje van de diarree af !!

Lachen

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 16:47

2 Maudje: echt???? goh dat wist ik niet, weer wat geleerd!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:50

als je zusje toch allergisch blijkt uiteindelijk, wil ik koda wel overnemen; incluis bijkomende kosten Ja

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:06

nou de kosten zijn tot nu toe nog niets !
Lachen
en wat heb je koda te bieden? Lachen
want dan houd ik het in mijn achter hoofd

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:43

TEgern diarree helpt oud bruin brood ook heel goed. Ik hoop dat je er in zult slagen om dit beestje te redden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:46

Ik hoop ook dat het goed komt met het konijntje, en het is dat je zo ver weg woont anders had ik hem wel willem adopteren Lachen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 17:52

@Desiree: thnx voor de tip, had ik al geprobeerd een klein stukje, maar dat wil hij niet proberen Lachen

@ randie: ja dat is jammer, ....

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:43

Hoe gaat het inmiddels met je konijntje ??
Heb je de hooi truc al geprobeerd ?? (wel dagelijks even verversen en een week volhouden, dat helpt het beste)

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 18:08

ja het lijkt dat sinds ik bij de D.A. ben geweest Koda zich minder lekker voelt, hij is minder levendig, zit nu steeds stil ipv lekker rennen en gek doen, ik geef hem nu 2x per dag medicatie, dat gaat wel aardig, verder zou ik hem 2x per dag een papje moeten geven, maar dat is aardig veel en dat wil meneer ook echt niet hebben, hij slikt niks door, en hij, ik, de tafel én de vloer zitten dan helemaal onder, dat laat ik dus maar achter wege, het is toch alleen maar voeding. verder weet ik dus echt niet wat ik er mee aanmoet, .... de tip met het hooi, tja de diaree is weg, maar weet natuulijk niet of het door de truc komt of de medicatie, ik heb hem ook niet meer horen niezen, maar hij heeft volgens mij nog wel een hele natte neus

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:11

Ik hoop echt dat hij beter wordt. mischien klinkt het wat 'penny'achtig maar zou het knonijntje ook niet aan de slangen geven en helemaal niet als je er al een band mee op hebt gebouwd. of als je eraan gehecht bent geraakt.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 18:14

vind er niets penny aan, waarom zou ik zo'n lief konijntje laten wurgen, opeten, en de dag erna weer laten uitschijten/??? tja t klinkt misschien een beetje appart, maar het is wel zo, ik weet heus wel dat er meer konijnen die eindbestemming hebben, er gingen er laatst weer een paar, maar deze deed gewoon iets met me

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:14

Ik vind dat niets waard, konijnen als slangenvoer.

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:21

ik snap eigenlijk niet dat een ziek konijn aan een slang gevoert wordt?
ik bedoel als dat konijn ziek is, dan heb je toch grote kans dat die slang ook ziek wordt door dat konijn, of zie ik dat nou zo verkeerd?
en ik zou het ook echt niet over mijn hart kunnen krijgen om een konijn aan een slang te voeren hoor Ach gut

nog veel succes Lachen

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:38

Tja, dat is best een dillema. Ik snap best dat je er aan gehecht bent inmiddels. Maar je weet dat je hem niet kunt houden vanwege je zusje. Misschien dat het idd een optie is om hem buiten te houden.
Als je met hem naar de Da gaat, krijg je een beste rekening. Is dat het waard als je hem toch weer terug moet geven?
Misschien kun je horen wat de DA zegt en is het beter om het konijntje in te laten slapen. Dan eindigd hij niet als slangevoer.

By the way, die slang moet ook eten. Dat is het gevolg van het nemen van dat soort exoten. Die eten geen brokken uit een pakje. Dus moeten wij ook niet zo teerhartig zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:32

Lief klein konijntje Lovers Ik hoop dat het snel weer beter gaat met nijn Ach gut

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:09

Ik zou het beesje niet aan de slangen voeren.. Scheve mond
Tuurlijk kost het geld, en ik snap echt heel goed dat je dat er niet aan wil besteden..
Hoofddorp.. *denkt* is een eind weg.. anders kon ik wel meezoeken naar een nieuw tehuis die er wel geld in kunnen steken en hem beter maken..

Had je advertentie gezien; Ja Goed! ik weet zeker dat dat de beste oplossing is.

En ja, slangen moeten ook eten, maar kunnen die geen voer eten ofzo.. Nagelbijten / Gniffelen (ben totaal niet thuis in de slangen wereld)
Om hem nou zomaar aan de slang over te laten..

Mischien in de supermarkt een advertentietje ophangen.. Verward )
Briefje voor de raam..

Nog veel succes.. Knipoog

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 17:22

Super watje doet, ik hoop echt dat hij beter gaat woden.