raad gevraagt ( hond maakt dingen stuk)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re: raad gevraagt ( hond maakt dingen stuk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:20

qwinty schreef:
en bedankt dus ik waardeer haar niet?
Het is miss wel geen kind maar een kind doe je toch ook niet zomaar weg daar zoek je toch ook een oplossing voor..
dit vind ik een beetje kort door de bocht!

Misschien moet je dan eens wat doen met de tips Pling Of vertellen wat je van plan bent te gaan doen Knipoog

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:33

ik ben het er wel mee eens dat we niks horen van de TS...

maar je heb haar nooit met dr hond gezien dus je weet niet hoe ze dr mee omgaat dus kan je ook niet zeggen dat ze haar niet waardeer....

ik ben wel van mening dat een labrador een zeer leergierige hond is maar af en toe dominant kan worden bij verkeerde opvoeding...

ik ben bang dat er ergens een fout is gemaakt...
die moet je opsporen en opnieuw beginnen met de opvoeding..

ga anders met dr naar een cursus... is leuk en leerzaam voor jou en voor de hond

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 00:18

TS maakt duidelijk niks met de tips te willen doen en de hond vooral lastig te vinden. Kan iemand mij duidelijk maken wie er bij deze situatie gebaat is? Promessa, jij misschien? Denk je dat TS en de hond elkaar nog leuk, gezellig en aardig vinden?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 00:22

jawel ik denk het wel...
ik denk gewoon dat er iets fout is gegaan in het begin...
ik heb genoeg honden getraint.. en ik weet uit ervaring als er iets mis gaat en je er niet optijd bij ben... dat je het er dan iets moeilijker uit krijgt..

en daarom weer opnieuw moet opbouwen..

ik denk niet dat je de TS alles kwalijk kan nemen... als je hond dominant is dat het al gauw iets moeilijker word..

ik ken de hond in kwestie niet dus een goed beeld scheppenis altijd moeilijk.. maar ik denk dat ze de fout moet opsporen.. dan komt het wel goed...

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 10:26

Sorry maar ik zit niet elke dag achter de computer om even te kijken of er weer iemand gereageerd heeft!
En met dit weer al helemaal niet.
Ik doe zeker wat met de tips maar moet ik dat dan meteen melden? Wil eerst eens kijken hoe en wat.
Ik kan ook niet alles tegelijk doen.

Okee dat labjes niet luisteren is een beetje domme zet geweest maar ze luisteren wel moeilijk ze moeten en dan veel te doen hebben zo als jullie dus al gezegt hebben.

Ik loop genoeg met der gooi buiten een balletje ga met der zwemmen.
Als ze zomaar een koekje krijgt moet ze er ook ( niet altijd ) iets voor doen.

Als ik weg ga dan verstop ik over lekkere snoepjes zo dat ze die kan gaan zoeken.

Ze is idd heel erg dominant en als je haar je vinger geeft dan pakt ze meteen je hele hand ( bijwijze van spreken dan he )..

Ik wil heel erg graag geholpen worden naja me hond en ik, maar niet alles werkt altijd.
We zijn ook druk opzoek naar iemand hier in de buurt die ons kan vertellen hoe we het het beste kunnen aan pakken.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:42

Goed! Misschien iemand van Alpha of hoe noemt die gedragsgroep?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:16

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:13

waarom gedrags therapie... das onzin..
dit kan ze makkelijk zelf...
voor een therapeut betaal je ten eerste volop veel..

probeer het eerst zelf... het moet ergens fout zijn gegaan... probeer die fout op te sporen...

begin op nieuw met opvoeden.. hond aan de riem en bij elke dominante reactie corrigeren eerst met stem en anders een rukje aan de riem...

als je vanaf nu alleen maar gaat corrigeren op je stem heb je dat al vast goed...

dan ga je weer met alles beginnen naast lopen...zit..af...blijf.... enz enz...
training wissel je af met spelen.. zodat de hond het ook leuk blijft vinden..

geloof me als je dat allemaal doet komt het echt wel goed hoor... zeker met een labje...

ben je bang dat je het niet alleen kan.. ga dan met dr op training.. das leerzaam voor jou en de hond...

tis dat ik niet dichtbij woon... anders wou ik wel helpen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:22

Waarom weer alleen zitten proberen en het misschien nog erger maken dan het is? Een erkende therapeut kan zeker de TS helpen, en haar ook tips geven. Moest ze al deze dingen al kennen, ontstonden deze problemen niet.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:20

@ promessa, we zijn niet allemaal 18 en denken de wereld aan te kunnen. TS opent dit topic omdat ze het níet zelf aan kan. Zij ziet haar beperkingen en dat is hartstikke goed, ze vráágt om hulp dan moet die ook geboden worden.......

Hoe zou jij het vinden als je ergens moeite mee had, om hulp vroeg en iemand zei tegen je, 'ach meid, je kunt het best zelf. Doe even zus en doe even zo en dan komt het allemaal goed'. Denk je dat je het dan opeen wél kunt? Wat gebeurt er met je zelfvertrouwen door zulke opmerkingen?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:59

nou ja dit gaat echt weer nergens over... ze vraagt om tips en ik geef ze...

en hoe kom je er nou weer bij dat ik de hele wereld aan kan :S

dan had ze gelijk naar een therapeut moeten gaan en niet dit topic plaatsen...

ik probeer alleen maar te zeggen dat zo'n therapeut heel duur is...

TS ik val jou niet aan maar de mensen die zo raar reageren...
maja tips geef ik ook wel niet meer bel maar gelijk een therapeut das beter volgens iedereen op bokt...wat het kost en of je er geld voor heb geef niet volgens iedereen moet je gewoon bellen...

succes nog ....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:02

Is een hondenschool geen goed idee daar krijg je veel tips mee naar huis.

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:50

Promessa schreef:
ik ben wel van mening dat een labrador een zeer leergierige hond is maar af en toe dominant kan worden bij verkeerde opvoeding...

ik ben bang dat er ergens een fout is gemaakt...
die moet je opsporen en opnieuw beginnen met de opvoeding..

Maar in hoeverre heeft dit in godsnaam met opvoeding te maken...het is en blijft een hond. Je moet voorkomen dat ie aa spullen zit waar jij niet wil dat hij aanzit! Je kan een hond nog zo goed leren ergens vanaf te blijven, maar da beessie heeft een instinct hij weet ook dat snachts niemand in de wonkamer komt en dus laat hij zich leiden door zijn instinct en nieuwsgierigheid. heel normaal hoor. Heeft absoluut niks met pvoeding te maken. Voorkom dat hij ditsoort dingen doet!
Kun je hem 's nachts niet op de gang laten of iets dergelijks?

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 09:15

Als we haar op de gang doen dan hebben we geen deur meer over en kunnen we met oor dopjes gaan slapen.
Ze gaat dan tegen de deur krabben en blaffen.

Het zelfdemet de bench, ze heeft toen ze klein was altijd in debench gezeten vooral toen ze pup was.
Wij hebben van haar 9de week verlost van dagen in de bench zitten dus dat is ook geen optie, ze gaat dan als een gek tekeer stampen en doen!!..

Of wij zelf deze fout gemaakt hebben? ik heb geen idee we hebben haar alijd gestraft en beloond voor dingen die ze goed en/of fout deed.

En ik en van mening dat je ervaring op doet door zulke dingen, niemand is geboren om alles meteen te weten en goed te kunnen doen daar zijn we mensen voor..

Nu nog een vraag, de laatse 3 nachten is ze opeens aan het janken net als een wolf.. iemand ening idee wat voor reden dat kan hebben?
Ik dacht dan altijd dat ze aan het huilen waren??!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:28

aandacht vragen en niet lekker in z,n vel het beesie voelt zich eenzaam of zo ervaart een gemis van iemand.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:18

Ja, hij voelt zich dan alleen denk ik.
Ik denk dat jullie hond overdreven gehecht is aan jullie als ik dit zo lees...

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 10:30

ik krijg gewoon medelijden met der terwijl we echt veel aandacht aan der geven.
Help wat moet ik hier mee?? ze gaat overal mee naar toe ze mag alles ze kan alles wat wil ze nog meer.
zijn we toch niet goed genoeg voor der ?? o o o

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:32

Curus...gedragstherapeut Ja

Ik denk dat je de fout ingaat met dat ze alles mag ed...een hond heeft een leider nodig, geen vriendje.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:44

Heb je Bach-bloesem al overwogen?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:47

Ik denk dat je veel consequenter met haar moet leren omgaan, je moet bepaalde regels stellen en geen medelijden hebben. Dan pas beschouwt een hond jou als leider, en daar voelen ze zich echt niet slecht bij hoor...
Ik blijf bij mijn standpunt dat een gedragsadviseur voor jou het beste zou zijn. Ok het kost wat, maar dan is ze de rest van haar leven een (hopelijk) blijere hond!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:42

hoe heb je dr vroeger gestraft? toen ze nog in de bench zat... wat was toen dr straf??

ik denk dat je gehoorzaamheidscursus moet gaan doen zo gaat ze inzien dat jij de baas bent.. helpt dat niet kan je altijd nog naar een therapeut...

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 13:28

nee ze is niet gestraft in de bench maar bij haar vorige eigenaren zat ze een groot deel van de dag in de bench.
Toen ze bij ons kwam ging ze er alleen in als wij weg waren en snachts en dat ging prima.
In het begin was het wel vaak er in plassen en poepen zelfs toen we de bench kleiner maakte.
We gingen er snacht een keer uit om haar uit te laten maar toch lag het er de volgende morgen weer.
Naar een paar weken ging het echt zo goed dat we haar steeds minder in de bench stopte.
We deden dat eerst als we bijvoorbeeld naar de winkel gingen dat ze even 10/15 min alleen was en zo heben we het opgebouwd tot niet meer in de bench.
Toen had ze een soort van "eigen"kamertje waar ze heen ging als wij weg gingen, maar daar trok ze gewoon de behang van de muren en het zeil van de grond.

met dat ze alles mag bedoel ik gewoon standaard dingen.
het is niet zo dat ik alles toe laat of wat dan ook.

gedragstherapeut misschien wel DE oplossing, maar misschien ook wel helemaal niet???!! en dan..?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:29

is het het proberen niet waard dan? weet het voor 99% zeker dat ze je kunnen helpen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:33

Er zijn boeken over roedeldieren en die helpen je wel,het is alleen heel tegenstrijdig als je het zal gaan lezen.Iemand had het vorig jaar gelezen en toegepast je moet het alleen wel allemaal toepassen,dus iedereen die met de hond te maken heeft moet het hetzelfde doen.Ik heb een gedeelte van het boek gelezen en het gaat erom dat een hond leert waar zijn plaats in de roedel is.Het lijkt allemaal heel zielig als je het leest van de hond wordt er veel beter van.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:53

Bél nu eens met zo'n peut! Dat kost je alleen je telefoontikken.