Welk is het pefecte huisdier ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Re: Welk is het pefecte huisdier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:11

Mijn kat is voor mij het perfecte huisdier. Met onze oude katten had ik niet zoveel, ze waren wel lief maar daar hield het bij op. Mijn kat, is echt super lief, als mijn vriend niet bij me slaapt, slaapt hij bij me. Kom ik thuis uit school, ziet ie me aankomen komt ie mauwend op me afrennen. Wil ik een stukje gaan lopen? Loopt hij mij. Hij kan zelfs trucjes Nagelbijten / Gniffelen

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:13

oudehinken schreef:
Ben het volledig met je eens.
Een hond kan niet altijd alleen zijn en kost tijd.
Een kat kan ook niet de hele dag alleen zijn en krijg je nooit zo'n band mee als een hond. Dus als ik jou was zou ik voor een hond gaan.

Nu ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig.. waarom kan dat volgens jou niet?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:16

Ik weet niet of het al genoemd is, ik heb namelijk niet alles gelezen Bloos
Maar ik kan je alvast een chinchilla voorstellen. Aaibaar, knuffelachtig en kan makkelijk een leeftijd van 15 jaar bereiken. Ik heb zelf een grijsje, maar ze bestaan ook in andere kleuren (zwart, beige, wit,...) Het zijn erg propere beestjes en verspreiden zeker geen vieze geur.
In aankoop zijn ze ook niet heel erg duur. Ik heb mijne gekocht voor 50€ denk ik, en dat vind ik niet te veel voor een beestje dat zo lang leeft
Op internet vind je genoeg info over chinchilla's.
Ik heb ook ratjes gehad, maar die leven jammer genoeg niet erg lang. Mijne max. zo'n 3 jaar.
Veel succes nog met je zoektocht.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:31

k heb een labrodor retriever dus een hond Lachen .. echt een knuffelbeest is dat Haha!..

Debsterdeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 15:50

honden, katten, wij hebben zelf een kakatoe die vragen heel veel aandacht en willen wel geaait worden... alleen daar moet je wel heel veel de tijd voor hebben enzo en veel andacht geven. die van ons vliegt lekker buiten rond en komt gewoon weer terug:D

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:49

MightyMike schreef:
Ik vind een cavia ook leuker dan een konijn. Over het algemeen zijn ze knuffeliger. Ik heb wel eens konijnen gehad die niet op schoot wilden, veel in kleding beten of zelfs knorrig zijn bij het oppakken. Bij cavia's heb ik dat nog nooit gehad (en heb er inmiddels een heel aantal haha). Cavia's kunnen echt genieten van het geaai en laten zich dan ook licht piepend horen. Verder lees ik dat sommige mensen vinden dat ze wat veel lawaai maken, maar ze piepen over het algemeen alleen als ze denken dat je ze komt voeren en vind ik juist erg gezellig!

hier ben ik het dus helemaal mee eens.
mijn Puk is een echte knuffelaar!! Lovers Puk kan wel heel hard piepen, alleen dat doet hij alleen echt hard als hij zijn avondgroenten wil Tong uitsteken Puk vind het fijnst om geaaid te worden, onder de kast Tong uitsteken en cavia's laten zich horen, een konijn niet.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:45

Als je geen hond wil.. Neem dan een kat, die hoeven niet heel veel aandacht, maar wel goed eten natuurlijk Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:53

dessie schreef:
Nu ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig.. waarom kan dat volgens jou niet?

Katten zijn te huisgebonden i.v.m. honden. Met honden kun je meer ondernemen. En juist dat schept een band. Met katten kun je.... niets! Sja, een keertje aaien en voeren.

WendieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:15

Hoi, Als ik jou was, zou ik een hond nemen, De voordelen :"
1. Hij is echt een knuffelbeest ( Kijk maar op mijn Topic )
2. Je kunt hem veel leren, ,mijn hond heeft ongeveer 4 diploma's gehaald, waardoor ie nu zo op een stoel gaat zitten enzo.
3. Hij is betrouwbaar (ligt wel aan wat voor ras je neemt)
4. Je hoeft geen hok te verschonen ( misschien wel een drolletje Tong uitsteken )
5. Het is gewoon een kei gaaf dier, want wij hebben er 3 thuis\

Nja, veel succes met kiezen he , Doeg Haha! Bloos Knipoog Haha!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:57

Ik vind dat er eigenlijk niet echt een perfect huisdier bestaat.
Elk dier heeft zijn voor en nadelen en je moet het dier ook leuk vinden natuurlijk. Kijk gewoon bij de dieren die jij leuk vind de voordelen én de nadelen en kijk dan welk dier het beste bij je past.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:18

Daar ga ik helemaal in mee! Het hangt af wat voor mens je bent en wt voor omstandigheden je biedt. Daar moet je je bij aanpassen qua diersoort.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 23:02

Nickytje schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is, ik heb namelijk niet alles gelezen Bloos
Maar ik kan je alvast een chinchilla voorstellen. Aaibaar, knuffelachtig en kan makkelijk een leeftijd van 15 jaar bereiken. Ik heb zelf een grijsje, maar ze bestaan ook in andere kleuren (zwart, beige, wit,...) Het zijn erg propere beestjes en verspreiden zeker geen vieze geur.
In aankoop zijn ze ook niet heel erg duur. Ik heb mijne gekocht voor 50€ denk ik, en dat vind ik niet te veel voor een beestje dat zo lang leeft
Op internet vind je genoeg info over chinchilla's.
Veel succes nog met je zoektocht.

helemaal mee eens!