Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oudehinken schreef:Ben het volledig met je eens.
Een hond kan niet altijd alleen zijn en kost tijd.
Een kat kan ook niet de hele dag alleen zijn en krijg je nooit zo'n band mee als een hond. Dus als ik jou was zou ik voor een hond gaan.
MightyMike schreef:Ik vind een cavia ook leuker dan een konijn. Over het algemeen zijn ze knuffeliger. Ik heb wel eens konijnen gehad die niet op schoot wilden, veel in kleding beten of zelfs knorrig zijn bij het oppakken. Bij cavia's heb ik dat nog nooit gehad (en heb er inmiddels een heel aantal haha). Cavia's kunnen echt genieten van het geaai en laten zich dan ook licht piepend horen. Verder lees ik dat sommige mensen vinden dat ze wat veel lawaai maken, maar ze piepen over het algemeen alleen als ze denken dat je ze komt voeren en vind ik juist erg gezellig!
dessie schreef:Nu ben ik toch wel een beetje nieuwsgierig.. waarom kan dat volgens jou niet?
Nickytje schreef:Ik weet niet of het al genoemd is, ik heb namelijk niet alles gelezen![]()
Maar ik kan je alvast een chinchilla voorstellen. Aaibaar, knuffelachtig en kan makkelijk een leeftijd van 15 jaar bereiken. Ik heb zelf een grijsje, maar ze bestaan ook in andere kleuren (zwart, beige, wit,...) Het zijn erg propere beestjes en verspreiden zeker geen vieze geur.
In aankoop zijn ze ook niet heel erg duur. Ik heb mijne gekocht voor 50€ denk ik, en dat vind ik niet te veel voor een beestje dat zo lang leeft
Op internet vind je genoeg info over chinchilla's.
Veel succes nog met je zoektocht.