Mijn kat heeft steeds lintwormen !! Help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Mijn kat heeft steeds lintwormen !! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:07

Bij zo;n wormbesmetting moet je een heel ander schema volgen. Namelijk net zo lang om de 10 dagen ontwormen tot alles weg is. Het lijken mij ook spoelwormen. Lintwormen kunnen niet worden uitgespuugd. Zie je alleen in de ontlasting terug. Ontvlooien altijd een week voor de ontworming. Ik zou naar je dierenarts gaan en een rigoreus ontwormingsplan opstellen. Dit kan je je kat kosten. Goede midddelen zijn profender en Droncit. Bijde zijn te geven via een pipet in het nekvel zodat je zeker weet dat ze ook de hele dosering krijgen. katten zijn zo slim en spugen het zo weer uit als je één seconde niet op let. Ook zou ik een ker ontwormen met Stronghold.

Neem geen Excil of mansonil. Deze middelen werken niet zo geweldig, weet ik uit ervaring (Helaas). verder onderdoseren helpt helemaal niks. Iets overdoseren is niet zo erg

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 10:32

SJIPS ! Nu heb ik mijn kat gister net weer ontwormd met mansonil (van die kauwtabletten die ze zo uit de hand eten, nou nee dus maar gelukkig is hij niet moeilijk met innemen dus ik kon ze er zo inproppen). Ik heb hem 1 1/2 pil gegeven voor 6 kilo gewicht dus dat moet goed zijn.
Volgende ontworming zal ik Stronghold gaan gebruiken en geen mansonil.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:38

Misschien als je luister naar wat er gezegd wordt:

Milbemax om de 10 dgn gebruiken net zolang je er niks meer af ziet komen.
Blijf je ermee ouwehoeren, ga dan een keer naar (een andere?) dierenarts ipv zelf aan te modderen.
Geef gewoon Milbemax voor de zwaardere kat, liever te hoog dan te laag gedoseert.
Trust me. Lachen

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 09:10

Bloos Nagelbijten / Gniffelen oke, ik luister, de volgende ontworming zal met milbemax zijn

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:05

Als paarden een flinke worminfectie hebben word ook vaak een aantal keer om de 2 weken ontwormt ipv elke 2 maanden, totdat ze schoon zijn, dus zou idd Wilawanders advies opvolgen, hier op de DA-praktijk zeggen ze ook als er wormen uit de hond/kat komen na het ontwormen na 2 weken nog een keer.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 15:46

Ik heb ook netjes na 2 week weer ontwormd, (maar met een ander middel dan Wilawander had gezegd, ik zit in het weekend niet achter de computer Bloos en ze had net in het weekend een berichtje bijgeschreven) hij was de volgende dag wel wat lusteloos (heeft nu voor 6 kilo gehad, en is plm 5 kilo) maar nu niet meer hoor Pling

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:25

Bij paarden is het ook zo dat je wel kan ontwormen, maar als hij bv. in de wei staat bij paarden die niet worden ontwormt, het ontwormen van jou geen zin heeft. Weet niet of dit ook bij katten is, maar het kan zo zijn.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:34

Hoho, voordat je weer gaat ontwormen moet je bedenken dat het hier wellicht gaat om een ander soort dan lintwormen.

Katten die lintwormen uitbraken, nog nooit van gehoord. Deze kan je herkennen aan "rijstkorrels" om de anus of in de ontlasting. Zeker DA om raad vragen, want een ander soort worm kan een andere ontworming nodig hebben. Bij spoel-of haakwormen kan er gebraakt worden geloof ik.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 10:37

Ik denk toch dat het een spoelworm is geweest (wel een erg lange), na veel gesnuffel op het internet (ik word zo langzamerhand worm-kenner Knipoog ) en jullie berichtjes.
Ik zal er alles aan doen om mijn kat er vanaf te helpen (als hij nu ook eens meewerkt door niet te veel muizen en volgels te vangen Knipoog )

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:18

Succes ermee, de DA weet vast het juiste ontwormingsmiddel!