Waarom lopen er toch zoveel ongecastreerde katten op straat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Waarom lopen er toch zoveel ongecastreerde katten op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:06

ik ben het er ook helemaal mee eens.
zulke mensen verdienen het niet om dieren te hebben.
belachelijk!!!

mijn katten lopen allemaal binnenshuis en in een ren, maar zouden ze buitenlopen, dan allemaal het zaakje eruit of eraf Knipoog

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:25

Ik ben het er wel mee eens, maar van de andere kan vind ik het ook onzin.
Als je geen nestje wilt, kan je zelf óók je poes stereliseren, of gewoon simpelweg binnen houden als ze krols is.
Het is wel van twee kanten te bekijken hoor, niet alleen de kater is schuldig.

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:44

Onze katten krijgen alle2 de pil Ja
maar ervoor hebben we tog ook enkele nestjes gehad ...
maar we hebben ze altijd allemaal kunnen weggeven *LOL*

xx tiney

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 02:50

soubieke schreef:

xx tiney

Waarom de pil? Is vreselijk ongezond voor die beesten! Steriliseren is echt vele malen beter!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 06:26

soubieke schreef:

xx tiney

weg kunnen geven jah...
Naar kids die ze eerst nog wel leuk vinden en er later niet meer naar omkijken...
Of een gezin dat het toch erg vervelend gaat vinden kattenbakken schoon te maken.

Je hoort je dieren zo te behandelen als je kinderen, en van ze houden. Zo niet nooit aan beginnen.

Als wij een dier nemen, gaat die ook bij ons dood, we zouden het niet over ons hart kunnen verkrijgen het diertje af te staan ofzo...

En castreren en sterreliseren hoort er gewoon bij!! Snap niet dat mensen daar moeilijk over doen zeg!

Wij hebben 1x en nestje gehad met broer en zus, incest dus, omdat ze vroeg geslachtsrijp waren, het arme poeske was iets meer als een half jaar oud.
We hebben alle 3 de kittens gehouden, omdat we gewoon geen afstand kunnen doen, en het zijn prachtige katten ondanks de incest, en we hebben er nog geen spijt van dat we ze gehouden hebben...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:03

gratis weggeven is ook niet zo slim om te doen, ze eindigen vaak als rattenvoer.
dat vind ik nou een voordeel aan het fokken van raskatten, ik verkoop ze niet voor weinig, en de mensen die ze kopen hebben dus een weloverwogen beslissing genomen over het nemen van een huisdier. en zullen dus niet gauw geneigt zijn het dier weer snel weg te doen, aangezien ie veel geld heeft gekost Knipoog

iemand zei wat over de pil, nou de pil is tegenwoordig voor katten net zo min ongezond als voor mensen.
ik heb een poes in huis die altijd heel overdreven krols is, en de hele buurt bij elkaar miauwt, en die krijgt zodra ze begint te kirren, netjes een pilletje, en het is meteen over met de ellende.
met niet-raskatten waar je toch niet meer mee wil fokken, heb je altijd de keuze dus tussen de pil en steriliseren.
ik begrijp goed dat niet iedereen er blij mee is als hun kat onder het mes moet, ik namelijk ook niet

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:26

Natuurlijk kun je kittens redelijk makkelijk "weggeven" maar of je ze daar een blijvend goed tehuis mee geeft betwijfel ik. Ik vind al jaren nestjes gedumpte katten (woon aan de rand vh bos) Op het begin dacht ik ook ze nog te kunnen plaatsen buiten het asiel. met als resultaat:
- 1 kat die een jaar lang in de badkamer heeft opgesloten gezeten omdat hij "het huis sloopt"
- 2 kittens die 2 weken later weer in het bos gedumped werden.

Gelukkig ben ik er achter gekomen en zijn ze alledrie via asiel alsnog geplaatst. Mensen die bij een asiel een kat halen denken daar iets langer over na dan degenen die via Marktplaats een kat halen.

Momenteel heb ik 2 moederpoezen ( die met kittens binnenkwamen bij het asiel dus) en 7 kittens in huis, bovenop mijn eigen 6 katten (allemaal zwervers of kneusjes uit het asiel) Tuurlijk, het is leuk spul, maar ik maak me zorgen, waar ze terecht komen!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:36

Zo is mijn katje ook op straat gevonden (door mirjammie), waarschijnlijk gedumpt. Niemand reageerde op advertenties dat iemand een jong katje had gevonden (ze was 3 maandjes) Amivedi, da, overal hingen advertenties. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen, en heb haar in huis gehaald.
ook haar heb ik gesterriliseert. Er zijn al zoveel zwerfkatjes, volle asielen en wat nog meer.
Ook ik vind dat mensen hun katers zouden moeten laten helpen (poezen ook overigens). Eerst die asielen maar eens leeg!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:51

Volgens mij is er wel een verband tussen de pil bij dieren en melkklierkanker. HEt verhoogt wel degelijk de kans. Steriliseren is echt veel beter.

En met mijn honden fok ik ook niet. Ïk weet zeker dat ik vooral de pups van Bobbes gerust verkocht kan krijgen. MAar ik doe het niet. Er zijn al te veel honden in het asiel en er is altijd een pup die ergens terecht komt waar het mij uiteindleijk niet zal bevallen. DAt wil ik niet.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:10

Ja, ook al vinden veel meisjes het 'leuk' om schattige pups en kittens te hebben, erna begint hun lijdensweg.
Ze worden gedumpt of afgezet in het asiel, want klein waren ze toch 'leuker'...

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:35

Ik heb sinds kort een kitten uit het asiel, ik was echt helemaal verliefd op hem en die blijft hier voor altijd, ik kan het echt niet over mn hart verkrijgen om hem weer in het asiel te dumpen.
Hij blijft binnen totdat hij gecastereerd is.
Mijn oom had vroeger een kat en iedere keer dat ze een nestje kreeg werden die kittens verdronken Verdrietig , ze wilde namelijk geen geld aan de kat uitgeven, ze gingen er ook niet mee naar de dierenarts.Ik vond het echt zo vreselijk, maar die kat is nu overleden en hebben ze geen nieuwe kat. Ik zie wel op het platte land dat weinig mensen hun katten laten castereren.
Maar ik vind als je geen of weinig geld aan het dier wilt besteden neem dan geen dier.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:58

Ik ken ook een kennis die zijn kleine kittens (jaar na jaar) verdronk in de regenton. Echt niet normaal...
Gelukkig heeft hij nu verstand bijgekregen, en is zijn poes gesterilliseerd...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:03

Het is idd erg irritant dat mensen er zo rustig over denken Scheve mond
Alledrie onze katten zijn gesteralliseerd ( schrijf je dat zo Verward ) Opzich wel jammer aangezien jonge katjes erg leuk zijn en we zo ook altijd kwijt konden, maar het is zo msschien wel beter Lachen Onze hond is trouwens niet gesterallisseerd, maar die komt echt zelden in contact met andere honden

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:52

Toch vind ik dat je er niet altijd wat aan kunt doen dat je poes zwanger is geraakt. Ja
Wij hebben nu 4 katten (eigenlijk 3 katten en 1 vloerkleed Nagelbijten / Gniffelen ), waarvan er 1 al 14 is, en de anderen varieren tussen de 1 en 2 jaar. Ze zijn nu allemaal geholpen, maar we mochten van de da onze poezen niet laten helpen voor ze voor de eerste keer krols waren geworden. Resultaat? Wij hebben Misty, echt een lieve kat, maar veel te slim!! Ze was voor het eerst krols en wist via een zeer kundig gevonden weg buiten te komen. Extreme duivel Waar er vervolgens 4 (!!!) katers achter haar aan liepen....Dus helaas een nestje, het was maar 1 kitten en het is helaas na 1 week al overleden. Huilen

Bij ons is alles geholpen, we hebben dus 2 je-weet-wel-katers en 2 je-weet-wel-poezen. En ik zou voor geen goud zonder ze willen!!!!! Lovers

xxxx Party!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:58

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:19

Ik schrik er ook een beetje van hoeveel kittens er alleen al hier op bokt gratis worden aangeboden omdat mensen ermee moeten leuren.
Triest dat er zoveel onwetendheid (hoop ik dan) is ten opzichte van het laten vermeerderen van katten terwijl de asielen zo vol zitten. Ik word daar echt boos en verdrietig van...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:22

Vandaag gelezen in de krant=
Vind je een gedumpt nestje, breng ze niet naar de asiels, die zitten al overvol, laat de gemeentedienst komen om ze een spuitje te geven, is de beste oplossing...
Ons asiel heeft momenteel ook geen plaats meer voor al die kittens, het is echt triestig om ze te zien...
En van die link naar dat topic van Mist, ga ik maar niet reageren, want dan komt er een slotje op Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:38

Mist schreef:

Ja maar wij vinden het zo leuk om een nestje jonge katjes te krijgen, is het argument. Dat maakt me nou echt pissig he! Heb er ook een pissige reactie neergezet.

Marye78

Re: Waarom lopen er toch zoveel ongecastreerde katten op str

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:58

AstraGirlie schreef:
Vandaag gelezen in de krant=
Vind je een gedumpt nestje, breng ze niet naar de asiels, die zitten al overvol, laat de gemeentedienst komen om ze een spuitje te geven, is de beste oplossing...

Verdrietig vreselijk dat het nu al zo ver is gekomen. Ik vind het goed dat dit topic is gestart, van mij mogen er nog 100 gestart worden. Er worden tenslotte ook 100 topics met kittens geplaatst...
Begrijp niet dat er zoveel mensen met een bord van 10 bij 10 m voor hun kop rondlopen! Lezen die geen krant? Kijken die geen TV? De asiels zitten verdomme allemaal vol! Er is een kattenoverschot!! Waarom in gods naam nog doorgaan met nestjes fokken?! En een sterrilisatie/castratie is nooit te duur, dan had je geen huisdieren moeten nemen. Frusty

Elke dag wanneer ik naar mijn werk rijd, zie ik aangereden KITTENS langs de A12 liggen. Enig idee wat dat met je doet? Van die schattige pluizige mini poesjes zoals in al die topics staan, liggen nu langs de snelweg. Reden? Omdat er mensen zijn die niets om hun dieren geven en waarvan de katten rustig kunnen doorfokken en waarvan de kittens ook meestal gewoon ergens buiten worden gedumpt. Hamer

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:01

Wat afschuwelijk dat je die kittens langs de weg ziet liggen, bah ....

Marye78

Re: Waarom lopen er toch zoveel ongecastreerde katten op str

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:05

AstraGirlie schreef:
Wat afschuwelijk dat je die kittens langs de weg ziet liggen, bah ....

En het erge is nog, ze zien er niet dood uit. Sommige lijken net alsof ze liggen te slapen...zit echt huilend in de auto als ik dat zie. (en ik ben geen watje)

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:08

Ik heb het al gezien in het asiel waar ik stage liep en in de vakantie meehelp. alles zit vol en we moeten de kittens helaas weigeren om ze op te nemen ivm plaatsgebrek, en idd die kittens langs de weg dat heb ik helaas ook gezien Huilen Verdrietig , dat doen ze hier ook, de dieren worden gewoon langs de snelweg gedumpt Verdrietig ik krijg er echt tranen van in mn ogen, ik ben heel erg gek op katten en vind het echt een vreselijk gezicht Verdrietig Huilen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:11

Sommige mensen lijken het gewoon niet te snappen, zoalng ze zelf maar geen kosten of moeite moeten doen, wat kan het hun schelen?
Op tv en in kranten zou er meer aandacht aan besteed moeten worden...

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:14

ben het helemaal met je eens Ja

_Ingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:30

Citaat:
AstraGirlie
schreef
:Sommige mensen lijken het gewoon niet te snappen, zoalng ze zelf maar geen kosten of moeite moeten doen, wat kan het hun schelen?
Op tv en in kranten zou er meer aandacht aan besteed moeten worden...

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ze mogen er veel meer aandacht in de media aan geven, hopelijk gaan mensen inzien hoe belangrijk het is om je kat te laten casteren, zo voorkom je een hoop dierenleed. Een castratie is helemaal niet duur en je moet maar geen kat nemen als je geen geld aan de kat wil besteden.
Ook ben ik voor het verplicht chippen van dieren, zo kunnen dieren veeeel minder makkelijk gedumpt worden. Van het asiel waar ik mijn kitten vandaan heb moet ik hem verplicht laten casteren bij hun dierenarts.