Poes is VEEEEELS te dik! wat te doen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:11

Citaat:
Waarom hebben jullie het zover laten komen?

WAAROM? omdat ik gek werd van het gekrijs als ze krols was enzo enne daarom is ze onder het mes gegaan ze is gelijk dik geworden en nooit meer afgevallen
ik (andere ook niet) laat me kat niet dik worden omdat ik het leuk vind juist nie!
iedereen die haar ziet zegt "wow waneer komen de kittens?"
sommige katten worden gewoon super dik na zoon ingreep

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:14

Zinga schreef:
Ik denk dat vers vlees het beste is voor je kattebeestje! Mijn hond is, sinds ik versvlees geef, een stuk afgevallen!(Mijn hond is ook een luie doos hoor )

http://www.barfplaats.nl/ Lees je eens in zou ik zeggen! (op google kan je meer sites vinden over Barfen )

vers vlees willen me ouders niet
we hebben wel ooit bij de dierenwinkel dat vlees geprobeert maar dat at ze OOK niet!
het is nog een zeikerd qua eten ook nog
mijn ouders zeggen tegen mij als ik nie wilde eten "dan eet je maar niet" maar goed dat kun je niet maken tegen over een dier vind ik

simodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:18

love_gino schreef:
de verkoper zei ook dat we boontjes konden koken en en kleine stukjes snijden
omdat dat ook in katten voer ziten enzo (whiskas ed) dat is goedkope buikvulling en zit niets in
geprobeert ze at het wel maar met lange tanden en na 3 dage at ze het niet meer dat is ook niet goed!
ondanks dat het een kat is geeft ze niets om vis! ook zal ze nooit schooien om een stukje vlees van je bord (haar zus wel!)
wat is nogmeer gezond? kaas niet maar dat heeft ze wel graag net zoals yoghurt en slagroom enzo

Ik denk dat je wel moet opletten dat ze voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, dus als er in boontjes niets zit is het alleen maar maagvulling maar ontbreken ook de goede vitaminen e.d.

Ik begrijp dat je haar soms ook "menseneten" (kaas, slagroom) voert, daar moet je in elk geval mee stoppen, da's hartstikke vet.

Ook onze poes is te dik (4,5 kilo), wil niet veel spelen (ze loopt wel als we brokjes gooien, die slimpie) en het blijft moeilijk om ze te laten afvallen. Ze is bovendien ook nog binnenpoes.

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:19

Citaat:
Ik begrijp dat je haar soms ook "menseneten" (kaas, slagroom) voert, daar moet je in elk geval mee stoppen, da's hartstikke vet.

neej dat voer ik juist NIET wil ze wel graag maar dat krijgt ze idd niet omdat het te vet is! en dat is ze van zichzelf al

simodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:20

love_gino schreef:
Zinga schreef:
Ik denk dat vers vlees het beste is voor je kattebeestje! Mijn hond is, sinds ik versvlees geef, een stuk afgevallen!(Mijn hond is ook een luie doos hoor )

http://
http://www.barfplaats.nl/[/url] Lees je eens in zou ik zeggen! (op google kan je meer sites vinden over Barfen )

vers vlees willen me ouders niet
we hebben wel ooit bij de dierenwinkel dat vlees geprobeert maar dat at ze OOK niet!
het is nog een zeikerd qua eten ook nog
mijn ouders zeggen tegen mij als ik nie wilde eten "dan eet je maar niet" maar goed dat kun je niet maken tegen over een dier vind ik

Het schijnt toch wel zo te zijn dat je het soms even moet aanzien en de kat niet meteen geven wat ie wel wil. Als hij echt honger heeft zal hij waarschijnlijk toch aan de brokjes beginnen. Mijn poes schooit ook altijd om blikvoer, zelfs als ze net een bakje brokjes op heeft, maar dat krijgt ze gewoon niet. Na en poosje zeuren geeft ze het op ...

_Suus_

Re: Poes is VEEEEELS te dik! wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:20

Ja hij is inderdaad wel aan de dikkke kant..!!
Maar mijn kat is ook wel dik hoo r;)

Tips:

* Geef niet te veel voer..!! nIet een half blikje.. Of geef een half bakje.!
* Ga afentoe is met der spelen .. En zet bijvoorbeeld een klein hindernisje ( ) Op..!!
* Zorg dat ze op 1 dag ongeveer een paar min. Beweging heeft..!!
*Of ga joust lang spelen en de volgende dag een xtje niet.
Geweoon af en toe wat beweging geven ..

XxX en veeeeel succes
Oh ja :
http://www.zippyvideos.com/5874255574309396/gesprong/
Hier springt mijn kat.. .. Zo maak ik hem wat dunner :p

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:22

love_gino schreef:
Citaat:

neej dat voer ik juist NIET wil ze wel graag maar dat krijgt ze idd niet omdat het te vet is! en dat is ze van zichzelf al

Meerdere poezen krijgen idd. aanleg om dik te worden na zo'n ingreep. Ik ken meerdere kwatten waaronder mijn poes. Heel vervelend. Weinig aan te doen. Probeer meer met haar te spelen, stoeien, beweging geven op de manier die jíj het beste vind. Dat werkt het beste denk ik

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:23

Wij proberen het nu met wel regelmatig wat voeren (dat is ze gewend), maar dan hele kleine beetjes, in de hoop dat ze dan toch afvalt. Het zal niet snel gaan, maar dat moet ook niet. Een kat heel veel in korte tijd laten afvallen is erg ongezond en zelfs gevaarlijk!
Misschien kun je toch eens met een DA overleggen over een afvalprogramma, in poezentijdschriften staan ook wel eens van die voor-en-na foto's van poezen die met een goed dieet en in overleg met de DA zijn afgevallen. Je moet dan wel vaak speciaal dieetvoer kopen, ik weet niet of je ouders dat willen ...

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:23

Dat met die boontjes kan wel (kregen wij ook aangeraden),
maar dan maar 1x per week ongeveer.
Anders missen ze teveel voedingsstoffen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:24

_Suus_ schreef:

Tips:

* Ga afentoe is met der spelen .. En zet bijvoorbeeld een klein hindernisje ( ) Op..!!

XxX en veeeeel succes
Oh ja :

Mijn kat springt ook, werkt en nog leuk ook

_Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:25

Otje_Merlot schreef:
_Suus_ schreef:

Tips:

XxX en veeeeel succes
Oh ja :

Mijn kat springt ook, werkt en nog leuk ook

Ja :J..
Ik doe het vaak als ik mij verveel .. Altijd wel leuk..! Of met een vriendin ..

simodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:26

Citaat:

Meerdere poezen krijgen idd. aanleg om dik te worden na zo'n ingreep. Ik ken meerdere kwatten waaronder mijn poes. Heel vervelend. Weinig aan te doen. Probeer meer met haar te spelen, stoeien, beweging geven op de manier die jíj het beste vind. Dat werkt het beste denk ik

[/quote]

Ik vind dat wel moeilijk: meer spelen. Mijn kat speelt niet "op commando". Ze slaapt veel (dat doen ze nou eenmaal, schijnbaar 16 uur per dag), en dan kan ik haar niet uit haar mandje trekken en aan het lopen krijgen, dat wil ze niet en ze loopt in zo'n geval uitsluitend als ik een brokje gooi!!!

_Suus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:30

simodi schreef:
Citaat:

Ik vind dat wel moeilijk: meer spelen. Mijn kat speelt niet "op commando". Ze slaapt veel (dat doen ze nou eenmaal, schijnbaar 16 uur per dag), en dan kan ik haar niet uit haar mandje trekken en aan het lopen krijgen, dat wil ze niet en ze loopt in zo'n geval uitsluitend als ik een brokje gooi!!!
[/quote]

Als je met een toutje heen en weer zwaait dan ook niet ??
Of der met brokjes lokt ??
Voor eten doet mijn kat alles wel

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:48

@suus: ja, met brokjes wil ze wel lopen, maar dat is natuurlijk water naar de zee dragen: dan eet ze weer tijdens het sporten, terwijl ze minder moet eten en meer moet lopen!
Met een touwtje of een sliertje inpakpapier wil ze af en toe wel spelen, maar ze speelt niet alleen. Je hoort weleens dat poezen zich heel lang zelf vermaken met een propje of kurk, nou die van ons niet ... die moet vermaakt worden. We doen dat ook elke dag, maar meer dan een kwartier bewegen zit er niet in. Het ondeugend aan de leuning van de bank of stoelen hangen met d'r nagels niet meegerekend! Ze heeft ook superklimpalen gehad, heel hoog en met leuke speeltje er aan, een lege doos met gaten erin, we hebben alles geprobeerd, maar alles is maar even leuk.
Ik vraag me ook af of poezen uberhaupt wel langdurig in beweging zijn. In de natuur jagen ze af en toe, een korte inspanning en daarna rusten ze weer, dus eigenlijk zit t hem daar niet in. Het is meer dat de hoeveelheid voedsel teveel is voor de geleverde inspanning denk ik.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 23:48

simodi schreef:
Wij proberen het nu met wel regelmatig wat voeren (dat is ze gewend), maar dan hele kleine beetjes, in de hoop dat ze dan toch afvalt. Het zal niet snel gaan, maar dat moet ook niet. Een kat heel veel in korte tijd laten afvallen is erg ongezond en zelfs gevaarlijk!
Misschien kun je toch eens met een DA overleggen over een afvalprogramma, in poezentijdschriften staan ook wel eens van die voor-en-na foto's van poezen die met een goed dieet en in overleg met de DA zijn afgevallen. Je moet dan wel vaak speciaal dieetvoer kopen, ik weet niet of je ouders dat willen ...

neej dat willen ze ook niet met voer van de DA want de buurvrouw had ook een dikke kat en heeft dat wel gedaan en heeft ook verteld hoeveel dat koste en dat doen ze dus helaas niet

Lorena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:54

Ga naar de supermarkt, loop naar het blikvoer. Kies het goedkoopste blik uit, en geef dat haar voortaan. Een halve tot hele per dag.
Volgens de hoogleraar Diervoeding hier aan de Uni is dat de enige oplossing en moet je dierenartsen die zeggen dat ze op harde brokjes moet, en je zo'n dure zak aansmeren niet geloven want die mensen weten niet beter. Hij heeft er heel veel onderzoek naar gedaan, en ik zal je wat zeggen: het werkt! Onze kat was ook altijd te dik, en nu ziet hij er prima uit

Punt is namelijk dat in harde brokken heel veel koolhydraten zitten om die brokjes hun vaste vorm te geven, en katten zijn er niet voor gemaakt om koolhydraten te verteren. In een muis of een vogel zit dat nu eenmaal niet
Laatst bijgewerkt door Lorena op 21-06-06 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:54

Jeetje als je de foto's zo ziet zou je denken dat ze enorm verwend wordt, ik heb helaas geen goede tips voor je maar vind het super dat je er zo mee bezig bent!

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 00:08

2e keer

dat kan gewoon.
onze kat was ook gigantisch (14 of 16 kilo) en is 18 geworden. dusja laat lekker zijn zo dat beestje .

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 00:10

Joehoe lees je wel, je zou DENKEN dat ze enorm verwend wordt, ik weet ook wel dat dat niet zo is.

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 00:18

idd maar ze schooit ook helemaal niet ze vraagt niet om een beetje yoghurt of een stukje kaas ofzo dus ja dan ga ik het haar ook echt nie geven ofzo
ik gam orgen een poging doen met springen maar ik verwacht er weinig want want ik denk dat ze (net als een eigenwijze shet) gewoon doorloopt op de hindernis ookal is hij maar 3cm ofzo
ach het is het proberen waard

kelcy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 00:20

Edding3000 schreef:
2e keer

dat kan gewoon.
onze kat was ook gigantisch (14 of 16 kilo) en is 18 geworden. dusja laat lekker zijn zo dat beestje .

het zal ook wel kunnen en ze is ookwel happy maar gezond kan het nooit zijn misschien dat die van jou zo oud is geworden
maar ik denk dat het het zelfde is als bij mensen de meeste enorm dikke mensen worden niet zo oud en krijgen kwaaltjes
dat wil ik liever niet daarom wil ik er liever nu iets aan doen als dat he te laat is... snappie

Lorena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:57

Waarom lees je mijn post nou niet? De oplossing is zo simpel...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:02

Lorena schreef:
Waarom lees je mijn post nou niet? De oplossing is zo simpel...

Ik heb dat wel gelezen, en ik ga het zeker uitproberen!! Mijn exotic is namelijk ook een klein beetje aan de dikke kant, en ik was al aan het zoeken naar een mogelijke oplossing.
Brokjes krijgen ze wel bij, maar dat omdat ik ook nog een kitten heb lopen van 11 weken oud.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:04

is de kat al nagekeken door een dierenarts?
kan zijn dat de schildklier te langzaam werkt en daardoor kunnen ze erg dik worden.

zowiezo even laten nakijken dus
via de dierenarts krijg je dan ook een plan om je kat te laten afvallen

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:06

ellepel schreef:
is de kat al nagekeken door een dierenarts?
kan zijn dat de schildklier te langzaam werkt en daardoor kunnen ze erg dik worden.

zowiezo even laten nakijken dus
via de dierenarts krijg je dan ook een plan om je kat te laten afvallen

In eerdere posts stond dat ze al meerdere keren bij de dierenarts was geweest voor een dieet geloof ik?

Daarbij zijn dierenartsen niet echt voedingsdeskundigen... als je dier ziek is zijn ze geweldig, daar niet van