Maak mij zorgen om mijn hond :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:19

Ze heeft geen koorts.
En gebrek aan eetlust al helemaaaaal niet, ze is ook niet lusteloos.
Atrose/HD kan mankheid bij horen.

De DA was er van overtuigt dat het de HD was die nu op oudere leeftijd naar boven komt..

condor1994

Re: Maak mij zorgen om mijn hond :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:01

Hou wel vast aan de diagnose van de dierenarts; hij heeft er verstand van mag je aannemen. Wel kan je met deze diagnose bekijken wat voor alternatieven er zijn op de regulier pillen.

Homeopathie werkt bij onze hond erg goed. Hij heeft erg last van zomerexceem en moest ieder jaar wel 2 "jeukspuiten" halen bij de DA met alle vervelende bijwerkingen van dien, . Sinds hij onder homeopatische behandeling is, is hij hier vanaf. Ook had hij pillen tegen epilepsie. Deze aanvallen zijn sinds hij onder behandeling is ook minder frequent geworden en minder heftig! (en hij slikt de pillen niet meer!! )

Het is echt de moeite waard om te proberen!

Overigens heb ik gehoord dat een magneetdekentje ook wel kan helpen maar hier heb ik geen ervaring mee en het heeft ook niet zoveel zin als je hond toch liever op de kale vloer ligt,

Succes!!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 21:03

Dank je!
Ik zal mij inderdaad eens gaan verdiepen in Homeopatische middelen!

romsaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:21

Mijn vorige hond had al op 3-jarige leeftijd gewrichtsklachten, ook met foto's van duidelijk degeneratie van het botweefsel te zien. Het was een hele vrolijke, beweeglijke hond dus ik zat ook met dat probleem. In overleg met de DA hebben we toen besloten dat pijnstillers de beste optie waren (niet operabel) omdat we een kwalitatief leven voor hem wilden. Uiteindelijk konden we minderen met de pijnstillers en zijn zelfs gestopt! Doordat hij zijn lichaam weer op de juiste manier kon belasten verminderden zijn klachten. Nu zal dat met HD anders zijn maar ik denk ook dat je met pijnstillers je hond het beste helpt. Je hond heeft dan nog een leuk aantal jaartjes pijnvrij voor de boeg. Dat je hond haar lichaam dan teveel belast is een risico die ik graag zou nemen. Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt, HD is (helaas) een proces dat toch wel doorgaat,dan maar pijnvrij.
Veel succes en sterkte met je hond. O ja homeopathische ondersteuning is zeker een goed idee.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 21:28

Ja wij hebben het ook op 3 jarige leeftijd geconstateerd.
We deden altijd ontzettend veel met hem en als we dan thuis kwamen en hij had even geslapen kwam ze moeilijk in de benen.
Toen zijn we naar de DA geweest en hebben we een maand pijn stiller en smeerseltje voor de gwrichten gegeven.
Ondertussen zijn beweging aangepast en toen gestopt met pijnstillers.
De afgelopen jaren hebben we haar vrij gelaten in hoeveel en wat ze wil doen, dit heeft altijd goed uitgepakt, ze kende haar eigen grenzen en ging eigenlijk pijnloos door het leven.
Maar nu op 9 jarige leeftijd komt het dus weer naar boven.
Ik heb vandaag de pijnstiller rond een uur of half 6 gegeven en merk nu al vooruitgang (DA zei dat je ongeveer na 2 dagen zag dat de pijn verminderde)
Nou ik zei net: Tos, plasje doen?
En ze kwam vlot in de benen, deed een paar rustige passen en rende toen de deur uit!
Nou dit heeft ze al een week niet gedaan!

Dus als het zo met pijnstiller moet dan moet dat maar.
Ik hoop nog wat jaren van haar te kunnen genieten zonder dat ze pijn heeft!
Want ik wil haar niet pijn laten lijden, dus als het zover komt dat ze pijn krijgt ondanks de pijnstillers en andere medicijnen zal ik haar laten gaan.
Maar ik hoop en ga er eigenlijk vanuit dat dat nog jaren gaat duren.

De DA vind wel dat ze erg sterk is, aangezien de foto's 6 jaar geleden ongeveer echt erg beroerd waren!

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:07

daantjuhhh schreef:
Ja echt??

Wie heeft haar mail???

Ik wil al zolang haar een keer bij mijn paard hebben dus als ze mijn hond helpt kan ze meteen mijn paard doen!

dit is haar emailadres: svdlaarse@ambrac.nl Ze heeft toen trouwens ook mijn artrose paard behandeld, die loopt nu ook weer goed !

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:15

FreiaLover schreef:
Bij mij op stage loopt een hond van 12 jaar, een wrak van jewelste. Ze heeft al jarenlang artrose en zit helemaal vast. Ze heeft met opstaan moeite, loopt daarna ook wel stijf, maar niet mank! Ik zou echt nog eens goed nadenken voordat je het meteen op de HD/artrose afschuift! Maar goed, het is natuurlijk jouw hond...

Succes...

** WAT ZIJN DE ZIEKTETEKENS VAN DE ZIEKTE VAN LYME BIJ DE HOND ?
Koorts, gebrek aan eetlust, lusteloosheid, stijfheid en mank lopen na een tekenbeet zijn de meest voorkomende ziektetekens bij de hond.

Bron: http://www.dierenhobby.nl/Beestjes.html

Ik vind het helemaal niet klinken als Lyme maar typisch als HD....

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:48

Mist bedankt!
Ik zal eens informeren!

En Ellebel, de pijnstillers werken nu geloo ik al.
Ze is iig een stuk soepeler.
Vanmorgen had ze nog wel wat opstart problemen, maar ze loopt nu al beter!