wie is er nog meer cavia fan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Charlie

Re: wie is er nog meer cavia fan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:15

Jaaaa! Ik meld me ook als 100% caviafan! *LOL*

Knabbel : Was mijn alleerste caafje! Ze is overleden aan ouderdom in februari 2006, ze is 6 jaar en 11 maanden oud geworden.
Babbel : Haar hadden we samen met Knabbel gekocht! Babbel was eigenlijk officieel van me zusje, maar natuurlijk was ik ook helemaal gek op haar! Babbel overleed toen ze 3 jaar oud was, ze had een bult op haar buikje en hebben haar in laten slapen.
Moppie : Ja, en na Babbel overleden was, kwam Moppie! Toen werd het dus Knabbel en Moppie! Moppie is er nu nog steeds en ze is nu 4 jaar oud. Moppie is eigenlijk dan ook officieel van me zusje, maar ik ben ook gek op haar hoor! Lachen Ze is een goud Agouti cavia.
Lizzy : Jep, en na Knabbel kwam Lizzy! Nu is het dus Lizzy en Moppie! Lizzy is een Sheltie cavia van nu 6 maanden oud.

(Ik heb helaas geen foto van Babbel, maar ze had dezelfde kleuren als Lizzy!)
Afbeelding

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:18

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:51

Een meisje die ik ken fokt van die langharige cavia's en ze heeft nu 4 jongen..die zijn wel schattig maar ik heb nix met die beesten...ze zijn mij te schichtig.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 07:57

Shalimar schreef:
Een meisje die ik ken fokt van die langharige cavia's en ze heeft nu 4 jongen..die zijn wel schattig maar ik heb nix met die beesten...ze zijn mij te schichtig.

Als je ze veel aandacht geeft zijn ze na een tijdje totaal niet schichtig meer. Mijn cavia's gaan tegen hun kooi staan als ik aan kom lopen. En als ik bij ze in de ren zit komen ze snuffelen en soms op mijn schoot zitten Knipoog . Zo heb je wel meer cavia's Lachen . En dat fabeltje over dat nachthokje klopt niet. Het fabeltje is: Als je altijd een nachthokje bij je cavia in de kooi hebt staan, worden ze minder snel tam/zijn ze langer schichtig enz. Klopt niets van, ik heb mijn cavia's al 9 jaar met nachthokjes en geen éen van mijn cavia's is schichtig of minder snel tam te maken. Mijn cavia's waren met goede aandacht binnen een week al niet zo schichtig meer...Ik heb nu nog een paar cavia's die een beetje schichtig zijn. Maar met die ben ik nu bezig Knipoog . Een van die cavia's heeft ook slechte ervaringen van het op straat lopen Knipoog . Ik heb hem van Stichting cavia vandaan, hij heeft voordat hij daar kwam een tijd op straat gelopen Ach gut .

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:12

Otje_Merlot schreef:
Shalimar schreef:

Als je ze veel aandacht geeft zijn ze na een tijdje totaal niet schichtig meer. Mijn cavia's gaan tegen hun kooi staan als ik aan kom lopen. En als ik bij ze in de ren zit komen ze snuffelen en soms op mijn schoot zitten Knipoog . Zo heb je wel meer cavia's Lachen . En dat fabeltje over dat nachthokje klopt niet. Het fabeltje is: Als je altijd een nachthokje bij je cavia in de kooi hebt staan, worden ze minder snel tam/zijn ze langer schichtig enz. Klopt niets van, ik heb mijn cavia's al 9 jaar met nachthokjes en geen éen van mijn cavia's is schichtig of minder snel tam te maken. Mijn cavia's waren met goede aandacht binnen een week al niet zo schichtig meer...Ik heb nu nog een paar cavia's die een beetje schichtig zijn. Maar met die ben ik nu bezig Knipoog . Een van die cavia's heeft ook slechte ervaringen van het op straat lopen Knipoog . Ik heb hem van Stichting cavia vandaan, hij heeft voordat hij daar kwam een tijd op straat gelopen Ach gut .

Inderdaad!