Wilde dieren de tent uit!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Re: Wilde dieren de tent uit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:02

Ik weet niet goed wat ik moet van denken... Vroeger zou ik direct geroepen hebben dat ik tegen circussen was, maar na het lezen van Lusitana haar topic...:
viewtopic.php?sid=&f=135&t=576835

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 12:32

Ik heb even gereageerd..

Maar in Nederland en westerse landen zullen ze heust niet die dieren aflaten
maken.. en zeker niet als de Dierenbescherming is begonnen met die campagne!

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:21

dit stond er in de mail die ik terug kreeg van het Dierenbeschermings campagne Wilde dieren de tent uit! :

Waar moeten de dieren heen als ze niet meer in het circus mogen worden gehouden?

Als er een nationaal verbod op het houden van wilde dieren in circussen wordt ingesteld moet er een overgangsregeling met een uitsterfbeleid komen. Er moet dan onmiddellijk worden gestopt met de fok van wilde dieren in circussen. Ook mogen circussen dan geen nieuwe wilde dieren meer kopen of acts met wilde dieren inhuren. Voor de wilde dieren die al in het circus zijn, moet worden gezocht naar gerenommeerde opvangmogelijkheden. Zolang deze niet zijn gevonden mogen enkele dieren onder strenge welzijnseisen en onafhankelijk toezicht tijdelijk bij het circus blijven.
Er zijn trouwens erg weinig wilde dieren in eigendom van Nederlandse circussen. De meeste acts worden uit het buitenland ingehuurd. Het opvangprobleem bij een Nederlands verbod zal dus niet erg groot zijn.

Wat betreft het stuk over de achtergelaten dieren in Portugal. Dat geeft erg goed aan waarom je dieren niet aan dit soort mensen moet overlaten en voor dit soort doeleinden moet gebruiken. De dieren worden puur gebruikt om geld aan te verdienen. Lukt dat niet mee, dan blijkt hoe ver de liefde voor deze dieren gaat, niet ver dus. In Portugal mag het circus trouwens gewoon deze dieren houden, net zo als in Nederland. Je kunt dit dus niet toeschrijven aan protesten of verboden. Het toont gewoon dat het circus niet om de dieren geeft en ze aan hun lot overlaat als het hen uitkomt. Het komt veel vaker voor hoor.
Het niet meer fokken en stoppen met vervangen is inderdaad de oplossing voor dit probleem, daar heeft de persoon die dat schreef gelijk in. Maar de dieren die er nu zitten moeten er beslist niet blijven, ze moeten naar goede opvangcentra. En mensen moeten zeker niet naar deze circussen toegaan.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:02

loveluuk schreef:
ik denk dat zoals het plaatje hierboven geschetst wordt dat niet meer in nederland voorkomt. ik denk dat de nederlandse circussen echt wel weten hoe ze met hun dieren moeten omgaan.

Ja dus de nederlandse circussen zullen geen exotische dieren meer gebruiken...
wees eerlijk een tijger springt niet door een brandende hoepel omdat hij dat leuk vind. Ik vind dieren in circussen echt walgelijk en dan met name de exotische dieren. Ze worden opgeladen reizen soms uren aaneen om even 10 minuutjes eruit te mogen voor een truukje wat ze niet wilen doen.
Daarna weer terug in trailer en er word alleen water en eten (als je mazzel hebt) naar binnen geschoven. Mischien doen nederlandse circussen dit niet meer zo maar vergeet niet dat dieren acts niet altijd van nederlanders zijn maar worden ingehuurd, of dat het hele circus niet van NL bodem is. Enige manier om dit (exotische dieren in circussen) te stoppen is gewoon boycotten...geen geld int laatje geen circus meer viola. Inderdaad dan zorgen voor goede opvang van de dieren, en dat dat niet zo 1 2 3 klaar is begrijp ik ook.

Mijn moeder was al tegen dieren in circus dus gingen wij alleen naar circussen zonder dieren.
Als er dieren waren en wij wilden heen legde ze in begrijpelijke taal ook uit waarom we niet gingen.
Geen drama ervan gemaakt. Dus nooit geweest en geen spijt van. Goed ik ga nu tekenen.

groetjes

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 19:07

Kayila.. je legt het echt geweldig uit.. zo begrijpt iedereen het.. (ik begrijp soms
de 'taal' op de Dierenbeschermings-site niet.. Bloos )

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:06

ik haat circussen Boos! als wij hetzelfde met hun doen, en merken wat hun doormaken, ook die dieren doormaken. zouden ze het dan nog doen??

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:07

alleen maar voor de poen!! Boos!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 00:22

Ik heb een klein stukje vind dat filmpje gezien ook al zie je weinig alleen dat gegil van die arme olifant doet het hem al. Alleen omdat ie iets niet goed doet slaat ie hem helemaal lam. Ook hoe hij over die beesten praat "If you scared to hurt them don't come here..." Sorry maar dat zegt toch genoeg.

Ik heb natúúrlijk getekend, ik haat circussen ook met paarden ed. Vaak slechte verzorging en mishandeling om de beesten toch hun truucjes uit te laten voeren. Terwijl je hier bij het VD en NH ziet wat je allemaal met geduld en vertrouwen bij een dier kan bereiken...

edit: Chinese circussen, zonder dieren zijn wel weer heel mooi om te zien.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 17:49

Sappos schreef:
edit: Chinese circussen, zonder dieren zijn wel weer heel mooi om te zien.

even off-topic, ja dat klopt! echt ontzettend gaaf hoe lenig die mensen
zijn.. Kwijl

Dat filmpje is echt niet leuk

sasjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:51

jaa het is echty een slechte zaak
de dieren worden gewoon gedwongen om dingen te doen
en als ze het niet doen worden ze pijn gedaan tot ze het wel doen

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:03

Nou gooi mijn maar weg.... ik heb een tijdje terug precies zo'n zelfde topic geplaatst, en kreeg alleen maar negatieve reacties als: 'ik vind het circus leuk, dus ik teken niet' , 'onzin', etc etc.
Ik begrijp dus echt waarom nu ineens iedereen het er wel mee eens is..... Verward

Maar goed, ik ben het dus wel met TS eens.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 10:17

Marye78 schreef:
Nou gooi mijn maar weg.... ik heb een tijdje terug precies zo'n zelfde topic geplaatst, en kreeg alleen maar negatieve reacties als: 'ik vind het circus leuk, dus ik teken niet' , 'onzin', etc etc.
Ik begrijp dus echt waarom nu ineens iedereen het er wel mee eens is..... Verward

Maar goed, ik ben het dus wel met TS eens.

(sorry dat ik nu pas reageer maar ik kom gister pas thuis van Kroatië..)

Natuurlijk is het geen onzin.. maar volgens mij heb niet échte negetieve
berichten gehad... Ach gut

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:07

veronalover schreef:
(sorry dat ik nu pas reageer maar ik kom gister pas thuis van Kroatië..)

Natuurlijk is het geen onzin.. maar volgens mij heb niet échte negetieve
berichten gehad... Ach gut

was het leuk in kroatie? Knipoog

Ik snap je onderste zin niet echt, maar ik kreeg echt totaal andere reacties als jij.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 14:45

* ja het was kei leuk in Kroatië (bedankt Haha! )
* Natuurlijk zijn wilde dieren in het circus geen ONZIN..
* en volgens mij heb ik niet echte negetieve berichten
op mijn topig gehad Ach gut