Hondenijsjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laverne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:29

Ik heb onlangs de kong gevuld met een bananen-karnemelk prakje, in de vriezer gedaan en dit gegeven toen het 35 graden was (uiteraard eerst onder de kraan gehouden). Madame is er ruim een uur mee bezig geweest...het is eens iets anders.

Iedereen gaat anders met zijn/haar dieren om, laat iemand lekker in zijn/haar waarde. Als ts ijsjes wil maken dan moet ze dat lekker zelf weten. Dat men haar op de gevaren voor het gebruik van teveel kaas e.d. wijst, prima.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:52

Wendel schreef:
Ik ben van mening dat je je hond moet behoeden voor bevroven dingen. Dus ijsjes en sneeuw is hier niet van toepassing. Het gevaar wat er in schuilt is dat ze een maagtorsie kunnen krijgen en dan is het vaak maar de vraag of ze dit overleven. Zelfs al een klein beetje ijs kan dit veroorzaken.

Wendel, waar heb je deze wijsheid vandaan? Ik zou haast zeggen, was het maar waar wat je zei....... Helaas weet helemaal niemand waardoor een maagtorsie nu precies veroorzaakt wordt. Honden met een diepe borstkas zijn er gevoelig voor, dat is eigenlijk alles wat we weten.

Jouw gedachtengang over een maagtorsie zal mij er niet van weerhouden mijn honden te trakteren op een ijsje van welke makelij dan ook.

Leuke suggestie van de wortel en kaas TS!

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:03

Ik ga het als Benthe wat ouder is, ook proberen, in de kong. Nu heeft ze nog geen idee hoe die kong werkt, raar ding
Maar gewoon simpel water met wat brokjes of iets dergelijks werkt ook

sandrineP

Re: Hondenijsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:35

Hoewel ik nog steeds van mening ben dat hondenijsjes een tikje overdreven zijn ben ik het wel met Rosita eens.

Een maagtorsie wordt in de meeste gevallen veroorzaakt als een hond na het eten flink gaat rennen. Dit heb ik ooit gelezen maar ik ben geen dierendoc. dus er zullen vast meer oorzaken zijn die dit kunnen veroorzaken.

Oke, een keer een ijsje oid is natuurlijk geen punt maar ik mag hopen dat jullie het met me eens zijn dat het tegenwoordig hip is je hond te "bling-blingen" en dan bedoel ik niet alleen een halsband met bling-bling, maar ook op het gebied van voeding. Dat vind ik dus echt niet kunnen! maar dat is weer een ander onderwerp.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:56

ik zou dit nou niet bepaald aan mijn hond geven. Kaas is heel erg vet voor een hond.

Wat wel een idiale ijslollie is voor een hond een natte of uitgewassen flostouw in de diepvries leggen en later aan de hond geven. (Hierbij likt de hond de koud op en is het een verkouling voor de hond maar al weer aardig op tempratuur als het in de maag zit. Dus niet schadelijk voor de maag.)

en wat je ook gewoon het beste kan doen is als je ziet dat je hond het warm heeft zijn poten in een bakje water zetten. Omdat honden afkoelen via de tong en voetzooltjes is dit een goede verkoeling.
Wat ook een goede verkoeling is , is gewoon een handdoek vochtig maken en daar mee de vacht van de hond vochtig maken. Desnood gewoon de natte doek om zijn hals binden.
(zorg wel dat het water altijd lauw/koud is (zegmaar, dus niet te koud, gewoon lekker koel )

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:58

Pam schreef:
Ik ga het als Benthe wat ouder is, ook proberen, in de kong. Nu heeft ze nog geen idee hoe die kong werkt, raar ding
Maar gewoon simpel water met wat brokjes of iets dergelijks werkt ook

gewoon laten zien aan je pup hoe het werkt en dan gaat hij/zij het zelf uittesten
mijn hond deed het eerst ook niet (wij hebben zo'n bal) en nu is hij er helemaal gek van

oké beetje off topic

nu weer on topic

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:02

Mijn hond gaat dan denk echt gruwelijk aan de race. Het enigste wat hij krijgt is brokken, gedroogd brood, beschuit, buffelhuid kluifjes en water.
Bij die kleine ken je van alles naar binnen proppen
Als ik wat lekkkers voor ze maak is dat gewoon van brokjes van een ander merk en hondenkoekjes/snoepjes. Ik kook dan water, giet het over die brokken heen. prakken,prakken,prakken. Af laten koelen, in een kong of mergpijpje doen en geven als je ze bezig wil houden

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:07

Oprtalj schreef:
Quellian schreef:
Soms he (en dan bedoel ik ook echt héél soms uiteraard) vraag ik me af of sommige mensen niets beters te doen hebben

Dan op een forum mensen te gaan zitten afkraken bedoel je?

Och meiske, is dat wat je probeerde?

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:40

Quellian schreef:
Oprtalj schreef:

Dan op een forum mensen te gaan zitten afkraken bedoel je?

Och meiske, is dat wat je probeerde?

Ach, je bent kennelijk niet wijzer. En ik heb wel wat beters te doen dan me daar druk om te maken. Prettige dag verder, Quellian.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:05

Oprtalj schreef:
Ach, je bent kennelijk niet wijzer. En ik heb wel wat beters te doen dan me daar druk om te maken. Prettige dag verder, Quellian.

Wat is jouw probleem? Ik reageer in een topic en jij komt totaal nutteloos aanzetten?

Ik zal even temmen Fijne dag komt helemaal goed!

norma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:08

Jij gaat toch ook geen blikvoer op een satéprikker spiezen en op de BBQ gooien?[/quote]

die vind ik goed hahaha *o/*

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:26

Mijn hond krijgt ook wel eens "ijsjes" hoor. Wanneer het heel warm is, vries ik zijn kong in met een beetje yoghurt. Té vaak en té veel is nooit goed. Maar hij vind het heerlijk.

Ik snap niet waar sommige mensen hier zich zo druk over maken...

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:14

Quellian schreef:
Oprtalj schreef:

Wat is jouw probleem? Ik reageer in een topic en jij komt totaal nutteloos aanzetten?

Ik zal even temmen Fijne dag komt helemaal goed!

wie kwam er nou nutteloos aanzetten? , doe normaal met je temmen, er is niks aan de hand

neem een lekker koud ijsje zou ik zeggen, frist lekker op

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:26

eigenlijk zijn hier toch wel mensen die toch de fout in gaat met geef de hond maar een lekker bak koud water. Water van een hond hoort niet te koud te zijn. helemaal niet met warme dagen. Is het temperatuurs verschil van het lichaam en het water te hoog.

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:31

Van een softijsje in de zomer wordt mijn hondje anders héél blij! En het scheelt mij een hoop gepruts in de keuken...

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:34

en na verloop van tijd heeft je hond rotte tanden ja. softijs zit te veel suiker.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:36

baroen schreef:
wie kwam er nou nutteloos aanzetten? , doe normaal met je temmen, er is niks aan de hand

neem een lekker koud ijsje zou ik zeggen, frist lekker op

Hmmm... Vond mijn eerste post anders behoorlijk serieus

Verder vind ik het wel mooi om te zien hoe er gehapt wordt

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:39

mensen doe maar lekker per pb verder

*weer on topic*

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:41

annepaardoes schreef:
en na verloop van tijd heeft je hond rotte tanden ja. softijs zit te veel suiker.

Hebben we toch een BOB voor???

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:03

een BOB?? wat is een BOB??? ik ben vast niet hele,aal bij de tijd meer

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:06

Sja... dat weet ik omdat ik braaf haar tanden poets na een zeer calorierijk softijsje. BOB is Braun Oral B.

En dat is een geintje. Milka wordt gewoon ouderwets, zonder electriciteit, gepoetst.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:09

tjah dat kan je dan wel doen maja van de suikers in ijs kan je hondje dik worden. En het het toch niet echt gewelig goed voor een hond

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:27

Hoeveel ijsjes was je van plan je hond te voeren Annepaardoes? Of zouden al die vette honden ijsjes gehad hebben??

Zolang mensen nog brokken voeren zullen problemen met rotte tanden en overgewicht echt de wereld niet uitgaan. Een ijsje zal daar niks aan af doen.

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:29

Quellian en Oprtalj, zouden jullie allebei even stoppen met het off-topic en alleen maar reageren als jullie daadwerkelijk iets nuttigs te zeggen hebt over het onderwerp?

Dat wil dus zeggen enkel als je kwijtwil als ijsjes nu wel of niet slecht zijn voor honden, en wat je van het recept van de TS vindt .

Olympia96

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:38

@ Annepaardoes & Rosita: Moddervet! Dikke knipoog! (Milka = (logischerwijs) de rechtse)

Afbeelding