2 honden mee genomen uit Kreta!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sylv_n_

Re: 2 honden mee genomen uit Kreta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:47

wat een leukerds
heel veel plezier met ze

Desiree

Re: 2 honden mee genomen uit Kreta!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:00

Heb onlangs een hondje geadopteerd uit Spanje. Een onzettend lief hondje. Wel wat schichtig in het begin als je bewoog met je benen en zo. Bang voor het schuiven van de voerbak. Nu ook heel bang voor passerende auto''s. Ze is opgegroeid op straat en heeft zich als jonge pup zelf moeten redden. Ze was mager toen ze bij ons kwam en eet nu pas soms haar hele bak leeg, als ze heel hongerig is. Maar ze eet meestal maar kleine porties. Kleine maag denk ik.

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:43

Billy schreef:
Zijn de honden getest op allerlei tropische rotziektes?
Leishmaniose, babesiose en weet ik veel wat al niet meer?
Anders voer je met de honden (alsof daar in Nl al niet een overschot van is) ook nog allerlei ellende mee naar binnen. Kijk ook maar naar die teek die vanuit tropische landen nederland in is gebracht.
Bedankt hoor, voor nog meer ellende. Mag ik verhaal komen halen als mijn honden rottigheid oplopen van die buitenlandse honden?
Als mensen nou eens nadachten voor ze wat deden

Ik zou het zelf anders verwoord hebben maar dit is wat ik ook dacht.
Weer twee honden in NL die in het asiel blijven.
En twee honden meenemen terwijl je er maar 1 kan plaatsen vind ik ook niet zo'n handige actie. Wat als je nu geen nieuwe baas had gevonden voor die tweede hond? Had je 'm dan hier in NL naar het asiel gebracht, bij alle honden die daar nu al zitten?

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 09:40

Desiree; Hoe lang heb je haar nu?

Esther: Als we geen baas hadden gevonden voor Jojo, was ze gewoon bij ons gebleven, daarbij nogmaals, honden zitten hier in het asiel zelfs nog beter dan daar in Kreta langs een drukke weg waar mensen er een sport van maken om zoveel mogelijk honden overhoop te rijden, jagers die maar wat graag nog een hondje neer knallen, ze voor de lol ophangen, met een hamer op ze in gaan slaan of vergiftigen! Geloof me, de honden hier in de asiels hebben het dan zo slecht nog niet.
En dan nog wat, waarom zou ik hier honden uit het asiel gaan halen omdat de honden daar ook een goed tehuis nodig hebben? Waarom zouden de honden hier in Nederland het eerste geholpen moeten worden terwijl de honden daar veel slechter zitten dan de honden in de asiels hier. Ik kan het weten, ik heb stage gelopen in een asiel, de honden krijgen goed te eten, medische verzorging en de meeste hebben binnen 4 maanden een nieuw tehuis. Daar worden ze alleen maar afgemaakt, mogen van geluk spreken als ze te eten krijgen dat niet vergiftigd is en zo kan ik nog wel even door gaan. Oke, deze honden hadden het zo slecht nog niet qua eten en verzorging, maar de rest van de situatie liet de wensen over. Dus JA, ik ben er trots op dat we Jojo en Liz naar Nederland hebben gehaald en JA het zijn gezonde honden, ik heb toch geschreven dat ze EN in Griekenland EN in Nederland naar de dierenarts zijn geweest?
En dan wil ik er nu geen gezeik meer over horen

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:42

En wat als de incubatietijd een half jaar is en de honden alsnog ziek worden? Heb je dan nog zo'n grote mond?
Heel eerlijk gezegd, zou ik dat niet aandurven, zeker niet met zo'n lekkere dreumes in de buurt.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:48

Waarom moeten sommige mensen altijd wat te zeuren hebben? Die honden zijn nagekeken door een dierenarts en hebben het in nederland veel beter dan daar.

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 10:03

Billy schreef:
En wat als de incubatietijd een half jaar is en de honden alsnog ziek worden? Heb je dan nog zo'n grote mond?
Heel eerlijk gezegd, zou ik dat niet aandurven, zeker niet met zo'n lekkere dreumes in de buurt.

Als ze over 6 maanden alsnog ziek worden dan gaan ze uiteraard naar de dierenarts

Dank je Charos

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:58

Joyckuh schreef:
Desiree; Hoe lang heb je haar nu?

Sinds eind maart. Mijn vorige hond POlleke is toen overleden. Heb haar moeten laten inslapen. Deze hond komt van www.hondeninnood.com

Ik ben het met Joyckuh eens. Je kunt als hond hier beter in het asiel zitten, dan op straat daar.

Waarom moeten honden hier als eerste geholpen worden? Als je dat zegt van mensen en je pleit tegen asielzoekers, krijg je iedereen over je heen.