AstraGirlie schreef:Bijten kan deels erfelijk zijn, maar ligt ook voor een groot stuk in de opvoeding hoor. Sommige pups leren gewoon nooit een bijtremming en dit komt door te vroeg een pup in huis te halen en niet goed aangeleerd. Bijten mag je niet toleren. Ik zou hem toch duidelijk maken dat je pijn hebt en er een woord aan koppelen, en door blijven negeren.
Ik vind dit echt onzin. puppies hebben nu eenmaal bijtbehoefte en ze pakken nu eenmaal alles met hun bek omdat elk jong dier (ook kinderen) daarmee dingen verkent. Maar ook omdat ze niets anders hebben om vast te pakken. Puppies bijten niet hard maar puppietandjes zijn zo vreselijk scherp dat het wel hard aankomt. Ze leren het bijten echt wel vanzelf af en ik vind niet dat je ze de hele tijd moet corrigeren als ze met je aan het spelen zjin.
Als een puppie bijt in je handen of zo, geef hem dan iets anders om in te bijten.
AstraGirlie schreef:Een hond kan je nooit 100 procent vertrouwen, zoals ziggy janet zegt, als een klein kind een potlood in zijn oor stopt, is het raak (is al gebeurd)
Juist. Een hond is niet te vertrouwen als degene die er mee om gaat onberekenbaar is. En voor kinderen geldt dat in het kwadraat want dat zijn vaak ronduit ongeleide projectielen.