Zijn cavia's leuke beesten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:21

Cavia's zijn geen nachtdieren. Ze zijn erg geschikt voor kinderen, doordat ze meestal liever zijn dan konijnen. Ze raken zeker aan je gewend en piepen als ze verwachten dat je ze komt voeren. Net als alle dieren, moet je wel de tijd nemen om ze aan je te laten wennen.

Leuk Maissie, ik heb ook us teddy's en fok hier ook hobbymatig mee. Zijn echt leuke beestjes!

Anoniem

Re: Zijn cavia's leuke beesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:54

ik heb er 2 en geniet er enorm van! T zijn echt geweldige dieren! Ze komen altijd gauw naar buiten als ik aan kom. En zodra ze de schuurdeur open zien gaan beginnen ze te piepen (daar staat hun eten).. ze maken leuke geluidjes en hupsen af en toe als een gek doro hun hok.. Erg leuk om naar te kijken dus!

Daarbij vind ik ze makkelijker dan konijnen, konijnen ontsnappen gouw, bijten sneller, en vreten alles kaopt.. cavia's doen dit allemaaleigenlijk niet of niet zo erg..

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:14

Het zijn echt super beesten!
Ik heb zelf ook een hamster. Maar die maakt lawaai, bijt en wil onstnappen. Niet echt heel leuk dus..

Maar mn cavia, ik kan gewoon zn hokje los laten staan, hij loopt er niet uit. Maakt alleen lawaai als hij eten krijgt, heeft mij nog nooit (expres) gebeten.
Ik raad je dus echt een cavia aan.