snuffelhues schreef:Een pup leeft voor ambiance! Dus elke reactie die jij geeft als hij iets doet dat in jouw ogen verkeerd is, is voor jou hond weer iets nieuws waarmee hij aandacht kan krijgen. Zelfs als jouw reactie boos is. Juist op momenten dat je even niet met hem bezig bent, weet hij dat het een goede manier is om je aandacht te trekken.
Koop een Kong, het beste hondenspeelgoed ooit, bezigheidstherapie voor pups! Zoek op internet een paar recepten op om hem te vullen en al de tijd dat je hond met de Kong aan het spelen is, is hij braaf.
Gebruik een bench of een andere ruimte die je kunt afsluiten als je hem niet in de gaten kunt houden. Beloon goed gedrag, en maak je huis puppy-proof. Als jij het niet doet, doet je hond het wel voor jou, met alle gevolgen vandien. Hoe meer hij nu de ervaring kan hebben dat op dingen kauwen leuk is, hoe moeilijker het is om die gewoonte te laten verdwijnen.
Als je iets moet afpakken: niks zeggen, je hond zelfs niet in zijn ogen kijken, gewoon uit zijn bek nemen en daarbij laten. zorg dat hij er geen ambiance mee heeft!!! Geen achtervolgingen om je schoenen terug te krijgen, want je hond vindt dat het leukste wat er is. Zorg dat hij het geweldig leuk gaat vinden om met zijn speelgoed te spelen, zorg dat hij daarmee aandacht krijgt, ipv met gedrag dat jij niet graag hebt.
En dus voorkomen dat hij kan slopen, zeker als je niet thuis bent. De hond verveelt zich, is misschien wat onzeker omdat hij alleen is, en knabbelen en knagen heeft een kalmerende werking voor een hond.
En misschien een geruststellende gedachten: het komt goed!
Als je wilt kun je me pb'en.
Succes!
Geertje
IDD dit kan ook helpen !!
ik had dat met die bdog die bleef plassen in huis en ook nog aardige hopen als ik net even naar boven was ,dat was gewoon aandacht trekken ,ik had hm ook toen niet aangekeken en wel alles zonder mokken opgeruimd na 3 weken was het over !.maar pas op ze vinden zoweer nieuwe dingen uit .