Golden retriever

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steef_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:45

Ze vinden brood met pindakaas wel super lekker (tenminste.. mijn Golden wel!!)

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:46

ja die van mij ook

BrankaZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:53

gucci_girl schreef:
Heeft iemand weleens het dierenartsadvies gekregen om jullie hond brood met pindakaas te geven? Het schijnt namenlijk heel erg goed te zijn voor de vacht.

Mijn moeder deed dat wel eens bij de honden. Het gaat m.n. om de olie die goed is voor de vacht en ze vinden het erg lekker. Maar ze is er mee gestopt toen bij 1 van de jongens het broodje aan het gehemelte bleef plakken vlak voor de keel en de hond dus stond te kokhalsen.
Nu af en toe een stukje als tractatie.
Wat Tagor wel krijgt (en Jari voorheen ook) is een scheutje lijnzaadolie of een visoliecapsule. Erg goed voor de vacht en verder is de visolie in combinatie met glucosaminecomplex erg goed voor de gewrichten.

Steef_Star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:54

Mijn Golden krijgt ook wel eens een blokje schapenvet.. Dat schijnt ook goed voor de vacht te zijn, maar hij vind het echt heeeeerlijk!!

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:57

Hier nog eentje
Teefje van 12+ jaar. (foto is nog niet zo heel lang geleden genomen)
Afbeelding

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:32

Je moet brood met pindakaas ook niet zomaar geven want dat plakt inderdaad. Als je het in kleine stukjes doet en het brood dubbel vouwd is er niks aan de hand

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:54

Dat brood met pindakaasverhaal vind ik onzin. Brood (=graanproduct) is sowieso al helemaal niet geschikt als hondenvoer. Dus niet, of hooguit met mate geven. Op z'n tijd een beetje pindakaas is op zich niet erg als je hond het lekker vindt, maar of het nu zo geweldig goed is voor z'n vacht? Nee, dan kun je inderdaad beter een product als visolie of borageolie geven.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 16:14

Steef_Star schreef:
Ze vinden brood met pindakaas wel super lekker (tenminste.. mijn Golden wel!!)

die van mij is alles-eter

behalve sommige groente of fruit wil die niet, maar das logisch wnat das ook niet echt hondenvoer...

die van mij staat nu op dieet:P want hij werd een beetje dik op zijn rug haha nu krijgt ie helemaal niets meer tussendoor ofzo.

mag ik jullie vragen wat jullie je goldens voeren op een dag???

en van die vacht laten scheren lijkt mij ook geen strak plan, ik loop stage in een trimsalon, en e ris maar 1 iemand met een golden die dr idd weleens laat kaalscheren ( 1x per jaar ) maar dat is vanwege een huidziekte ofzo.
goldens worden meestal gewoon ontdaan van hun onderwol, alels word netjes bigewerkt en uitgedunt, voetjes worden leegeknipt en de nagels knippen we dan.
maar scheren zou ik zeker afraden...

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:19

Hmm ik weet niet precies hoeveel mijn hond te eten krijgt. We hebben nml zo'n maatbeker en aan de rand staan allemaal streepjes met andere getallen Maar hij krijgt 's ochtends 2 sneetjes brood (terwijl ik hier las dat het helemaal niet zo goed is ) en 's avonds krijgt hij 1 schep brokken. Op zondag krijgt hij ipv. brokken een blik voer. Als we weg gaan dan moet hij in de gang liggen en dan krijgt hij altijd een klein snoepje. Verder krijgt hij af en toe nog weleens wat lekkers

kjoedie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:27

Wij hebben ook altijd een golden gehad. Deze is 12 jaar geworden. Dat is gelukkig best oud. Nu hebben we een berner sennen, ook weer leuk! De golden was een heerlijke hond. Zelf vond ik het ook een knappert!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

melanie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:13

gucci_girl schreef:
die van melanie20 vind ik ook wel mooi

dank je wel!!

de jouwe is ook mooi hoor!