Onee!! Waarom hebben we dat nou niet eerder gezien!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:11

Woplala schreef:
maar mijn moeder heeft die weer met een doekje in het nest gelegd en ze heeft er verder geen meer uit gehaald...
.

ik d8 dus ook dat je niet aan een jong konijntje mag komen als ze nog neit zelf t nest uit komen

nou was k net bij mijn duurman (jongen van 4 dagen oud)
pakt er zo eentje uit en legt m in mijn hand
dus ik mag dat wel..
dat kon zei hij nog nooit iets fout gegaan.. ze kennen de geur van zijn hand (snap niet waarom ik ze dan vast had mijne kenne ze dan niet d8 k maar t zal wel)
dit is een man van 85 jaar altijd een boerderij gehad dus ik weet niet of die iets makkelijker daar in zijn..

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:41

Aaaw wat jammer, maar het is dan inderdaad de natuur. Raar je de ram nu wel castereren?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:59

anne_kaszmir schreef:
ik heb niet alles gelezen, maar tog

wij hadden vorig jaar ook jongen konijntjes, had een meisje dat ik ken er ook 2 genomen wij d8ten dus ook dat het 2 mannetjes waren..
na een tijdje naar de dierenarts gegaan voor een enting ofzo..
bleek dat het een mannetje en vrouwtje was..

ze hebben ook te horen gekregen dat de kans op inteeld zeer kein tot niet voor komt (zolang je niet met die jongen weer door fokt broertje/zusje) dus kort gezegt je krijgt geen inteeld in dit geval denk ik (hoop ik)

nu het probleem met drinken, ik wist zo niet hoe vaak je ze melk moest geven maar wij hadden toen ik nog jong was ook jonge konijntjes die de moeder niet zelf verzorgde.
deze gaven wij zelf melk met een pupetje dit ging goed.
je moet ze dan wel speciale melk geven (weet zo niet meer welke)
heel veel sterkte er mee..
blijf dit even volgen

Hoe kun je nu zowiezo 2 rammetjes kopen? Die maken elkaar af als ze volwassen zijn. JE kunt nog wel 2 voedsters bij elkaar zetten of een ram en een voedster.

Woplala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 11:05

Ik laat mn konijn niet castreren, voor die prijs kan je weet ik het hoeveel anderen konijnen kopen. Hij zit nu in een hok bij mn opa en dat hok incl. konijn wil ik weer terug halen zodat ik ze allebei kan houden, want ik wil geen van tweeën weg doen. Over een jaar zijn we verhuisd (als de bouw een beetje opschiet) en dan krijgen ze in de tuin allebei een mooi hok en een ren. Nu moeten ze om de beurt maar in de ren en ik ga even kijken of ik er nog één bij koop.

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:10

geen idee haar keus.. zij d8 da t wel kon.. en miss scheelt t da ze bij haar niet in een hok zitten maar los lopen. (eigen ged8ten)
het was gewoon haar keus

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:27

Desiree schreef:
Hoe kun je nu zowiezo 2 rammetjes kopen? Die maken elkaar af als ze volwassen zijn. JE kunt nog wel 2 voedsters bij elkaar zetten of een ram en een voedster.

Dat is helemaal niet waar.
Rammen kunnen zelfs nog beter bij elkaar gehouden worden dan voedsters!
Er zit wel een máár aan.. Als de buren wel voedsters hebben dan kunnen ze op een aantal momenten in het voorjaar elkaar aanvliegen.
Wij hebben 2 rammen 6 jaar lang bij elkaar gehad, ze kwamen niet eens uit hetzelfde nest. Ze hebben 1x gevochten toen het konijn van de buren ontsnapt was en bij hun voor het hok stond.
Toen hebben we ze een aantal weken apart gehouden en weer bij elkaar gezet (gaas ertussen, konden elkaar zien en ruiken). Ze zijn 1 week na elkaar overleden..

Rammen zijn veel rustiger dan voedsters, die zijn over het algemeen veel sneller opgefokt. Dus ja ik zou eerder aanraden om 2 rammen te nemen dan 2 voedsters. Dit kan menig fokker je ook aanraden. Wil je geen gevechten dan moet je beide of 1 van beide castereren. Maar natuurlijk zijn er uitzonderingen en ook gaan een voedster en ram veel beter bij elkaar, 1 van beiden castereren en het is klaar.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:14

Woplala schreef:
Ik laat mn konijn niet castreren, voor die prijs kan je weet ik het hoeveel anderen konijnen kopen. Hij zit nu in een hok bij mn opa en dat hok incl. konijn wil ik weer terug halen zodat ik ze allebei kan houden, want ik wil geen van tweeën weg doen. Over een jaar zijn we verhuisd (als de bouw een beetje opschiet) en dan krijgen ze in de tuin allebei een mooi hok en een ren. Nu moeten ze om de beurt maar in de ren en ik ga even kijken of ik er nog één bij koop.

Nee, leuk gaan die konijnen het vinden. Bijna een jaar de beste maatjes, maar opeens moeten ze uit elkaar. Konijnen zijn sociale dieren!! Neem dan liever geen dier... of probeer de ram te herplaatsen of te ruilen met een voedster ook al is het hok nog zo ruim het is niet eerlijk tegenover die dieren. Hoe zou jij het vinden om opeens van je vrienden afgezonderd te worden zonder contact.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:26

ben het helemaal met faniek eens. vind je geld belangrijker als het plezier van je dieren?:S ik heb ook een mannetjes konijn en die laat ik casteren binnen kort krijgen we er een vrouwtje bij. omdat hij anders helemaal alleen is!

Woplala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 19:32

Ik vind het plezier van mn dieren ook belangrijk, maar mijn ram zit nu in een ander hok en hij kan daar blijven evt. en bij andere konijnen in een hok of hij komt terug en zitten ze bij elkaar, maar dan met een schutje er tussen... Ik vind een castratie belachelijk duur en zo kan ik het ook oplossen...

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:36

Een ram kan niet samen met andere konijnen of het zijn voedsters die zwanger worden of ze gaan vechten met andere rammen.
Ik vind het behoorlijk oneerlijk voor je konijn. Doe hem dan weg en neem een andere voedster.
Ik heb hier 5 konijnen en soms blijken konijnen plotseling een ram ipv voedster, omdat het zo moeilijk te zien is. Dan laat ik diegene castereren dat is mijn verantwoordelijkheid die ik voor het beest draag. Ik heb nu net 1 ram laten castereren en heb er nog 1 tussen zitten die binnenkort onder het mes gaat.
En ja het is 40 euro, maar wat is 40 euro nou in vergelijking met het geluk van je dier?