Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LCharlotte schreef:Ze hebben zelfs Chico levend laten liggen! Mijn vader vond hem s morgens vroeg bij het uitlaten van de honden in de goot, krijsend van de pijn ( zijn ruggetje was geroken..) daar heeft hij de hele nacht moeten liggen...
Nouska schreef:Ik heb echt geen idee wat ik zou doen. Sommige katten vinden het prima binnen of in een ren, andere worden zo knettergek. Toen wij nog in de stad woonden met onze katten (die dus ook buiten liepen), lag er 50m van ons huis een heel drukke weg, maar we hebben nooit problemen gehad met de poezen (gecastreerde poes en kater) die we toen hadden. Toen we verhuisden naar het platteland was de kater binnen een paar maanden doodgereden (3km van huis af trouwens), terwijl het verkeer hier toen bestond uit een auto of vijf per dag.
Ik vertrouw vooral mensen zelf niet meer. Een kennis van ons moest uit het raam van haar flat toekijken hoe een auto met jongeren erin in grote vaart expres de stoep opreed alleen maar om haar kater die daar zat te kunnen raken... Daar wordt je toch echt misselijk van als je dat hoort. En sommige andere mensen hebben ook nou eenmaal een hekel aan katten en leggen vergif neer e.d.. Het is helaas ook inderdaad zo dat heel veel mensen tegenwoordig niet meer op of om kijken als ze met de auto een dier overrijden (helaas heb ik daar drie keer ervaring mee gehad, eentje heeft het toen gelukkig wel overleefd). Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden.
Als ik nu weer terug zou verhuizen naar de stad of naar een drukke weg, zou ik waarschijnlijk niet eens meer een kat nemen, hooguit een echte binnenkat halen uit het asiel. Als je al een kat hebt zou ik denk ik kiezen voor een ren of laten wennen aan binnenshuis leven. De meeste katten kunnen zo prima leven. Ik zie dat er al veel tips staan over hoe je tuin te omheinen.
Toad schreef:Het ligt eraan wat voorn kat je hebt... Heb je een beetje een domme kat die nergens bang voor is dan zou ik hem binnenhouden of zorgen dat ie niet uit de tuin kan ontsnappen.. Heb je een bange, schuwe kat dan zou ik hem gwn loslaten.
Birta schreef:Ik kwam laatst een site tegen waar ze 'onzichtbaar' schrikdraad voor katten verkochten. Vier boxjes waarmee je een stukje kunt afzetten. Ik geloof dat als de kat een halve meter er vanaf is, een hoorbaar alarmpje afgaat....gaat de kat nog verder dan krijgt 'ie een schokje......Klinkt best wel gemeen, maar misschien toch wel een oplossing?
Laat het weten als ik de site vind...
LCharlotte schreef:Katten foksters hebben ook hun tuin afgezetHet kan wel, maar dan moet je inderdaad geen moeilijke bruen hebben.
Als je t katje toch naar buiten laat gaan laat hem dan niet te vroeg gaan en zorg dat hij voor de spits weer binnen is. Dat is het enige wat je kan doen....
je hebt trouwens ook van die katten geurpaaltjes die je kan plaatsen rond om de tuin.
ellenlouise schreef:Dank je. Ik vraag me altijd wel af of dieren de link leggen en niet superonzeker en gestressed raken.
Birta schreef:Wij hebben vroeger thuis altijd meerder katten gehad. Ondanks dat we aan een rustig weggetje op het platteland woonden zijn de meesten aan hun eind gekomen door....auto's.
Twee jaar geleden heb ik dan ook in het asiel twee oude binnenkatten gekocht. Dat ging prima, tot ik een jaar geleden naar het platteland verhuisde....en de beesten zijn niet te houden! Ze struinen heerlijk in het rond, en zijn heel gelukkig. Maar ik ben wel bezorgd....Het blijft een dilemma.
Ik kwam laatst een site tegen waar ze 'onzichtbaar' schrikdraad voor katten verkochten. Vier boxjes waarmee je een stukje kunt afzetten. Ik geloof dat als de kat een halve meter er vanaf is, een hoorbaar alarmpje afgaat....gaat de kat nog verder dan krijgt 'ie een schokje......Klinkt best wel gemeen, maar misschien toch wel een oplossing?
Laat het weten als ik de site vind...