ik heb een pluk... HULP NODIG!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 00:20

NoaFleur schreef:
Je hoeft hem ook niet in het nest terug te zetten. Op een plaats waar de katten en andere roofdieren er niet bijkunnen is goed genoeg. Normaal gezien komen de ouders hem dan ook nog voederen en aan de foto's te zien zal deze sowieso redelijk snel voor zichzelf kunnen zorgen.

Ik bedoel dit niet betweterig hoor, als jij beslist om hem zelf verder op te voeden of naar de vogelopvang te brengen zal hij er ook wel goed doorkomen (misschien zelfs beter, dat weet je nooit) ik wil alleen maar zeggen dat de meeste vogels hun kroost blijven voederen en dat, zolang ze niet op een presenteerblaadje liggen voor de kat, ze eigenlijk geen hulp nodig hebben.

Ik had hem inderdaad het allerliefst gewoon ergens neergezet waar hij veilig was, vandaar dat ik hem toen ik op concours ging gewoon in de stal heb laten zitten, misschien vloog hij toch nog weg? Het probleem is dat er nergens iets staat in het gebouw, alleen paardenstallen. De enige plek waar pluk kan zitten is op de grond, en laten er nou net iets te veel honden rondlopen, zoals ik al eerder schreef zijn er vandaag al 2 opgegeten. Op het stro kan ook niet want er worden elke dag een aantal balen afgehaald met de tractor, dan wordt hij ook opgestrooid. De zadelkastjes staat allemaal in de zadelkamer, het enige 'hoge' zijn de wanden van de stallen, en daar kan ik hem ook niet op zetten. Verder kunnen de honden overal komen, ook op zolder, dus als hij nu niet hier in een doosje zat was hij waarschijnlijk allang opgegeten.

NoaFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 00:23

Oh, het spijt me, dat had ik idd niet gelezen. In dat geval heb je zeker weten het juiste gedaan.

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 09:22

Pluk gaat zo verhuizen

Hij is de nacht goed doorgekomen, toen ik vanmorgen in de doos keek, keken er 2 zeer wakkere zwarte kraaloogjes terug
Hij heeft even wat geweekte kippenkorrels als ontbijt gehad, en net heb ik vogelopvang Woudenberg gebeld. We kunnen hem gelijk langs komen brengen, en dan mag 'ie in de volliere tot hij groot genoeg is.

chaai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 10:03

Hij is verhuisd, hij zit nu in een soort couveuze-volliere samen met een nest boomklevers. Bedankt iedereen voor de reacties, Pluk wordt vast een grote stoere mus

SuperSuup

Re: ik heb een pluk... HULP NODIG!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:49

Meld zich, ik voed elk jaar vele mussen op en zet ze weer uit, heb zelf nog een tamme hier zitten (zie profiel) goed dat je hem naar de opvang hebt gebracht, het is zwaar werk om die kleintjes groot te brengen.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:56

Jonge mussen krijgen van hun ouders insecten te eten, kleine mugjes en maden.
Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk te vinden is.
Bij de dierenwinkel hebben ze wel gedroogte insecten en levende maden kan je bij sommige dierenwinkels ook kopen.

Succes!!

Ik zit zelf hier met een jonge ekster.

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:52

chaai schreef:
Hij is verhuisd, hij zit nu in een soort couveuze-volliere samen met een nest boomklevers. Bedankt iedereen voor de reacties, Pluk wordt vast een grote stoere mus

Mooi hoor. En dan hopen dat ie later zelf ook heel veel kleine en grote plukjes gaat voortbrengen.

Weet je iig wat je met de volgende pluk moet doen Altijd handig om standaard een voorraadje universeelvoer (blijft LANG goed) en kippenkorrel te hebben

Heb jij iig je goede daad weer gedaan.