vandaag heeft onze poes 4 kleine poesjes gekregen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:59

Typhoon schreef:
nee,onze katjes zijn nogal populair,vorig jaar waren ze binnen 1 dag allemaal verkocht!
Deze blijven.Waarom moet mams onder het mes? zo heeft ze tenminste nog wat lol af en toe;)

Owja: mams heeft echt geen lol hoor op het moment supreme
Paps wel geloof ik maar nee mams echt niet... Dus dat is ook geen reden

Tifa

Re: vandaag heeft onze poes 4 kleine poesjes gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:00

Gaan jullie dit nou bij elk topic zeggen? Bij mij laatst ook al... Als zij haar kat niet wil stereliseren moet ze dat zelf weten, jullie vinden dat, zij vind wat anders.

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:01

Ho, dat was aan de mensen die vinden dat ze haar kat onder het mes moet doen bedoelt

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:02

'Jullie'???

Ik zeg wat ik wil zeggen, klaar.
Het zijn prachtige katjes maar om maar in het wilde weg door te blijven fokken vind ik gewoon fout met het enorme kattenoverschot in nederland. Dat is mijn mening en dat blijft mijn mening, of je het nou leuk vindt of niet

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:05

Tifa schreef:
Gaan jullie dit nou bij elk topic zeggen? Bij mij laatst ook al... Als zij haar kat niet wil stereliseren moet ze dat zelf weten, jullie vinden dat, zij vind wat anders.

Ja, als ik spreek voor mezelf wel....zolang er (in belgie, heb geen cijfers over nederland) 40.000katten EN kittens per jaar ingeslapen moeten worden in asiels (dan heb ik het dus nog niet over nestoverschotten die door mensen gedumped worden en zo dood gaan) dan zal ik hier over door blijven gaan ja !

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:06

Citaat:
Ik zeg wat ik wil zeggen, klaar.

Ik zeg ook wat ik wil zeggen

maar ik vind het nog steeds leuke katjes

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:12

Tifa@ bedankt voor je reactie!!

Hou nu maar op met dat gezeur,wou alleen de foto's laten zien,trouwens vorige week kregen we bij onze andere kat ook 4 poesjes,maar die heeft ze allemaal opgevreten...Onze katten worden heus gen zwerfkatten ofzo!! Je zou eens moeten weten hoeveel ruimte enzo ze hebben!!als we teveel katten krijgen,gaan ze vaak naar familie,vrienden,kennisen enzo toe als ze zo'n kleintje willen hebben.Katers lopen vaak weg enzo..dus ja..ik hoef niet meer te horen dat onze kat onder het mes moet enzo....

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:15

Iedereen vind het leuke katjes. Het ZIJN leuke katjes (tenzij je natuurlijk kattenhater bent, want die zijn er ook ). Maar dan mag je toch nog wel commentaar geven?

En ik vind het dus gewoon kortzichtig om te blijven fokken met deze kat. Ach, het is niet jouw zorg natuurlijk dat er jaarlijks duizenden katten worden ingeslapen, gedumpt en verzopen omdat er zoveel mensen zijn die 'even' leuk een nestje fokken en niet bij de gevolgen stilstaan.
Je zou toch eens je arme mooie hoofdje moeten breken over deze kwestie. Of je nagel breken terwijl je je kat in de reismand doet en naar de dierenarts brengt voor die dure castratie, die je zoveel geld kost dat je niet genoeg geld meer over hebt om je haar te laten doen bij de kapper
Ok ok, ik sla een beetje door. Maar mijn punt is wel duidelijk geloof ik.

Als jij katten hebt, dan moet je je verantwoordelijkheid nemen. Ten opzichte van dat dier ÉN de omgeving.
Dus óf zorgen dat die katers die geboren worden niet weglopen en in de buurt voor overlast (of ongewenste dekkingen) gaan zorgen (danwel door ze te castreren, danwel door ze binnen te houden of te zorgen dat ze niet weg kunnen) óf je zorgt dat er geen nieuwe katten meer geboren worden.

Voor mensen die het allemaal blijkbaar niks kan schelen, als zij maar lol en plezier hebben, daar heb ik erg weinig respect voor.

O en dan nog over de 'lol' van de poes tijdens de dekking. Ooit eens een dekking gezien? Nee, dat vind de poes echt niet 'lollig'.

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:22

du jij wilt zeggen dat ik niet verantwoordelijk voor me katten ben?? Wat is dat nou weer iets voor belachelijks!!Wie zegt dat we blijven door fokken??
Dat heb ik nooit gezegt!! Dat maken jullie er gelijk van!!Je moet niet denken dat wij onze kleine poesjes gaan dumpen of verzuipen.Dat vind ik echt niet kunnen!Andere mensen denken misschien niet bij de gevolgen na.die katers zijn niet van ons.

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:25

Typhoon schreef:
hahaha,dan verkopen we ze toch??
We wonen hier groot dus ze hebben alle ruimte!

En waren altijd zo'n commentaar in een topic,laat gewoon even wat foto's zien van onze kleine poesjes...dan hoef ik niet gelijk te horen van onze kat moet onder het mes enzo....

Ik maakte dat ervan naar aanleiding van deze opmerking

Blijf het schattige poesjes vinden hoor.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:25

en dan is kattenaids, panleukemie(leukose) en FIP nog niet ter sprake gekomen ! dodelijk en wordt dus voornamelijk overgebracht door ongecastreerde katers.
Gecastreerde en gesteriliseerde katten blijven dichter bij huis, vechten een stuk minder, waardoor ze hiervoor ook minder risico lopen.

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:28

Je zegt net zelf dat je katers vaak zelf weglopen. Dat verzin ik niet. Dat staat er. Dan moet je je verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat ze niet weg kunnen lopen en weer 100 andere (zwerf)poezen bevruchten, zodat er weer 500 jonge (zwerf)poesjes worden geboren, die dan allemaal afgeknald kunnen worden door baldadige jochies, of (als ze het treffen) in het asiel terecht komen, waar ze dan alsnog kunnen worden afgemaakt omdat ze geen huisje vinden omdat er al zo ongelofelijk veel katten zijn. Om het dan nog maar niet te hebben over de verspreiding van Kattenaids en Leukemie (waarvan het nog maar de vraag is of het niet besmettelijk is voor mensen).

Je zegt inderdaad niet dat ze volgend jaar weer een nestje krijgt, maar aangezien ze er vorig jaar ook een had en het dit jaar ook weer 'per ongeluk-express' is gebeurd, neem ik maar meteen aan dat het volgend jaar op dezelfde manier weer door de kater van de buren, of die van de overburen, of .... gedaan wordt. Plus dat jullie andere kat ook bevallen is...
Wordt nog druk daar.
Overigens zeg IK ook niet dat jullie kleine poesjes dumpen en verzuipen, maar wel dat er genoeg mensen zijn die dat wel doen. En dat die ook 'gewoon even een leuk nestje' wilden.
Ja, zo komen we nooit van dat overschot aan katten af he.

Maar goed, fok maar lekker door, sommige mensen hebben ook een plaat voor hun hoofd, zelfs als ze niet uit tegelen komen.

Typhoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:30

zeur maar lekker door....

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:33

Dat zeg ik, sommige mensen hebben een plaat voor hun hoofd, zelfs als ze niet uit tegelen komen. Ik hoop alleen maar dat er ergens een lichtje gaat branden...

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:34

Leuke katjes! Veel plezier er mee

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:42

Het allerergste is nog niet het kattenoverschot ook als is dat ook heel erg, maar wat ik het ergste vind is dat de kat met pijn sterft aan kattenaids o.d.
Vind je dat zelf als eigenaar niet verschrikkelijk? Dat je kat zo'n afschuwelijke dood tegemoet kan gaan? Ik zeg niks moet, maar alsjeblieft lees alles een keer door en denk er nog is over na... misschien is het nog niet te laat voor je kat en heeft ze nog niks opgelopen... maar alles wat ze daarna op de wereld zet kan ook kattenaids o.d. krijgen.

Nog er even bijvermelden dat je de eerste jaren inderdaad niks hoeft te merken van enig symptoom, maar daarna..

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:50

Jeeh, mensen, ze heeft net toch gezegd dat ze geen gezeik wou over asiels, maar alleen haar katjes wou laten zien!?

[assie schreef:]
Maar goed, fok maar lekker door, sommige mensen hebben ook een plaat voor hun hoofd, zelfs als ze niet uit tegelen komen.[/quote]

Zegt ze dan dat ze volgend jaar weer een nestje wil? Of dat je gewoon lekker door wil fokken? Volgens mij niet hoor...

En hebben jullie dan nooit eens na gedacht over de zielige honden, die op de renbaan staan, GEDUMPT WORDEN OMDAT HET GOEDKOPER IS EEN NIEUWE HOND TE KOPEN DAN HEM IN DE WINTER TE HOUDEN? Een vrouw waar ik mee praat op school, heeft zo'n hond opgevangen. ( beetje niet topic poesjes achtig maar oke )

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:51

ho dat ging ff vekeerd.

Citaat:
Maar goed, fok maar lekker door, sommige mensen hebben ook een plaat voor hun hoofd, zelfs als ze niet uit tegelen komen

Zo moest het zijn

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:53

Wat een doepies, heb je al leuke baasjes gevonden of hou je ze ?

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:59

Pffft stelletje kleuters hier

Mogen wij ook onze mening geven? Niks negatiefs over die katjes hoor, heb al vaak genoeg gezegd hoe leuk ze zijn. Zit eerder met de rwacties dat als je weer nestjes krijgt je doodleuk zegt 'dan verkopen we ze toch gewoon '

En ondertussen worden er in asielen katten afgespoten wegens plaatsgebrek. Ach ja. Bord voor je kop.

Maar goed joh, geniet ervan. Als jij je lolletje maar hebt toch.

Nu ben ik weg hier, er wordt niet eens serieus ingegaan op onze opmerkingen. Beetje jammer, je had er ook op een volwassen manier mee op kunnen gaan...

Maar goed, deze poesjes zijn er nu en ze zijn schattig. Als ze wat groter zijn plaats je dan weer foto's?

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:10

Tjonge wat een gezijk! Nadat je je mening hebt gegeven hoef je toch niet nog 100x hetzelfde te zeggen? Ik denk dat ze nu wel weet dat de asielen volzitten en dat de katten aids kunnen krijgen!

Mooie katjes! En geniet ervan!

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:57

MarianneR: ja zal zeker weer even foto's plaatsen als ze de oogjes open hebben en als ze al wat lopen.

Jullie kunnen wel zeggen dat onze kat onder het mes moet.Maar ik heb ook nog altijd mijn ouders he.
Deze katjes houden we denk ik,misschien dat er 1 weggaat ofzo.

Ik kan er toch niks aan doen dat er een overschot aan katten is?
En dat er in asielen katjes moeten worden afgespoten omdat niemand ze wil hebben.Wij verkopen ze als we teveel krijgen.Ze krijgen dan allemaal een heel goed tehuis.Ben stapelgek op die katten.
Maar ik kan wel zeggen dat ik ze wel onder het mes wil hebben,maar wie zegt dat mijn ouders daar mee eens zijn?!?!
Waarom heb ik dan een bord voor me hoofd??
En waar slaat het op van"als jij je lolletje maar hebt toch"

Het zijn zeker mooie katjes,het is namelijk al 12 jaar geleden dat we een lapjeskat hadden.Vorige week kreeg onze andere poes een nestje van 4,poesje kwam eruit moeder poes at ze gelijk op!! Doen ze dat vaker??En nu liggen beide katten bij deze jonge poesjes te drinken geven en te likken.Beetje apart niet??
En toen zat er ook lapjes katjes bij.En nu weer

assie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 22:43

Ja, jij kunt er zeker iets aan doen dat die asielen vol zitten, niet direct, maar wel indirect. Mensen die nu zo'n katje van jou nemen, waren anders misschien wel naar het asiel gegaan, om daar een kat uit te zoeken.

En kom bij mij niet aan met zielige honden op de renbaan. Ik weet hoeveel leed er is, maar ik kan niet alle dieren helpen. Ik vis mijn dieren uit het asiel, of krijg ze op een andere manier als tweedehandsje.

Ik snap best dat je met ouders te maken hebt; maar dat is niet eens het erge, het is meer de laconieke manier hoe je er zelf mee omgaat. En dat lampje probeer ik te laten branden. Het lampje dat zegt: "goh, het asiel zit al vol, we hebben niet nog meer katten nodig op deze wereld. poedersuiker dat ik nu niets aan dit probleem kan doen, maar ik hoop dat ik mijn ouders kan overtuigen en dat er binnenkort een oplossing komt."

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:11

assie schreef:
Ja, jij kunt er zeker iets aan doen dat die asielen vol zitten, niet direct, maar wel indirect. Mensen die nu zo'n katje van jou nemen, waren anders misschien wel naar het asiel gegaan, om daar een kat uit te zoeken.

Het lijkt me logischer dat ze naar iemand anders waren gegaan die jonge katjes hadden, als de TS geen katjes had..

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:22

Die van mij heeft 3 weken geleden 4 katjes gekregen, ondertussen is er een overleden ......... maar ze zijn leuheuk Kathie was bij dr eerste krolsheid gelijk de sigaar nu wordt ze 17 juli geholpen