realmagic schreef:knaagstenen slecht laat me niet lachen tja je moet ze niet de hele steen in 1 dag op laten eten lijkt me logisch

Het maakt niet uit of ze er maar een beetje aan zitten of heel veel het is harstikke schadelijk...
Beetje rare reactie van je (mag ook wel wat vriendelijker)... ik werk al jaren met konijnen.
Bron konijnen.nl
Citaat:
Knaag- of likstenen
Deze stenen bevatten een hoog percentage toegevoegde calcium. Konijnen hebben een afwijkend calciummetabolisme, waardoor een te veel aan ingenomen calcium direct voor blaasproblemen kan gaan zorgen. Een teveel aan calcium wordt niet door het lichaam opgenomen maar direct via de urine uitgescheiden, en slaat vaak op de blaaswand neer als een soort zand. Dit blaasdrab kan al voor grote problemen zorgen (niet kunnen plassen etc.) Ook kunnen zich stenen vormen die pijn bij het plassen veroorzaken, en voor blaasinfectie kunnen zorgen. Regelmatig moet bij konijnen een blaasoperatie uitgevoerd worden om blaasdrab of stenen, door voeding gevormd, te verwijderen. Knaag- of likstenen zijn daarom TABOE voor konijnen.
En ja konijnen en cavia's gaat samen, maar het is voor hunzelf veel beter bij hun soortgenoten. Ze spreken elkaars taal niet. Cavia's maken tal van geluiden om elkaar duidelijk te maken wat ze willen. Zo zal een cavia klappertanden als ze boos zijn. Konijnen doen dit totaal anders grommen en/of stampen. Mocht op zo'n moment de cavia erachter lopen kan die een flinke trap oplopen en ja van een konijn klinkt dat weinig, maar voor een cavia kan het fataal zijn. Konijnen zijn altijd sterker als cavia's. Daarbij verschilt het voedingspatroon gewoon veelste veel. Cavia's hebben veel meer nodig dan een konijn. Maar snoept konijn mee met cavia word konijn weer te dik waardoor er weer zo'n mooie wam ontstaat.
@ TS
Als hij het toch niet eet haal het gewoon weg en gooi het weg 
Wat Lydian verder heeft verwerkt hier is waar