daar ging je dan.. dagt dat je 9 levens had †…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olga89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:38

heel veel sterkte

ik heb ook al 5 katten verloren door auto's:S

Djesseka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:55

Wij zijn er zo ook al twee verloren..

Heel veel sterkte, het blijft iets rots

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:11

Sterkte!
Ik verhuis je topic even naar BB

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:15

Hmmm en wij gaan juist van een rustige weg naar een doorgaande weg verhuizen...... Nou maak ik me nog meer zorgen

Sorry Irma, jij heel veel sterkte toegewenst, ik leef met je mee.
(is ie nou door de grasmaaier overreden of een auto?)

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:19

Heel veel sterkte!
Is echt rot als je zo ineens je kat ziet liggen..

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 22:23

ellenlouise schreef:
(is ie nou door de grasmaaier overreden of een auto?)

Door een auto waarschijnlijk, en is hij in de berm tercht gekomen, in het lange gras, toen ging de gemeente het lange gras maaien, en maaide ze zo over hem heen, hij had een paar wonden, maar het zag er iniedergeval wel aakelig uit!

malouuu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:51

MMaxje schreef:
als dat al de 10de keer is, zou je dan niet eens gaan nadenken over een kat binnen te houden?

neem dan gewoon een goudvis....

sorry hoor maar katten zijn jagers, dat is sneu om ze binnen te houden.

sterkte meis

Marye78

Re: daar ging je dan.. dagt dat je 9 levens had †…

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 23:06

iCkee schreef:
Een kat binnen houden is gene leven voor een kat..

Ik heb ook een katje gehad dat overreden is.
Hij werd maar 8 maanden.
.

onzin.
Er zat mogelijkheden om je kat van de straat te houden.
* kattenren
*balkon afzetten
*tuin afzetten
*klimmogelijkheden thuis (grote krab/klimpalen etc)

vind t wel vreselijk voor de TS moet er niet aan denken dat ik dat zou meemaken, maar daarom leven die van mij ook niet op straat. Ze vermaken zich super op het grote balkon en binnen.

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 23:12

ja, maar bij ons is dat geen doen, alles afzetten.. al zou ik er nu wel toe instaat zijn!

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 23:19

irmaaatje schreef:
ja, maar bij ons is dat geen doen, alles afzetten.. al zou ik er nu wel toe instaat zijn!

en een ren? een vriendin van mij heeft het zo opgelost: ze hebben een hele grote tuin, en daar is aan de zijkant over de hele lengte een grote ren gebouwd (dus gewoon een groot buitenverblijf) met complete boomstammen en klimtouwen erin. De katten kunnen hier dag en nacht in dmv een kattenluik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:46

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:14

malouuu schreef:
MMaxje schreef:
als dat al de 10de keer is, zou je dan niet eens gaan nadenken over een kat binnen te houden?

neem dan gewoon een goudvis....

sorry hoor maar katten zijn jagers, dat is sneu om ze binnen te houden.

sterkte meis

Nee hoor, zodra jij genoeg uitdaging voor je kant binnenshuis hebt, is het alleen maar beter om ze binnen te houden. Je veroorzaakt dan geen overlast aan andere mensen, en je weet zeker dat je je kat de volgende dag nog levend terugziet.

MopY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 08:33

Oh echt k.lote voor je! Ik zou er niet aan moeten denken mijn kat overreden aan de overkant van de weg moeten zien liggen

Sterkte!

En volgens mij is het echt beter een kat buiten te houden.. daar kan hij jagen en z'n terrotorium bewaken! Alleen als het al de 10e keer is, is er grote kans van dat het ook de 11e keer gebeurt als je geen maatregelen neemt. Moeilijk meis! Een totaal passieve kat uit het asiel adopteren

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:29

MopY schreef:
En volgens mij is het echt beter een kat buiten te houden..

Als jij je kat aan zoveel risico's wilt blootstellen (vergiftiging, verkeer, mishandeling, verdrinking, enz enzo, ohja, en vergeet vooral de ziektes niet!), en andere mensen overlast wilt bezorgen (hun tuin wordt als kattebak gebruikt) moet je dat zelf weten.
Maar kom dan niet aanzetten met een zielig verhaaltje als er weer eens een kat overreden is.

Katten kunnen prima binnenshuis leven, met een afgezette tuin of balkon. En als je gek bent met je katten zorg je ervoor dat ze zo veilig mogelijk kunnen leven.

simodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:34

xxxvagoxxx schreef:
Sterkte,

Bij ons is dit ook al 3x gebeurd met onze katten helaas

Maar denk er bij na van hij heeft wel een fijn leven gehad.
Hij heeft wel lekker buiten gelopen.
Een katje binnen houden is eigenlijk ook niets

Sterkte

Allereerst sterkte hoor, hartstikke rot!

Maar de opmerking hierboven dat een binnenkat niks is kan ik niet onderschrijven. Onze binnenpoes is heel gelukkig en niet anders gewend. Misschien kun je een eventuele volgende poes toch eens als binnenkat proberen (van kleins af aan), dat bespaart jezelf telkens een hoop verdriet. Blijkbaar is het bij jullie in de buurt te gevaarlijk voor een kat ...

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:40

Veel sterkte. Het was een mooie kat.

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:31

Wat een leuke kat was dat...
Echt heel jammer.. en dat door al die kl*te auto's..
Heel veel sterkte...

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:16

MMaxje schreef:
Als jij je kat aan zoveel risico's wilt blootstellen (vergiftiging, verkeer, mishandeling, verdrinking, enz enzo, ohja, en vergeet vooral de ziektes niet!), en andere mensen overlast wilt bezorgen (hun tuin wordt als kattebak gebruikt) moet je dat zelf weten.
Maar kom dan niet aanzetten met een zielig verhaaltje als er weer eens een kat overreden is.

Katten kunnen prima binnenshuis leven, met een afgezette tuin of balkon. En als je gek bent met je katten zorg je ervoor dat ze zo veilig mogelijk kunnen leven.

Vind je niet dat je een beetje overdrijft? Dat als je je kat niet binnenhoudt je niet mag treuren als ie overreden is? Het is al erg genoeg voor Irma.

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:20

ik ben blij dat wij buiten uit wonen, sinds we prutsmuts wonen zijn er niet zovaal meer katten overreden
is zo vreselijk
sterkte!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:51

ellenlouise schreef:
MMaxje schreef:

Vind je niet dat je een beetje overdrijft? Dat als je je kat niet binnenhoudt je niet mag treuren als ie overreden is? Het is al erg genoeg voor Irma.

Tja, je kat kiest niet voor die risico's?

ElineThera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:01

Aha, dat is echt stinkmodder!
@MMaxje: Maar dat verwacht je toch niet als je kat buiten laat lopen dat die word overreden? Je weet dat het een risico is maar daar ga je niet altijd van uit..
@ellenlouise: Ik vind niet dat ze overdrijft hoor!
Als het jou overkwam zou je het ook niet leuk vinden, je weet dat als je hem buiten laat dat je dan een risico oploopt maarja je vind het dan natuurlijk k*t! Nogmaals het jou overkomt zit je der ook mee of niet dan..?

Nou Sterkte meid!

poesjeslove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:03

sorry maar ik denk dat katten liever zelf bepalen of ze binnen of buiten zitten °woon overigens in en rustige buurt°
maar daar gaat het nu niet om, héél veel sterkte hij was zeker mooi...

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:07

MMaxje schreef:

net zomin als je kat ervoor kiest om altijd binnen te zitten. Ik denk dat het een kwestie is van de gulden middenweg vinden.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:17

ellenlouise schreef:
MMaxje schreef:

net zomin als je kat ervoor kiest om altijd binnen te zitten. Ik denk dat het een kwestie is van de gulden middenweg vinden.

Wat niet weet, wat niet deert. Bovendien kun je ze binnen prima bezighouden. Moet je wel zelf een beetje tijd en geld insteken. Ik kan je verzekeren: het scheelt een bult ellende.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 20:40

Heel erg bedankt voor de steun!

Wij hebben vroeger (3 jaar geleden ) de katten ook binnen gehad, ze hebben ook binnen gejongt, maar 1 dag na het jongen sleept de moeder ze allemaal naar buiten,, dat zegt toch wel degelijk wat denk ik! Tot een bepaalde leeftijd hielden we ze binnen, daarna mochten ze naar buiten onder ons toezicht, en als er zowieso katten richting de weg gingen joegen we ze weg.

In mijn geheugen is er nog maar 1 kat geweest die niet is overreden, maar aan ouderdom is overleden, haar dochter heeeft het ook heel erg lang volgehouden, maar is uiteindelijk ook dom geweest, eerder al is een jong katje verdwenen, ze was nog niet groter dan een klein konijn. Daarna is de moeder van dat jongen katje verdwenen, en toen jan maar we hebben alleen hem terug gevonden.
Ik vind dat je kat zelf moet kunne kiezen of hij binne of buiten wilt zijn, nou ik heb ze vaak zat stiekem naar binnen gehaald, maar leuk vonden ze het niet.. binnen een kwartier stonden ze al weer voor de deur te miauwen!

En ik vind gewoon dat je katten niet eeuwig binnen kan houden. En een kat kiest wel degelijk voor die risico's, want anders steken ze die drukke weg niet iedere keer over!

Ik hoef ook niet persee een kat meer, ben het meer dan zat! Maar mijn ouders dus wel..